Gå til innhold

erfaringer med fluid film?


Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Å? Så det er ikke nødvendig å behandle rustflekker? Har noen bokser linoljebasert stoff fra biltema og. Men går for fluid film da forrige eier brukte dette, og bilen er utrolig bra.

 

Har bestilt nå men det oser røddager lang vei så det tar vel sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linolje er knallstoff! Om det er bedre enn sylta sauepels vet jeg ikke men det viktige er å ta seg den korte tiden og få på olje. Om det er linolje, lanolin, spillolje eller svilleolje betyr ikke allverden. Min mening; andre kan mene noe annet:-)

 

Den sprøyta Rettedal selger er knallgod; løp og kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

image.jpegimage.jpeg

 

Da har jeg fått behandlet D3'n igjen etter en heller slett/dårlig jobb en helt annen plass med et annet stoff som begynte å slippe etter 3 uker.

 

Og etter alt jeg har hørt og lest om Fluid Film gikk jeg for det.

 

Og har fått ordnet et 500kr i avslag for alle som kommer og sier de er medlem på Forumet.

 

Dette gjelder Haugaland Antirust, Bleikmyrvegen 7, 4276 Vedavågen

Tlf : 92655191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linolje er knallstoff! Om det er bedre enn sylta sauepels vet jeg ikke men det viktige er å ta seg den korte tiden og få på olje. Om det er linolje, lanolin, spillolje eller svilleolje betyr ikke allverden. Min mening; andre kan mene noe annet:-)

 

Den sprøyta Rettedal selger er knallgod; løp og kjøp

 

Spillolje vil jeg ikke anbefale å bruke, noensinne.. Der er det så mye dritt i oljen, sot, syre, bare avfallstoffer som trigger rust. Biler som er "behandlet" med spillolje er totalt brune under, hvis de ikke er behandlet hele tiden, dvs. våte av olje. Når den tørker inn er den verstingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Discovery 3 som jeg tok da full behandling på (inkludert løsning og montering av innerskjermer foran og alle hulrom )

Kom prisen på kr: 3890,-

 

Og de har ikke spart på stoffet så dette ser bra ut ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siste erfaring med Fluid er at det fugerer fint som brylkrem eller hårgele som det heter i dag. Fikk besøk av sønn på 18 månder under Defenderen i går. Han krabbet frem igjen med sort gele sveis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste erfaring med Fluid er at det fugerer fint som brylkrem eller hårgele som det heter i dag. Fikk besøk av sønn på 18 månder under Defenderen i går. Han krabbet frem igjen med sort gele sveis ?

Bedre det enn en katt som drar halen langsmed bilen og deretter langsmed (dfe hvite) kjøkkenskapene. Ikke opplevd med fluid film, men ille nok med alminnerlig gjørme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og fått proffbehandlet 2 av mine Discoer, bruker allikevel Biltema sin linolje, blant annet der man kommer til med åpent panser, når baklyspærer skal skiftes etc.

Fort gjort å dusje over med sprayflaske når opprinnelig jobb er gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa litt og sprayet fort over min her om dagen. Fikk ikke helt teken på sprøyta, men det gikk bedre etterhvert. Snakker om det kitet fra rettedal.

 

Men ingen tåke av betydning, heller ingen renninger.. Og heller ikke noe lukt som overdøvde motorsaglukt, frityr og alt det andre man har i bilen. ?

kommer til å kjøpe bokser til å supplere med ila vinteren, duverden så Lettvint. Nå gjenstår bare å se om det holder et års tid! Og selvfølgelig om det dukker opp mere rust ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eg har ingen land rover, men ein heilt vanlig opel combo, men det var på dette forumet eg fann best respons på det eg lurt på, nemlig fluid film. Comboen min er ein 05 model, under bilen har dei tatt på ein slags voks sikkert på fabrikken. Der dei har brukt voksen så ser bilen ut som den var ny. Voksen ligg der endå heil og fin, så der er det ingen problem. Problemet er der dei ikkje har tatt på voksen på hjuloppheng, bremser under skjerma og allskens hulrom har det var iverfall rust ved bakre hjulbue og det er sikkert andre plasser og viss ein berre begynna å leita.

 

For å gjera ein lang historie kort så fekk eg ein sprayboks med ff på arbeid og spraya på under bilen på nevnte plassa samt bak der som reservehjulet er plassert (der var ikkje bilen voksa fra fabrikk) og rundt om der. Er vel ein 2-3 veke siå, ser at bak der det ikkje er så mykje kontakt med vaten så henge ff på som berre det på hjuloppheng og sånt så har den litt lettare for å detta av.

 

Det eg lure på er om det er verdt å ta ei behandling med ff hos haugaland antirust, eg helde til nedpå karmøynå så det er ikkje så lange veien. Kosta jo noken kr da men har egentlig tenkt å ha bilen så lenge som mulig. Kan jo selvfølgelig venta til neste eu kontroll for å sjå kor mykje det er å legga ut på den om det er verdt ei behandling med ff. Trur det er for seint med tectyl, dei kjeme til å finna rust og da må dei sandblåsa og sveisa og det blir vel litt for mykje å legga ut på ein 11 år gammal bil, men kanskje den er verdt ei behandling med fluid film. Dersom eg går for dette er det noke det er lurt å tenka på før eg går i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...