Land Rover for alle penga Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei! Glødinga på Magda tror jeg ikke virker, og tror det ikke er riktig montert, kommer bilder, hvor mye strøm skal det gå inn på vær glødeplugg, skal vel gå 12 volt inn på fjøra, og ........ så mye ut til glødeplugger? glødepluggene skal vel ikke ha jord? Dumt spørsmål, men de skal vel ikke det? For det har mine...... Gode råd søkes, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Jo, de går i jord. Det er en beregnet kortslutning, og det er derfor den gløder i enden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Men en ledning med jord inn er feil? Det går 12 volt inn på fjøra ikke sant? men hvor mye kommer ut? kan jeg koble 12 volt direkte fra batteriet og til fjøra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaymondN Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Glødepluggene på 2.25 seriediesel er vel koblet i serie originalt.... husker ikke akkurat hvordan det ser ut på min, men den siste vil jo da måtte kobles til "jord".. Ikke prøv 12V fra batteriet rett på pluggen. Da blir den ikke gammel.. Mener det sitter en seriemotstand på torpedoveggen også - som sitter i serie med de fire pluggene. At det fungerer kan du jo sjekke ved å måle strømmen med et tangamperemeter hvis du har... normalt er strømmen høy med en gang, og avtar etterhvert som pluggene blir varme... og hvis det er brudd i en av pluggene vil ingen få noe strøm. Endret 9. september 2015 av RaymondN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Greide det selv, men tipsene og rådene dere kom med er lagt bak øret, imonert over hjelpen man får her inne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Series3 109D Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Strømmen går fra batteri via tenningsnøkkelen gjennom formotstanden og deretter gjennom alle pluggene. Siste plugg er jordet. Spenningsfallet over formotstanden får gjødekontrollampen til å lyse. Lysstyrken indikerer strømstyrken, synker etter som pluggene varmes opp og får økt motstand. Ligger rundt 50Amp. Se skjema på slutten av denne manualen. Å la tenningsnøkkel styre et rele istedet for å kjøre glødestrømmen gjennom nøkkelen er en vanlig modifikasjon. Om noen har formotstand og plugger, gjerne brukte, er jeg interessert i å kjøpe. Endret 18. september 2015 av Series3 109D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Jeg har funnet ut av det men takk likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 (endret) Hei, har samme problemet at pluggene ikke gløder lenger. Glødelampa i dashboardet lyser ikke lenger, var ganske sikker på at den gjorde det før. Jeg får startet bilen, men må holde på sikkert 7 sekunder etter "gløding" før den starter. Har festet prøvelampe på + på batteriet og sjekket pluggene. Der lyser det på alle, når jeg tar prøvelampe borti der de er serie koblet. Det tyder vel på at de er ok. Har også sjekket motstanden på bildet ved å koble glødelampa på minus på batteriet eller jord på bilen, men der lyser det ikke med tenning på på noen av sidene. Motstanden blir heller ikke varm. Har skrudd ut pæra og sett på den og sokkelen. De ser ok ut. Skrudde av tenningsbryteren der den røde tykke er festet, og den så ny ut. Ingen korrosjon. Noen forslag? Endret 1. mars 2021 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Du får nok ikke strøm + til motstanden. Husk at du ofte bør bryte kretsen om du måler med - . Husk at du må ri tenningnøkkel til et fjærbelastet punkt og holde for å sjekke strøm til gløding. Bare tenning på gir ingen gløding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 (endret) 6 timer siden, gautes skrev: Du får nok ikke strøm + til motstanden. Husk at du ofte bør bryte kretsen om du måler med - . Husk at du må ri tenningnøkkel til et fjærbelastet punkt og holde for å sjekke strøm til gløding. Bare tenning på gir ingen gløding. Glem det. Alt virker fjærbelastet punkt er stikkordet. Må holde nøkkelen rett før den tenner. Har bare vridd rett over fra der det lyser charge, som jeg trodde var gløding. Ryker mindre nå kan du si. Flaut Endret 1. mars 2021 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.