Gå til innhold

Gunnar's Garage


Lorden

Anbefalte innlegg

Takk takk.:)

Den blir nok bra etterkvart. Har planer om noen oppgraderinger framover. Må ha reservehjulsfeste, rocslidere, å så må vinsjen på. Det betyr at fanger bør sandblåses og lakkes. Så skulle jeg ha oppgradert lys, litt mere isolering innvendig, etc etc.... Tar på en måte aldri slutt. (Heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
17 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Hvorfor kaller du den det? (Trodde sånne betegnelser var forbeholdt p38er??)

 

He he he, ja ikke sant.

Nei det var noe jeg slengte ut av meg rett etter jeg kjøpte den og hadde noen utfordringer med startsperra. Dette er nå fikset, så jeg burde egentlig finne et nytt navn etterhvert. Liker Pumaen godt, men det har vært litt mer utfordrende enn de to andre Defenderne jeg har hatt. Den begynner å nærme seg tipp topp nå.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er Pumahelvetet hjemme igjenn. Seriebil som daglig skyss er artig ei stund, men nå med kaldere dager skal det bli godt med litt luksus igjenn. Helvetet har fått flikket litt på ymse skavanker. Kjøpte den med litt rustantydning mellom torpedo og vindusramme. Tok høyde for at det kunne være værre enn det så ut til. Og ja, det var det så absolutt..

 

BDB239A0-D8AC-4680-8161-6A5018820072.jpeg

 

Samme på begge sider. 

Taket ble løftet, og dashbord demontert. Det hele ble pusset ned, lagt i friskt stål, rustbehandlet og lakket.

 

F38F972E-A814-4848-B530-A69AF899EFB6.jpeg

 

God som ny.

Tror nok flere har en overraskelse her.

Montert inn alt av interiør i dag, samt byttet ryggelysbryter. Siste er visstnok en kjent svakhet. Måtte ut med tunell for å komme til. 

Alt i alt en fin LR dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Hva skjedde?

 

Bytta den inn i Hi-ace. 4wd og AC. Nye turbilen. Skal rigges med telt og kjøkken. Mulig den får A/T dekk etterhvert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

 

Tull å tøys sjølsagt.

Et bremserør sprakk under bremsetesten. Heldigvis får en nesten si. Resten var bra, men bytter det av bremserør som ser halvbra ut og. Gidder ikke gamble med slikt. Orker ikke gjøre det selv denne gangen, har rett og slett annet å finne på fortida. 

 

Nå begynner Pumahelvetet å bli ganske så bra faktisk, muligens et navnebytte til våren. 

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lorden skrev:

 

Bytta den inn i Hi-ace. 4wd og AC. Nye turbilen. Skal rigges med telt og kjøkken. Mulig den får A/T dekk etterhvert.

 

Men i hælvete Gunnar :angry:

Havnet på golvet i fosterstilling og i krampe.........og det varte en god stund før jeg leste videre. Middagen og hele kvelden er ødelagt, men jeg "overlever" vaffal :blink:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:P

 

Tull å tøys sjølsagt.

Et bremserør sprakk under bremsetesten. Heldigvis får en nesten si. Resten var bra, men bytter det av bremserør som ser halvbra ut og. Gidder ikke gamble med slikt. Orker ikke gjøre det selv denne gangen, har rett og slett annet å finne på fortida. 

 

Nå begynner Pumahelvetet å bli ganske så bra faktisk, muligens et navnebytte til våren. 

 

B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Sitter og sikler litt på 4-dørs HiLux selv, så jeg skal ikke rope

 

Hi lux var min første 4wd. Ikke 4 dørs, men en x-cab. Innkjøpt da 90’n jeg skulle ha fikk brann i det elektriske dagen før jeg skulle hente den. Toyotaen var meget driftssikker. Litt pregløs, men likte den godt. Men så kom den første Classicen til gards, og da ble jeg hekta på Land Rover. Slipper neppe taket på tross av at det siste kjøpet har utfordret tålmodet noe... Men det er vel halve moroa, forbedre og personifisere litt.. Når tullballet er fikset, venter stasjet.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nesten EU-godkjent... Og "nesten" hjelper lite i den sammenheng. De fant en liten slakke i kula på pitmanarm. Overhale, eller bytte hele armen? Vel, jeg kan svare selv, det blir bytte av komplett arm. Sendte en mail til EWS sent tirsdag kveld, og torsdag formiddag var den kommet til det lokale postkontoret. Kan ikke få fullrost Erik nok, makalaust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag den 13 innfrir til fulle. Skred til verket med et monster av en avdrager. Selvfølgelig i største laget. Med andre ord ubrukbar. Prøvde flere, men alle glipper når det blir litt moment. Sluttet ide frustrasjonen var nær ved å utarte seg i ren vold. Det lokale verkstedet får gleden av å bistå over helga. 

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Erik, og ja, var inne på tanken, men var litt lei. Det lokale verkstedet klinte til i dag med hydraulisk avdrager. Satt som f..n. Nå byttet og klar for to nye år på veien. Nå tror jeg det er kontroll på det meste etter snart ett års eierskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Pumahelvetet har faktisk, bank i bordet, vore nokså triveleg i vinter. Ignorerte i haust eit kort bortfall av lys. Altså slik som det pleier. I helga var eg på ein litt lengre tur, og nærlys forsvinner, for å komme tilbake etter en stund. Lysbryter hadde jeg liggende, men mistenkte dim/dip bryteren. Mail til eminente EWS sent søndag kveld, bryter i posten i dag. Han leverer som vanlig. Byttet i kveld.

 

DC7C2F42-43FA-4ED8-85F0-F761B9F0DF93.jpeg

 

Legg spesielt merke til den "elegante" løsningen som er brukt for å få kjørelys...

 

Da jeg egentlig liker muligheten for kjørelys, loddet jeg inn nye ledninger på de nye bryterne. Remontert, testet og ser ut til å funke greit så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En etterhvert småirriterende vibrasjon/skrangling rundt fordelingskasse har i det siste økt bekymringene rundt Pumahelvetet. Skred til verket for et par dager siden, selvsagt med en frykt om at sparekonto og mere til ryker..

Nuvel, under bilen kunne jeg konstantere at klaringen mellom kasse og eksos var minimal. Ved hjelp av maskinspett fikk jeg flyttet eksosanlegg til en mere ønskelig plassering, og den akk så irriterende lyden forsvant. Puhhh...

Mulig jeg bygger om med en liten justering i oppheng etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Pumahelvetet:

Remontert vinsjfanger etter sandblås og lakkering. Vinsjen er fikset og monteres etterhvert. Sikkert den dingsen jeg har minst bruk for, men den er nå der. Satte på gummi a-bar og. Litt i tvil om jeg gadd å sette den på igjenn, men nå er den på plass enn så lenge. Neste er å lydisolere bilen fra topp til tå.


PU:

Venter på vår. (Snør i dag..:wacko:)

 

De andre:

Venter på litt fritid.

 

Ellers tar jeg meg i å se på D4.. Jeg mener bestemt at livet uten Defender blir meningsløst, derfor bør jeg ikke se på D4... Eller blir det så meningsløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lorden skrev:

Ellers tar jeg meg i å se på D4.. Jeg mener bestemt at livet uten Defender blir meningsløst, derfor bør jeg ikke se på D4...

 

Eller blir det så meningsløst?

 

Du vil helt sikkert høre hulking og gråt fra rommene til ungdommen hver kveld, og kona kommer til å skule på deg...kun, uten å smile eller le noensinne :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...