Gå til innhold

Gunnar's Garage


Lorden

Anbefalte innlegg

Plana var egentlig å løfte den, sette på breddere og 315 hjula jeg har liggende....

 

Ha ha ha.

 

Har mest lyst på 750 ja. Men utvalget er vel noe begrenset..

 

Prosessen mot voksen er nok i gang Roar. ?

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret er ikke borte Roar. Det har flyttet seg til dalstroka innafor..

Okei, er dit det har flyttet ?

 

Gunnar, G90 dekket ser jo tøffest ut og det har jeg sett på mange seriebiler i kulørte blad ?, men det andre er sikkert best å kjøre på til daglig.

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens. G90 er desidert tøffest ja, men har hørt ulike tilbakemeldinger. Nå er jo ikke denne akkurat stille i utgangspunktet..

Foreløpig ligger xzl øverst på ønskelista, men de var relativt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Startmotoren på pu'n tok sjølsagt kveld rett etter den var godkjent. Ny kom i dag, men det ser farlig trangt ut. Må eksosrør ut? Tips, triks og erfaringer..

 

Husker jeg brukte sveiva hele sommeren på Tuscan, da vi bygde i '99. Det viste seg at det bare var en løs ledning med styrestrøm.

 

Det gikk helt fint å sveive igang hver gang i den perioden .... litt som å vaske opp for hånd ;):blink::blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så har man da demontert startmotor (og mye annet for å komme til...) Den nye passer sjølsagt ikke. Er vel i og for seg rett nok, men så var det dette satans motorvarmeelementet.. kjøpte starter av "smaller" type, og den er selvfølgelig litt kortere og dermed kommer innslaget i veien.. Heia Britisk ingeniørkunst... Flåten hang i noen sekunder i en syltynn tråd, og finn.no var farlig nærme. Nå er ikkje dette akkurat noen krise, sjøl om det føles som et bunnløst hull. Spørs om jeg må overhale den gamle. Den er rengjort, men fremdeles bare et klikk når nøkkel vris. Utover nytt innslag, kva trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full sympati, det er så klassisk tilfelle, nesten mer regelen enn unntaket når man holder på med disse bilene.

Her har vi en egen "guru" som bedriver reparasjoner av den slags. Har hørt mye positiv omtale her. Har kanskje det som trengs på lager :) .

http://www.gulesider.no/f/dynamo-og-starter-rep-audun-r%C3%B8dsj%C3%B8:84276186 :) .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips karer.:-)

 

Utolmodig som jeg er, plukket jeg i stykker den gamle i kveld. Renset og smurt, ser egentlig ikke så ille ut. Testet den med startkabler, funket fint. Montert i bil, fungerer fremdeles... Tror jeg bestiller et nytt innslag for å ha på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...