Gå til innhold

Blyerstatning


crass

Anbefalte innlegg

På gamle biler bør ventiler justeres regelmessig. Jeg kontrollerer en gang i året.

 

Ventilsetet blir slitt og klaringen blir feil. Spesielt på de som ikke er klargjort for blyfri bensin. De sliter mer på ventilsetet. Hvis det ikke er klaring på ventilene klarer ikke ventilen å kvitte seg med varmen, og blir det for varmt og ventilen "brenner", rett og slett smelter i kanten, så går motoren som ei snekke, det lekker kompresjon ut forbi.

 

The green bible tells you the clearance :)

 

Google translate for crass B)

 

On old cars should valves adjusted regularly. I check once a year.
The valve seat is worn and clearance will be incorrect. Especially on those who are not prepared for unleaded petrol. They struggle more on the valve seat. If there is no clearance at the valves fail valve to get rid of the heat, and it gets too hot and valve "burning", simply melt in the edge, so the engine runs like a worm, leaking compression beyond.
Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke justert ventilene på vår ex.mil foreløpig. Antar forrige eier justerte dem før jeg fikk tak i byttemotoren.

Får vel ta en justering til vinteren ?

Gratulerer forresten med en ex.mil, Dean! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...