Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På motorer som står over lengre tid vil det kunne danne seg avleiringer i forgasseren når du bruker vanlig bensin. Trikset er å tømme forgasseren for bensin før du setter den bort for vinteren/sommeren. Eller kjøpe miljøbensin, og kjøre på den i den siste tanken før lagring. Den er MYE dyrere, men også mye renere enn vanlig bensin. Skal innrømme at jeg har syndet mot begge, og opplevd startproblemer på både gressklipper, snøfreser og moped. Etter en forgasserrngjøring er de som regel villige igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Andre husker at han skrudde den i fillebiter og skrudde den sammen igjen:-)

 

Selektiv hukommelse kalles det. Mulig at det å tappe forgasseren er det samme som å skru i fillebiter hos deg? ;-)

 

Dette er en flott bil? Kjekt å se den i levende live?

Garasjen er super...

 

Takk, og takk for besøk Paal Helge! Veldig hyggelig å få ansikt på forunvenner, også er det hyggelig med garasjebesøk.

 

Har du vært å sneket i nabolaget?? Paal Helge?!

:-)

 

Espen som håper jeg er hjemme ved neste besøk.

 

PS Kjartan, er den gocart og crosser solgt???

 

Gocarten er solgt to ganger uten å bli hentet, sukk! Utrolig mye useriøse folk der ute! Så både Gocart og crosser står her og støver ned. Nå har ikke eieren av disse stått så veldig på for å bli kvitt de, så jeg får vel hive meg rundt og annonsere litt snart.

 

På motorer som står over lengre tid vil det kunne danne seg avleiringer i forgasseren når du bruker vanlig bensin. Trikset er å tømme forgasseren for bensin før du setter den bort for vinteren/sommeren. Eller kjøpe miljøbensin, og kjøre på den i den siste tanken før lagring. Den er MYE dyrere, men også mye renere enn vanlig bensin. Skal innrømme at jeg har syndet mot begge, og opplevd startproblemer på både gressklipper, snøfreser og moped. Etter en forgasserrngjøring er de som regel villige igjen.

 

Takk for oppklaring, og takk for at du leser tråden og tar deg tid til å svare!

 

Vespaen har gått som en klokke etter rens av forgasser. Kjenner jeg meg rett så kjører jeg denne høsten også på vanlig bensin og parkerer når det plutselig ligger snø ute. Da får man ikke tid til å kjøre siste tank på alkylatbensin, så vi får satse på at jeg enten tømmer forgasseren, eller renser den igjen til våren. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Tar meg gjerne en tur oppom deg ved en senere anledning hvis du er i garasjen. Nå har jeg i alle fall 2 jeg kjenner på forumet som bor i Kr.sand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vespaen har gått som en klokke etter rens av forgasser. Kjenner jeg meg rett så kjører jeg denne høsten også på vanlig bensin og parkerer når det plutselig ligger snø ute. Da får man ikke tid til å kjøre siste tank på alkylatbensin, så vi får satse på at jeg enten tømmer forgasseren, eller renser den igjen til våren. ;-)

 

Er da ikke så vanskelig å tømme forgasseren, i allefall ikke om du har fungerende tank kran. Bare å stenge å la dingsen gå til den stopper, da er det rimelig tomt oppi der ;)

 

Det rekker du nesten før du snubler inn til middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når du sier det så gjorde jeg det her om dagen. Kom imponerende langt etter å glemt å åpne krana, men ja det var tydeligvis tom til slutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedskjulet er på veien igjen. Bremsene virker lovende, men henger nok litt foran på venstresiden fortsatt. Går seg vel til...

 

Et voltmeter erstattet den ene sigarettenneren her en dag. Nyttig og egentlig ganske ok. Skulle valgt blått i stedet for grønt så hadde det passa bedre til radioen.

 

2016-08-24 12.50.51.jpg

 

Og i går ble det bytte av parklys, samt støvsuging og vask av D3. I dag står den på verksted og tilbakemeldingen var at bærebruene var rusta noe alvorlig fast. Halvkjip kropp om dagen og veldig lykkelig over å ha satt vekk den jobben. Blir PKK med det samme denne gangen.

 

2016-08-23 20.39.54.jpg

 

I dag fikk pickupen gjøre nytten som mobilt kontor og tjenestebil igjen. Herlig med pickup når masse småting skal flyttes frem og tilbake til arbeidsplassen og ikke minst herlig ramme for dagens første telefonmøte.

 

2016-08-24 09.44.45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker!

dx.com?

Takk, nesten. Banggood.com er i grunnen samme greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få ting i orden igjen, enten man gjør det selv eller ikke. Liker takkonsollen i Vedskjulet, men skjønner at jeg da må ha hardtop. Det er uaktuelt. Får tenke ut noe annet etter hvert. Har fortsatt mange år på meg. :D

 

Takkonsollen er Wilhelm-design. Kanskje han kan tenke ut en soft-top løsning også? Han får seg jo sikkert snart en soft-top i noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What???

Skal jeg ha meg soft top??

Bygge om 90" mener du?? Nei, nå prøver jeg å roe ned her, så fyrer du opp igjen?!

Ikke bra, ikke bra.

De bare mobber Andreas, tror de mener det er for mye utskifting av biler.

Men men. Jeg har nå bare EN for tiden. De andre har så mange, at de blir ikke lei en bil, ikke har de helt kontroll på hvor mange de har heller... Og så har de litt mer peiling enn meg da.

Men jeg koser meg jeg, med mine lr. Så ok, jeg skal se om jeg kan sy sammen noe.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og både Thomas og Vedskjulet kommer til Evje i helga, hint hint!


What???
Skal jeg ha meg soft top??
Bygge om 90" mener du?? Nei, nå prøver jeg å roe ned her, så fyrer du opp igjen?!
Ikke bra, ikke bra.
De bare mobber Andreas, tror de mener det er for mye utskifting av biler.
Men men. Jeg har nå bare EN for tiden. De andre har så mange, at de blir ikke lei en bil, ikke har de helt kontroll på hvor mange de har heller... Og så har de litt mer peiling enn meg da.
Men jeg koser meg jeg, med mine lr. Så ok, jeg skal se om jeg kan sy sammen noe.
E

 

Vi har jo ikke mer morro enn vi har med Espen. Så når du legger deg så sinnsykt tilgjengelig for litt godartet mobbing så gjelder det bare å gi på mens vi kan. Jeg vet hvor mange LR jeg har jeg. Men det gjør ikke kona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!!

Det stemmer, det er bare å gi på, jeg har rygg til å bære det!

 

Må være såpass høyt under taket i garasjen, og du er jo den av oss med høyest garasje og! - min har jo faktisk ikke nok høyde til at jeg kommer inn med LR nå.

Men mår det er sagt, så er det jo faktisk ingen som vet hvor mange LR jeg har neste måned.

Dere må kose dere i helgen på Evje!

Tror kanskje 90" min tar turen, dog uten meg. Det må da snart passe at vi får en tur sammen Terje! Godt vi har god tid.

 

Kuliens garasje, velsmurt samlingspunkt, god kaffe og bra takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror kanskje 90" min tar turen, dog uten meg. Det må da snart passe at vi får en tur sammen Terje! Godt vi har god tid.

 

.

Kommer bilen din på tur til Evje så skal vi påse at den blir grisekjørt i terrenget...ikke tenk på det.

 

Har tur i bakhodet hele tiden, men å få med dere oljesheiker på no felles er like vrient som å finne "høner med hoggtenner" ville i skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg kom til Kristiansand på feil ukedag. Jeg vil også til Evje..... Hm ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta æren for hylla, iden kommer fra www en plass..

Burde gå an å få til i en soft top og.

 

 

Hylla er meget praktiskt. Må få inn en slik i Stasjonsvogna.

Den holder mye skjult fra utsiden.

 

Det er bare å komme til Evje Paal Helge. Er vel bare noe slikt som 40 mil en vei.

Det går fort i Seriebil.

Vi er to i kolonne fra Sandnes på fredagen.

En exmil og meg i Stasjonsvogna

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bilen din på tur til Evje så skal vi påse at den blir grisekjørt i terrenget...ikke tenk på det.

!

Jeg må bare bytte mellomakslinger først, så ....??

Endret av campbell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og her skjer det også litt altså.

 

Etter å ha fått byttet bærebruer på verksted i forbindelse med PKK så ble det litt luftfjæringstrøbbel. Har nå fått skiftet høydesensorer på begge sider foran og på høyrsiden var det jammen hull i isolasjonen på den ene ledningen. Håper nå på at problemene er over og at fjæringa holder seg oppe.

 

Dagens utfordring blir å finne ut om pedalen skal være så myk på bremsene? Skiftet klosser og bremseslanger og etter å ha luftet opp og ned og fått fast fin pedal, så går den til bunns med en gang jeg starter bilen. Hm! Det er jo aldri sånn på seriebilen. :)

 

Kabel med feil på isolasjonen:

2016-10-04 21.54.28.jpg

 

Sensor og kabel på plass på høyre side. Ny bremseslange også synlig:

2016-10-04 21.57.58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig miljø å jobbe i!

 

Dessuten gikk noen av medhjelperne løs på ryggesensoren samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, enkelt var det ikke!

 

Bilen ut på veien. Litt knirking og skviselyd fra bremseskjold, men ellers alt vel på bremsefronten. Luftfjæringen oppførte seg eksemplarisk - en stund. Kjørte litt i nærområdet og alt vel. Kona lånte til og med bilen en tur, men når jeg dro avsted for å hente mellomsten i byen så kom jeg igjen til Vågsbygdporten (tunnel) og bilen går i rødt og slepper seg helt til bunns på fjærene. Bare å humpe seg inn på bensinstasjonen og av og på med bilen, ut med sikringer, slette feilkoder og hele bøtteballetten. Ser ut til at bilen er allergisk mot den tunnellen, da det samme skjer HVER gang jeg kjører i den tunnelen.

 

Nå blir det fjelltur UTEN sikring i luftjæringa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...