Lorden Skrevet 23. november 2020 Forfatter Del Skrevet 23. november 2020 Jeg vet Terje, jeg vet. Tanken var å frigi tid til de to andre. Jeg elsker Pumaen, det er bare det at det er litt mere elektronisk mikk makk enn på de andre Defenderne jeg har hatt. Bare for å nevne det, det er samme pedal på td5, dvs at også den kan få trøbbel med Throtle positon sender. Har bestilt en VCV også, greit å være forberedt. Da er man kommet rundt, og kan forhåpentlig fokusere på de to andre reservebilene. Forøvrig må jeg innrømme at det frister å utvide stallen med både D1, LSE og en FL1. Det finnes ingen ende på idiotiet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Da har man "fiklet" litt med kontakten på gasspedal, samt fått inn litt elektrorens. Sletter feilkoder, og voila verdens beste bil igjen. Plana var å vente på nye deler fra EWS, men etter ei og ei halv uke i Audi, var jeg helt desperat.. Ble litt leveringstid på delene, men greit å ha på lur når de kommer frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Det er ikke ukjent at vann renner ned i kontakt og desslike på gasspedalgiver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 20. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2020 Benyttet det fine været til å få på vinterdekk på Pumaen. Etter at PU’n ble solgt, har det oppstått et slags "seriebilvakum". I dag var det på tide å børste støv av en gammel traver som har vert glemt i flere år. Broderen ble hentet inn, og vi taua Øyestad (88 serie 2, 2,0 diesel) ut av garasjen, etter å ha fått luft i to flate hjul. Etter noe intens tauing, fikk vi jammen start på den og. Håper virkelig jeg får litt tid til overs i vinter, så skal det bli bil av den og. Planene er lagt for lenge siden, og "stuket" er klart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 1 time siden, Lorden skrev: Benyttet det fine været til å få på vinterdekk på Pumaen. Etter at PU’n ble solgt, har det oppstått et slags "seriebilvakum". I dag var det på tide å børste støv av en gammel traver som har vert glemt i flere år. Broderen ble hentet inn, og vi taua Øyestad (88 serie 2, 2,0 diesel) ut av garasjen, etter å ha fått luft i to flate hjul. Etter noe intens tauing, fikk vi jammen start på den og. Håper virkelig jeg får litt tid til overs i vinter, så skal det bli bil av den og. Planene er lagt for lenge siden, og "stuket" er klart. Vi gledær vårrs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Patina beholdes, men den skal få et litt mere "Biffigt" utrykk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2021 Webastotrøbbel, og Sibirske tilstander.. Webastoen har aldri virket etter at Pumaen kom til gards. Forrige eier har vistnok satt inn en ny, men den er altså død. Bytta matepumpe før jul, og har kjørt alskens oppstartsprossedyrer. Bilen er varm og god ved kjøring og leverer mer enn nok varme uten, men en lunk ved oppstart hadde vert greit. La det bort i høst, og tenkte at dette ikke er noe problem, da de siste vintrene har vert nokså milde.. Vel vel, nå har vi bikket 20 minus, og Alfaen står med turbotrøbbel. Synes synd på Pumaen hver morgen når den harker i gang, for det gjør den, starter i 20 minus altså. Derfor bestillte jeg time på verksted denne uken. Gjennomgang av Webasto, og montering av Defa-motorvarmer for å være på den sikre siden. Orker ikke å skru selv denne gangen, har i grunnen mer enn nok å henge fingrene i. Føles nesten som en falitterklering, men er trygg på at det blir rikelig annledning til mere egenmekking senere.. Forøvrig er den såvidt nevnte Alfaen kommet inn under "Gunnars Garage", da det er kommet en bil med stikkontakt inn på tunet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Vel vel.. Snakket med verkstedet i dag. De mente det var tull med Defa i tillegg til Webasto, og mente jeg kunne bruke de pengene på ny tilleggsvarmer, altså Webasto. I og for seg enig, men så var det det med tilgang på ny enhet vs Covid-19 da... Spurte om de hadde kjørt en diagonose på Webastoen, men det har de altså ikke. Så da må jeg vel prøve et par ganger selv. Saken er den at det er helt dødt der framme. (Webasto altså.) Den er og håpløst plassert i Pumaen, så det er ikke rett fram å komme til. Noen som har erfaring med feilsøkingsutstyr som selges på frx eBay? Alle sikringene er hele, men det eneste som virker er displayet. Enheten skal visstnok være byttet før min tid, og det stemmer nok da den er fra 2003. Den var nylig satt inn da jeg kjøpte bilen, den eneste som gjensto var å bytte drivstoffpumpe. Spørs om den har gått i nødmodus. Har prøvd ymse resettoposktifter, men så langt ingen suksess. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Har kun erfaring med å fjerne nødmodus via diagnose på moderne menneskebiler dessverre. Er både defa og webasto på D2’en min og, fin løsning da jeg har tilgang på strøm både hjemme og på jobb. Men hvilken styring har du på webastoen din? Løst display i kupeen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 8 minutter siden, Lorden skrev: Vel..vel.. Så da må jeg vel prøve et par ganger selv. Saken er den at det er helt dødt der framme. (Webasto altså.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 1 time siden, iknutis skrev: Har kun erfaring med å fjerne nødmodus via diagnose på moderne menneskebiler dessverre. Er både defa og webasto på D2’en min og, fin løsning da jeg har tilgang på strøm både hjemme og på jobb. Men hvilken styring har du på webastoen din? Løst display i kupeen? Det var vel egentlig det jeg tenkte å ha på min og, dobbelt opp. Men istedet har jeg ingenting for tida. Er ovalt styringsdisplay i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Innimellom irritasjonen over manglande forvarming av motor og kupe, kom motorlampa på. Diagonose sier mekanisk feil ved EGR. "Herlig", bare to år og 30000 km siden den ble byttet. Heldigvis har EWS på lager. Fint å få flytta fokus litt.. #Pumahelvetet# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 15. februar 2021 Del Skrevet 15. februar 2021 (endret) Da jeg styret med Webasto her for et par år siden måtte jeg resette mange ganger Da aktiverte jeg Webasto med uret, nappet ut en av de tre sikringene i holderen, og satte den inn igjen etter et sekund ca. Da skal Webasto prøve å starte opp igjen. Lurt å ha batterilader på under startforsøk, Webasto er glad i god spenning ved oppstart. Var vel sikring på tilførsel til Webasto jeg nappet ut da om jeg husker rett. 25A eller 30A sikring. De to andre var vel en 5A til uret og 25A eller 30A til kupevifta. Verdt et forsøk hvis det bare er uret det er liv i Endret 15. februar 2021 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 16. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2021 Takker Jermund. Har prøvd et utall av "tips og triks", men det skader ikke å prøve flere. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 19. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2021 Alfahelvete bremser dessverre utviklingen i Gunnars garage. Brente ventiler, og ja, den har ligget litt høyt på oljeforbruk siden jeg kjøpte den. Årsak/virkning... Vel vel, Jaguaren jeg lenge har ønsket meg får vente litt til, for nå jaktes motor til Guilettaen. Pumahelvete skal få ny EGR-ventil ila helgen. Bare fire bolter, utfordringen er at du ser bare en. Heldigvis har jeg gjort det før. Spørs om det er all småkjøringen som tar knekken på den. Synes et intervall på 25000 km er i det minste laget. Fordelen er at det er med å holde liv i EWS, som nok en gang leverer i ekspressfart. Rett å slett krise når den mannen gir seg. Nok et terningkast 6 sendes i retning Liertoppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Småkjøring er vel kjent for å føre til sot-oppbygging i egr-systemet ja. Av de jeg har tatt ut og renset, har det vært sot som har ført til at ventilen henger fast i åpen stilling med påfølgende motorlampe. En god rens, så har de funket igjen. På en kollegas Citan har vi bestilt ny ventil da rens ikke hjalp, så der mistenker jeg elektrisk feil på ventilen. På min forrige bil fikk jeg kodet ut egr-ventilen så den står i lukket stilling hele tiden, du har ikke vurdert det på Pumaen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 Byttet EGR i dag. Selv om det er andre gang, var det like gørr som den første. Den gamle er full i sot. Og ja, plana er å programmere den vekk i forbindelse med tuning. Bytta og VCV. Dette var mer en preventiv jobb da denne visstnok pleier å ryke. Slettet feilkoder og tok en prøvetur. Alt virker fin fint enn så lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 5. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2021 "Ny" motor til Alfahelvetet, (eller Lille Julia som hun egentlig heter), annkommet "Godset" på tirsdag. Ikke særlig LR-relatert, men garage er garage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 8. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2021 Hentet Pumaen fra fluidfilmbehandling. Lukter deilig sau. Innom Peder på veien, alltid like hyggelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 Takk for besøket og dørhengsler! Placeboeffekten er fantastisk! Med nye dørhengsler er Deffenderen både tightere og raskere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 10. mars 2021 Del Skrevet 10. mars 2021 1 time siden, Pederover skrev: Takk for besøket og dørhengsler! Placeboeffekten er fantastisk! Med nye dørhengsler er Deffenderen både tightere og raskere! Trenger plutselig nye hengsler kjenner jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 11. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2021 13 timer siden, Pederover skrev: Takk for besøket og dørhengsler! Placeboeffekten er fantastisk! Med nye dørhengsler er Deffenderen både tightere og raskere! Ja så rart med det. Kjenner så absolutt den av og til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 3. april 2021 Forfatter Del Skrevet 3. april 2021 Leser om EFI for tiden. Startet min gamle Classic for noen dager siden, og det ga blod på tann. Nytt batteri montert i dag, og frisk bensin ble fylt på tanken. Nå skulle den til pers. Men får ikke start. Er gnist, men kommer ikke bensin. Og nå når jeg hadde et snev av motivasjon. Satser på å bytte filter, og sjekke pumpa før jeg synker dypere inn i "materien".. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Alltid moro å starte classic! Lykke til - følger med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Min 4,2 gir lyd fra seg på startgass. Er på vei til og hive innsprøytningen en varm plass og sette på forgasser istedenfor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.