crass Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hi Guys I have a mate who has just bought an Norwegian ex mil series 3, does he need to put an additive into the fuel because of unleaded petrol? MVH Dean Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Yes, I think so I have a series 1 petrol and on that I most, I think you most on a S3 to Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crass Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 http://www.torshovbil.no/olje-kjemi-spray-og-lakk/tilsetninger-drivstoff/904-blyerstatning good enough to use? what do you use? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 its OK. AND; Remember to adjust the valve clearances. I dont use such stuff, mine is upgraded for unleaded petrol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Hvorfor må ventilene justeres og til hvilken verdi ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 (endret) På gamle biler bør ventiler justeres regelmessig. Jeg kontrollerer en gang i året. Ventilsetet blir slitt og klaringen blir feil. Spesielt på de som ikke er klargjort for blyfri bensin. De sliter mer på ventilsetet. Hvis det ikke er klaring på ventilene klarer ikke ventilen å kvitte seg med varmen, og blir det for varmt og ventilen "brenner", rett og slett smelter i kanten, så går motoren som ei snekke, det lekker kompresjon ut forbi. The green bible tells you the clearance Google translate for crass On old cars should valves adjusted regularly. I check once a year. The valve seat is worn and clearance will be incorrect. Especially on those who are not prepared for unleaded petrol. They struggle more on the valve seat. If there is no clearance at the valves fail valve to get rid of the heat, and it gets too hot and valve "burning", simply melt in the edge, so the engine runs like a worm, leaking compression beyond. Endret 4. september 2015 av ragnarsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crass Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 its all good i can read Norwegian just fine…just struggle to type it. (spelling and grammar) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Jeg har ikke justert ventilene på vår ex.mil foreløpig. Antar forrige eier justerte dem før jeg fikk tak i byttemotoren. Får vel ta en justering til vinteren ? Gratulerer forresten med en ex.mil, Dean! ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 I have been running my old cars without any alterations at all for many years. Still no problems.But I adjust valves every service.(10.000km) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.