Jump to content
LRforum
Lorden

Gunnar's Garage

Recommended Posts

11 timer siden, Ahok skrev:

Veldig, veldig pen! Kjenner jeg får mer og mer lyst på en Defender i stallen!

Snart har du en av hver modell :D

På 5.8.2019 den 22.06, Lorden skrev:

Takgrind på.

D84FB302-0D2B-4033-80EA-CB63D3322437.jpeg

Hentet på Norlines sin terminal i Molde i dag. Ypperlig service.

Sånn bortsett fra det tullet med molde; FIN BIl!!

Takk takk.:)

Den blir nok bra etterkvart. Har planer om noen oppgraderinger framover. Må ha reservehjulsfeste, rocslidere, å så må vinsjen på. Det betyr at fanger bør sandblåses og lakkes. Så skulle jeg ha oppgradert lys, litt mere isolering innvendig, etc etc.... Tar på en måte aldri slutt. (Heldigvis)

"Frontal foreløpig forandring".

52DE8EB8-3CDD-4336-91D4-6B326CBDBDFD.jpeg

Helvetet skal på en ukes spa i nabobygda. Flikking av fanger og litt anna småtteri. Blir en uke med seriebil.B)

På 19.8.2019 den 17.23, Lorden skrev:

"Frontal foreløpig forandring".

52DE8EB8-3CDD-4336-91D4-6B326CBDBDFD.jpeg

Helvetet skal på en ukes spa i nabobygda. Flikking av fanger og litt anna småtteri. Blir en uke med seriebil.B)

Hvorfor kaller du den det? (Trodde sånne betegnelser var forbeholdt p38er??)

17 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Hvorfor kaller du den det? (Trodde sånne betegnelser var forbeholdt p38er??)

He he he, ja ikke sant.

Nei det var noe jeg slengte ut av meg rett etter jeg kjøpte den og hadde noen utfordringer med startsperra. Dette er nå fikset, så jeg burde egentlig finne et nytt navn etterhvert. Liker Pumaen godt, men det har vært litt mer utfordrende enn de to andre Defenderne jeg har hatt. Den begynner å nærme seg tipp topp nå.B)

Da er Pumahelvetet hjemme igjenn. Seriebil som daglig skyss er artig ei stund, men nå med kaldere dager skal det bli godt med litt luksus igjenn. Helvetet har fått flikket litt på ymse skavanker. Kjøpte den med litt rustantydning mellom torpedo og vindusramme. Tok høyde for at det kunne være værre enn det så ut til. Og ja, det var det så absolutt..

BDB239A0-D8AC-4680-8161-6A5018820072.jpeg

Samme på begge sider. 

Taket ble løftet, og dashbord demontert. Det hele ble pusset ned, lagt i friskt stål, rustbehandlet og lakket.

F38F972E-A814-4848-B530-A69AF899EFB6.jpeg

God som ny.

Tror nok flere har en overraskelse her.

Montert inn alt av interiør i dag, samt byttet ryggelysbryter. Siste er visstnok en kjent svakhet. Måtte ut med tunell for å komme til. 

Alt i alt en fin LR dag.

11 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Hva skjedde?

Bytta den inn i Hi-ace. 4wd og AC. Nye turbilen. Skal rigges med telt og kjøkken. Mulig den får A/T dekk etterhvert.

:P

Tull å tøys sjølsagt.

Et bremserør sprakk under bremsetesten. Heldigvis får en nesten si. Resten var bra, men bytter det av bremserør som ser halvbra ut og. Gidder ikke gamble med slikt. Orker ikke gjøre det selv denne gangen, har rett og slett annet å finne på fortida. 

Nå begynner Pumahelvetet å bli ganske så bra faktisk, muligens et navnebytte til våren. 

B)

28 minutter siden, Lorden skrev:

Bytta den inn i Hi-ace. 4wd og AC. Nye turbilen. Skal rigges med telt og kjøkken. Mulig den får A/T dekk etterhvert.

Men i hælvete Gunnar :angry:

Havnet på golvet i fosterstilling og i krampe.........og det varte en god stund før jeg leste videre. Middagen og hele kvelden er ødelagt, men jeg "overlever" vaffal :blink:

:P

Tull å tøys sjølsagt.

Et bremserør sprakk under bremsetesten. Heldigvis får en nesten si. Resten var bra, men bytter det av bremserør som ser halvbra ut og. Gidder ikke gamble med slikt. Orker ikke gjøre det selv denne gangen, har rett og slett annet å finne på fortida. 

Nå begynner Pumahelvetet å bli ganske så bra faktisk, muligens et navnebytte til våren. 

B)

2 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Sitter og sikler litt på 4-dørs HiLux selv, så jeg skal ikke rope

Hi lux var min første 4wd. Ikke 4 dørs, men en x-cab. Innkjøpt da 90’n jeg skulle ha fikk brann i det elektriske dagen før jeg skulle hente den. Toyotaen var meget driftssikker. Litt pregløs, men likte den godt. Men så kom den første Classicen til gards, og da ble jeg hekta på Land Rover. Slipper neppe taket på tross av at det siste kjøpet har utfordret tålmodet noe... Men det er vel halve moroa, forbedre og personifisere litt.. Når tullballet er fikset, venter stasjet.B)

Vel, nesten EU-godkjent... Og "nesten" hjelper lite i den sammenheng. De fant en liten slakke i kula på pitmanarm. Overhale, eller bytte hele armen? Vel, jeg kan svare selv, det blir bytte av komplett arm. Sendte en mail til EWS sent tirsdag kveld, og torsdag formiddag var den kommet til det lokale postkontoret. Kan ikke få fullrost Erik nok, makalaust.

Fredag den 13 innfrir til fulle. Skred til verket med et monster av en avdrager. Selvfølgelig i største laget. Med andre ord ubrukbar. Prøvde flere, men alle glipper når det blir litt moment. Sluttet ide frustrasjonen var nær ved å utarte seg i ren vold. Det lokale verkstedet får gleden av å bistå over helga. 

Edited by Lorden

En liten vinkelsliper/vinkelkutter og en smart meisel kan være løsningen for deg. Et siste forsøk kanskje? skal ikke mye til før spennet i metallet slipper og arma glir av. :)

Takker for tips Erik, og ja, var inne på tanken, men var litt lei. Det lokale verkstedet klinte til i dag med hydraulisk avdrager. Satt som f..n. Nå byttet og klar for to nye år på veien. Nå tror jeg det er kontroll på det meste etter snart ett års eierskap.