Gå til innhold

Gunnar's Garage


Lorden

Anbefalte innlegg

Desverre Terje, frykter jeg det blir motsatt. De jubler, jeg vil slite. Dette er ikke tull, men har tidligere når jeg har vært på tanken, våknet om natten, svettende, med høy puls, fordi jeg angret på at jeg har solgt Defender’n. En gang sto jeg opp å sjekket, og heldigvis sto den der å ventet på neste tur.

 

i-landsproblem, jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske komfortabelt med D4 og du kan fortsatt pimpe den opp ganske bra :D Slipper å etterisolere i hvert fall ;),  og motoren har så mye krefter og går så jevnt at det er en fryd... må bare ikke tenke på kranklager-havari :D  

 

Ikke la familien prøvekjøre en!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

D4 lagt på is. 

Skranglingen under kom tilbake på Pumaen. Justerte eksosanlegg, ingen forbedring. Tenkte det verste, trøbbel med kasse. Under en gang til for en siste sjekk. Og fant ut at mellomaksel var bitte litt løs på brekktrommel. (Sikkert i fbm bytte av clutch.) Stramet til, og vips ny bil. Helvete er strøket fra navnet. For en deilig bil. Ble så glad at jeg spanderte et strøk maling på baktravers.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lydisolerte Pumaen for noen uker siden, fra topp til tå. Står igjenn å isolere setekassa. Brukte Stnger Road Kill fra Mud. Fungerte godt. Mye mindre resonans i bilen. Vurderer å legge et lag til i tak, men litt usikker på hva jeg skal bruke. Justerte samtidig alle dørene, slik at de tetter bedre mot pakninger. Venter på nye hengsler til bakdør. Vurderte å sette på eget reservehjulsfeste, men hengslene fra OptiMill skal visstnok være dimensjonert for dette, men det gjenstår å se. Om ikke annet vil de matche resten av dørene.

PU’n lever farlig om dagen. Har en 88 og en Classic som så sårt trenger en grundig gjennomgang, og da kan det muligens bli litt for meget for en hobby Lord. Vi får se.

 

Ellers så har man prøvekjørt elektrisk bil...

 

Slik går dager, uker å år.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig alt på stell, så begynner vindusviskere å krangle. Lurer på om det de utslitte tannhjul eller spiralstag. Siden hele dashbordet må ut, tenkte jeg å bytte alt. Noen som vet om EWS holder koken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Erik kan det meste.:)

Har sendt han en mail, pleier å funke.

Forøvrig er symptomer som følger: Viskere går opp, men når de skal ned høres raping fra motor/mekanisme, og de returnerer ikke uten hjelp. Gjelder både om viskerblad ligger på ruta, og når de står i friluft. Begge viskere er synkrone. Siden dashen i Pumaen er støpt i et stykke, å trolig må løsnes for å komme til, tenkte jeg å bytte alt. Trøsta får være at en får klistret på noe lyddemping i samme slengen. Om noen har tips utover å smøre gjennomføringer, er det bare å fyre løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har man byttet pære i klokke. Den grønne "hetta" lot seg ikke berge, og nå har man guloransje lys. Meget irriterende.. Så da blir det å jakte på grønn hette. Om jeg ikke finner lokalt, er det noen der ute som har tips til hvor slikt kan skaffes?

Haster litt, da dette er totalt krise..

 

:P

 

Ellers så benyttet man anledningen til å isolere setekassa når alt var ute. Enda litt mindre bråk. Forøvrig ser alt ut til å virke. Bank i bordet.

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens man går å venter på en "grønn åpenbaring", ble det i dag byttet hengsler på bakdør. Det var mildt sagt på tide. Den øverste var knekt, og fungerte bare på grunn av koningen mellom de to delene. Siden jeg skulle ha Optimill, måtte jeg bestille fra UK. Craddoc ble valgt, bestillt 7 juli, og levert i dag, 1 september. Såpass tregt, at de slipper å sende mer deler hit.

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har man børstet støv av "Godsets dårlige samvittighet", nemlig den en gang så stolte Range Rover Classicen. Å jo, det er en ekte classic, nærmere bestemt en 95 mod County, US utgave. Den ble parkert for en god stund siden, etter en EU-kontroll der det ble påvist en god del rust. Tectyl er noe drit. Den så tilsynelatende fin ut, men fuktighet er blitt kapslet inn, å fått herje fritt.. I dag ble det gjort et forsøk på å starte bilen. Batteriet er dårlig, så kabler måtte til. Motor går fint rundt på starter, men tenner ikke. Gnist er på plass, og den får trolig ikke bensin. Ga tilslutt opp, for å inn å lese meg opp. Skal sjekke elementære ting som pumpe og filter ved neste høvelige anledning.

Her et bilde fra "glansdagene":

 

1258E85E-B96F-4288-A77B-AE6921F117BB.jpeg

 

Denne må jeg prøve å få på veien igjenn. Det vil ta tid, men kjente lysten er tilbake etter å ha sittet i de deilige skinnsetene i dag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lorden skrev:

Da har man børstet støv av "Godsets dårlige samvittighet", nemlig den en gang så stolte Range Rover Classicen. Å jo, det er en ekte classic, nærmere bestemt en 95 mod County, US utgave. Den ble parkert for en god stund siden, etter en EU-kontroll der det ble påvist en god del rust. Tectyl er noe drit. Den så tilsynelatende fin ut, men fuktighet er blitt kapslet inn, å fått herje fritt.. I dag ble det gjort et forsøk på å starte bilen. Batteriet er dårlig, så kabler måtte til. Motor går fint rundt på starter, men tenner ikke. Gnist er på plass, og den får trolig ikke bensin. Ga tilslutt opp, for å inn å lese meg opp. Skal sjekke elementære ting som pumpe og filter ved neste høvelige anledning.

Her et bilde fra "glansdagene":

 

1258E85E-B96F-4288-A77B-AE6921F117BB.jpeg

 

Denne må jeg prøve å få på veien igjenn. Det vil ta tid, men kjente lysten er tilbake etter å ha sittet i de deilige skinnsetene i dag.:)

 

Gudd løkk. Fine bilen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden PU’n er solgt, Serie 2 og RRC står uten skilt og den oppladbare "Lommelykta" på hjul er forsinket, måtte jeg på bygda å låne meg en bil i dag.. Ekstra surt at det er min anti-LR Svoger som stiller opp. Dette kommer til å svi i lang tid framover er jeg redd.. Så fort EWS får delene til gards, har jeg atter verdens beste bil. Jeg skal ikke dra fram det gamle navnet på Pumaen riktig ennå, men det er jammen meg ikke langt unna.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh-Lord ...Jammen ikke sikker på at jeg har sååååå lyst til å bytte ut den gamle Defenderen vår noensinne, etter dine underfundige poster om ny-bilen Gunnar :blink:

Hvorfor selger du alle de fungerende bilene da. Du må ALLTID ha minst 2 operative LR, du vet aldri når en plutselig dævvær, og da vinner sånne ekle svogere, og DET er MYE verre enn at LRen stopper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...