Gå til innhold

Gunnar's Garage


Lorden

Anbefalte innlegg

Kommer nok ikke for salg desverre.?

 

Har byttet tettinger foran og bak, ny vannpumpe og bunnpannepakning i dag. Snart i mål.

Grunnen til at det ikke ble tett sist, er nok at jeg skrapte ren halvmånene som klemmer bakre simring til veiv. Disse har sjølsagt belegg fra fabrikk, som jeg fjernet behørig før jeg monterte sammen... Nå er nye kommet på.

 

Har trua no.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er flinke til å skrape (Bra) Andre (Meg) så først etter at han hadde etterstrammet bunnpanne med tetningsmasse at gammel pakning enda lå på, og jobben måtte gjøres på nytt <_< Men på 2 forsøk ble det veldig bra! B)

 

Fått tak i brøyteskjær til vinteren? Du må vel brøyte gårdsplassen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skraper grundig, denne gangen litt for grundig..

Bunnpanna på min har orginalt gummipakninger. (motor har større oljekapasitet, med et mellomstykke mellom motor og blokk) Disse finnes ikke lenger i handel, så nå har jeg brukt papirpakning og grease.

Klarte sjølsagt å kløne det litt til da jeg skulle demontere registerdeksel. De tre fremste boltene til bunnpanna er med å holde dette på plass, og siden jeg har ovennevnte mellomstykke, som er festet med pinnebolter måtte panna ned en ekstra gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karnsje de hadde planer om oljekjøler, så forsvant ideen etter en pint eller to..

 

Fram og tilbake er like langt. Ny vannpumpe ikke kompatibel med gammel vifte, gammel vannpumpe inspisert og funnet i god stand deretter remontert. Om noen trenger ny har jeg på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bare papirpakning og grease. Ikke tett nå heller. Må sikkert ned med panna og på med guffe. Tom for papirpakning. Brukte gummipakninga mellom panne og flattjern på grunn av lengde på bolter.

 

Lykken er at det er tett rundt veiva. :-)

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasje kommer ned via bolter, så jeg frykter den kan ligge mellom det etterkvart så forbanna mellomstykket... Var av med frontstykket, hadde på stoff ved montering, muligens ikke nok. Er tett i alle utvendige skjøter. Litt kjipt om alt må ned igjenn. Slipper rett nok å ut med motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Suller stadig litt med PU'n. Nye park og blinklys foran i dag. De gamle var rustet i stykker. Så mangler det sjølsagt bremselys.. Setter en knapp på switch. Ny er bestillt. Plana har vært å gå den godkjent nå i høst, ikke mye igjenn før den er klar, strengt tatt ikke så mye igjenn av høsten heller, men stadig håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Luktet småsvidd i Defender'n i dag, så forsvann (som forventet) lysa. Bryter deffekt. Heldigvis hadde jeg et par på lager. Lysforsterkersett neste oppgradering.

 

Fikk ny bremselysbryter til PU'n i posten. Byttet, justert og vips så virka dei. Gull.:-) Så spørs det om en ikke skal prøve en EU-kontroll før vinteren på tross av litt svetting i bunnpanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...