Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Lorden

Gunnar's Garage

Recommended Posts

Trivelig hos Lorden som vanlig! Imponerende sag! Og så fikk jeg kjøre Puma! cool Rene Ferrari-giringen gitt. (Rart at det er 23 år mellom disse to 110´erne, og enda 9 år før LR avsluttet produksjonen...)

Pit-stopp på Indre Nordmøre før ferden ned til Sunnmøre neste år er et must ja! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja en litt snodig dag. Første vinterdag og 23 plussgrader.

Montert de orginale ekstralysa foran på den enda navnløse Pumaen. Koblet opp, og lys ble det. Resten av dagen ble tilbragt på saga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brev til herr Gunnar Børset, herunder også kallet "Lorden" 

Kjære Gunnar, min gode venn og artsfrende. Jeg må hermed utrykke min store bekymring for dem. Slik jeg ser det, er deres eneste plausible bortforklaring på hvorfor man ikke overøses med bilder av deres nyervervede Land Rover av typen Puma, kun være at deres sjarmante kone og børn er ute i det aldeles strålende høstværet, i denne vakre vognen, mens de, min gode mann, er hjemme og passer fjøset. Fjøsstell og bygging av nytt sagverk av typen oppgangssag, virker til å ta mer av deres fokus ift å belemre oss med bilder og beskrivelser av selve vognen. Når de også virker til å være mer opptatt av å melde om det svært gode Nordmørske veiret, enn å melde oss ang vognen, er der stor grunn til alvorlig bekymring. Vel, håper familien dukker opp en gang, slik at det i alle fall kan bli et bilde i tussmørket før kone og børn kjører avgårde på en kveldstur. Dersom de rekker det, vil vi sette pris på om de roper til kone og børn at "skal hilse fra Familien Lindgren nede i sør og gratulere med ny automobil", før munnen deres igjen er nummen av grusen som spinnes opp i det hun farer ut i nattemørket. Vel, min gode venn og artsfrende, våre tanker om god bedring sendes herved, håper det inntreffer før det kommer "hvite menn med tvangstrøye" snikende mens de holder på med, ja hva de nå enn holder på med...hr Børset. 

Ærbødigs hilsen deres venn, Terje Lindgren 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar til min gode venn Terje Lindgren, for flere også kjent som telindor.

Kjære Terje.

Jeg deler din bekymring fullt ut. Ny bil på tunet, og i stedet for å dulle med den, prioriteres saging av tømmer. Jeg tenkte faktisk tanken selv i dag, hva i alle dager er det som skjer. Jeg skuflet tankene bort med at dette er det ingen som legger merke til, at alt er normalt. Men som den gode vennen du er, skjønte du at noe ikke stemmer. Jeg får skylde på årstida, stresser fælt med å få ferdig sagbruket før vintern. Men det er ikke bare det. En måned uten Defender har satt spor. Og de spora er ikke entydig positive desverre. Jeg var på slutten nesten på nippet til å kjøpe annen bil, (D4), men sto den av i siste liten. Min yndige frue, har som du nevner lånt den i dag, og var godt fornøyd. Jeg skal forøvrig hilse tilbake til både deg og din sjarmerende hustru.

Jeg håper på en bedring nå når "bil-balansen" er tilbake til normalen. Ymse utenlandske pushere er besøkt, og planer for Pumastuket har begynt å ta form. Jeg lover deg Terje, bilder og beskrivelse kommer i morgen den dag. Noe annet vil som du påpeker være en god grunn til å bli hentet av menn i hvite frakker. Godt å få dele og satt ord på problemene, ikke godt å gå rundt med alt dette. Jeg har lovet meg selv å ta meg sammen, aldri være uten Defender så lenge. Rett å slett ikke bra.

Med vennlig hilsen din venn, Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er nyervervelsen i all sin prakt.. Har som dere ser ikke ryddet ut medfølgende stasj/skrot, fordi jeg har .......... saget tømmer.:wacko:

Har masse planer med denne (...og). Noe må gjøres raskt, som fiks av sentrallås på en dør, nye hengsler foran, få vekk den irriterende tutinga ved låsing, og en bitteliten lakkjobb. Forøvrig virker skuten å være i god stand. Regelmessig oljet under og godt vedlikeholdt teknisk. Den passerte akkurat 130k. Som dere ser er den høyere foran. Er med nye HD fjører bak, og vil bli byttet når vinterhjula skal på. Er som muligens nevnt tidligere, veldig fornøyd. På tross av kjedelig motorlyd, er momentet bedre enn i td5. Ta her bli bra, som vi sier på Nordmøre.:)

871ACE9A-7F0A-4FFC-87F0-D3B393E275B1.jpeg

950C00E7-A081-4DB9-8E2D-DCBDC0D4EDD6.jpeg

0997E008-07CA-4EC2-8767-F47AC0D7EC0F.jpeg

C0D22712-AF90-4650-87F0-D750CD736335.jpeg

Ett til:

5B29E0B3-1CA9-4C4F-ADA7-BE93779CBBBF.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå står ein som er lik på tunet. :rolleyes:

Edit: Denne. København 2014.

EA22CD51-1126-481A-A097-818C767B7503.jpeg

Endret av Lorden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratulerer med 110 puma :).

jeg kjøpte nanocom og der kan du ta vekk tuting ved låsing, har også programert opp fjernkontrollene med den.. ikke testet så mye mer ellers :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.:)

Skal bestille meg en nanocom jeg og. Hvor kjøpte du?

Tror jeg har funnet feilen, bryteren ved høyre fordør virker ikke. (Kupelys etc) Men regner med nanocom er grei å ha uansett.

Har du kjøpt nytt ratt btw?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestilte direkte fra blackbox.. ja, synes det er greit å ha diagnosen

har bestilt ratt, men mulig jeg bestiller et til.. ble et som ikke har tuv så mulig jeg tester det ut også bestiller et med tuv..

Driver og gjør meg kjent med min jeg også, og setter mitt personlige preg på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Jeg tenkte å bytte til det Raid-rattet du linket til tidligere. I grunnen bare for å ha et med godkjenning. Gratulerer med Puma til deg og. Det er i grunnen hele moroa å sette personlig preg på bilene. Har vert litt lunken til nå, men kjenner det holder på å løsne.B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå