Jump to content
LRforum
Lorden

Gunnar's Garage

Recommended Posts

Spørsmål:

X-mill felger er for dekk med slange regner jeg med. Går det uten?

Har et sett liggende jeg tenkte å få sandblåst og lakkert til Pu'n.

Jeg har flere sett med ex-mil hjul. Alle er slangeløse. Ventil er litt større enn personbil, men finnes hos alle dekkforhandlere.

Jeg har slangeløse på ex.mil Baltazar. Sandblåst og lakkert hos proff. Holder tett...

Da er eg så smått i gang med neste prosjekt. Classicen trenger en real gjennomgang. Ein bil som i utganspunktet så veldig bra ut mht til rust, men som ikke er det... (som vanlig når det gjeld classic) Må bytte sills og noe gulv. SRS lampe lyser og, så kransen på rattet må byttes. (Slepering)

Det første som må fikses er luftfjæring. Kompressor går, men den hever seg ikkje. Har ikkje sjekka lekkasjer, mulig ventilblokka trenger en overhaling.

Tips og triks til feilsøk mottas med største takknemlighet.

Kjøyr.

Lei av slarkete dørlåser på pickupen. Nye kom frå EWS her om dagen. Vekk med de gamle...

IMG_0866.JPG

Fekk kloa i ei komplett ventilrekke og kompressor til classicen på ebay. (EAS) Bytter hele sulamitten, og overhaler den orginale ventilrekka når den er ute. Finner ikke andre lekkasjer og symptomene heller i retning ventiler.

Men ja...Ronny.

Vurderer å bygge om til spiral, men som du sier, veldig deilig når det funker.

Ikke noe hast dette, skal på en måte kose meg med den framover. Satser på våren 2018.

Bytta pærer i temp og diesel måler. Fjernet noen strømtyver. Ble lys, men blinklys og målere er døde...

To ganger Gaute, to ganger... Fann feilen andre gang. Flaut.

Bytta ekstralysa til orginale bøtter fra LR, fixet låssylinder som har ramla ut for ei stund sia og griset den opp. Får seg et oljeskift og en service i helga.

Det må et ekte mannfolk til for å innrømme brølere.

Jeg er også et ekte mannfolk.

Senest i går....

Sant Gaute. :-)

Ny olje og oljefelter. (Begge) Sjekket hjullager, ledd og anna småtjafs. Skal på miniekspedisjon til Kristiansand. Greit at ting er slik halvveis i orden..