Gå til innhold

Gunnar's Garage


Lorden

Anbefalte innlegg

Starta så smått i kveld. Demontert gulv inne i kabin og tatt av fronthydralikk. Psyker med opp mot resten.. Må bestille litt mer deler i morgen, satser på at EWS treffes på telefonen.

 

image.jpeg

 

Bittelitt usikker på om denne kommer på igjenn. Solide greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal være sikkert og visst Austbø. ?

 

Litt lengre i kveld. Det nærmer seg.

 

image.jpeg

 

Sjølsagt har denne motoren dobbel gummipakning på bunnpanna, visstnok for å få plass til meir olje. Får håpe den er heil da den ikkje er spesielt lett å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert resten, startet opp, driftstemperatur oppnådd og det lekker fremdeles....... Jævlig gøy. Noe er sikkert gjort feil, eller ikke godt nok. Noen her inne som har gjort dette før som kan komme med gode råd?

Motoren ryker ut igjenn i kveld. Heldigvis har jeg flere sett med pakninger på lager.

Motivasjonen derimot er det så som så med. Vurderte i et kort "sinnsykt" øyeblikk å legge ut tre biler for salg i dag, men har kommet på bedre tanker etter å ha telt til 500....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiva var fin. Kan hende pakninga vart skadd når eg roterte motor. Brukar Haynes boka. Etter nokre søk på internettet finn eg fleire måtar å gjere det på. Felles for alle er at dei er noko grundigare enn Haynes. Mellom anna skal skjøten og ytterkanten på ringen setjast inn med tettemasse. Finn vel ut av det når motor er ute. Er det fleire tips, evt linkar så kom med dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg fikk det helt tett på ex millen øå første forsøk. Satte du det godt sammen med tetningsmasse. Da sklir alt og mye lettere sammen.

Jeg brukte og T pakninger fra paddocks. Måtte slipe av de for å få de i sporet sitt. Slipte vel i ca 1 time. For å gjøre det sikkelig. Klinte på wurth tetningsmasse. Og satt alt sammen med det. Og fikk plasert simring i den ene halvmånen med tetningsmasse. Så satt jeg på den andre halvmånen med tetningsmasse.

Kan linke til hvilken tetningsmasse jeg brukte. Dette ble potte tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link gjerne. :-)

Og her ligger nok feilen. Null tetningsmasse på simring. For en klabb..

Brukte bare tettemasse på halvmåner mot blokka. Også litt for dårlig i skjøt på halvmåner.

 

Mvh ukas klovn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt Gunnar.

Håper du finner motivasjon til å stuke på igjen. Er uansett utrolig "stor" jobb du gjør uten å nødvendigvis besitte motorbytte-kunnskap fra før.

Tvi-tvi...

Vh Terje...som ikke i halvsøvne engang ville vurdert denne jobben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var dritkjipt Terje, men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv. Hadde bare en slik passe magefølelse da jeg skulle fyre opp i dag. Siden det er uaktuelt å selge, er det bare å brette opp ermene å få den ut igjenn. Denne gangen blir det nok tett. Haynesboka skal skrotes til fordel for en tykkere grønn en. Det positive må vel være at jeg har gjort dette en gang nå, så da bør vel det hele gå litt fortere. :-)

Men noen sier at alle gode ting er tre... Håper det holder med to denne gangen.

 

Jakter forøvrig på reimhjul til vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/karosseri-og-motortettemasser/super-rtv-silikon

 

Her er den je bruker. Kun mot halvmånet ja. Og jeg setter inn T pakninger med det og, da sklir de mye lettere inn, og klin på helt bakre bærelager når du setter den inn. Fordi uten, biter T pakninger seg fast, men med tetningsmasse på, sklir det så fint til.

 

Jeg bruker den tetningsmassen på alt i motoren. Og motoren min er helt tørr under (ja det er olje på den). Men når man er fagmann, utfører man bare kvalitetsarbeid ( :P ) Lørning By doing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...