SimenMS Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Tøfft prosjekt Gleder meg til å se fortsettelsen og litt mer lett kledd RRC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Istemmes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 10. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2015 Fått tatt litt små ting nå og da! (Dører, låser, vindusheiser, div små elektriske ting osv). Tok i kveld å bytta olje og filter på automat kassa og transfer. Ble bedre på å sette i gir. : ) Skal i jula byggesammen helt nye indre og ytre sils + resterende. Skal kutte bort nedre del på A og B stolpen for å sveise inn nytt etter jul. Kan derfor bygge sils helt ferdig, for så å bare putte disse på plass! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Vakkert og inspirerende! Kjenner det begynner å vokse frem en lyst på rrc i meg. Huff, gruer meg til å fortelle det hjemme..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Holder nå på med å sveiser nye indre og ytre sils! Har tilgang på et stort kemppi sveiseapparat. Er meget godt å sveise med, Utfordringen er at det er alt for stort og tungt til å dra frem og tilbake med (jobber på Lillehammer) i ukene. Ønsket meg et lite sveiseapparat til Jul fra Kona! Og fikk det! : ) Så nå får jeg også sveiset på ukedagene også!!!! Plan er at bilen skal komme gjennom eu kontroll i løpet av mai/juni! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Men var kanalene så dårlige på denne da?? Jeg begynner å huske dårlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 30. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2016 Hmmm.. ingen ting er som når kjeks blir byttet ut med friskt stål! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 7. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2016 Ramma bak var mye bedre enn jeg fryktet. Kun dårlig på 2 plasser. Samme plass på begge sider. Dvs. på det stedet "alle" RRC rammer ruster. Men har fått ordnet opp i dette nå! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 Kjekt å se hvor jeg bør forvente å finne rust, når jeg en gang kommer i gang med min RR-restaurering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Ferdig med å fjerne all rust/kjeks bak. Har kun igjen å lakkere/antirust behandle. Skal så bytte indre og ytre sils på begge sider. Vet hva man skal bruke fritiden til når man har noen Land Rovere! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ser kjent ut det der ja Bra blir det også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Bra utført, blir som ny denne også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Bort med rust og kjeks: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 22. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2017 Inn med nytt stål: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 15. august 2017 Forfatter Del Skrevet 15. august 2017 Har da i løpet av sommeren fått gjort litt mer på denne bilen. Er da stort sett ferdig med å bytte/reparere alt av stål rundt hele bilen. Har fjernet alt av gammelt stål med rust Mangler kun å få på nye indre winger (vet da svarte hva det heter norsk). Har kun igjen å bygge ferdig A stolpen på høyre side. Har gjort alt klart, slik at dette ca kun skal ta en liten dag. Ser fram til å starte å gjøre det som er litt mer gøy: Gå over alt av elektriske anlegget (lys, styringer, ABS, reler, kabling osv..) Bytte alt av bremserør/slanger Bytte alt av drivstoff slanger/rør/filer osv. Har kjøp alt av deler fra summit racing i USA! Tror det skal bli bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 20. april 2019 Forfatter Del Skrevet 20. april 2019 hmm... har hvert alt for dårlig med å ta bilder, status er at karosseri har hvert ferdig siden sommeren 2018. Planen for påska var egentlig å gå over ramma mens den stod på bilen, lakkere den, og begynne å sette på dører og skjermer osv. Men slik ble det ikke, begynte å pusse på ramma, fant ut at jeg kom til å irritere meg for resten av livet om jeg "slurvet" med ramma. Endte opp med å demontere av akslingene og alt under, løfta av karosseri osv. Fikk da tilgang til å ordne det opp ramma ordentlig, var ikke mye. Hadde fått til å sveise opp tidligere det som var dårlig bak på ramma (tverr bjelken som er framfor bak akslingen, hvor alle RRC rammer ruster før eller siden), men kom ikke til på framsiden før karosseri var av. Fikk nå seiset og ordnet dette også. Er faktisk en av bedre RRC rammer som jeg har sett de siste årene. Skal nå etter påske får sandblåst ramma og levert den til galvanisering hos Ferrosink! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Liten oppdatering. Startet i helga med å sandblåse ramma, skal være ferdig med sandblåsingen i løpet av uka, før jeg i neste uke leverer den hos Ferrozink for galvanisering. Men er ikke derfor jeg poster en liten oppdatering i dag, men på grunn av min opplevelse med biltilsynet/vegvesenet i trøndelag vedrørende denne saken. Kort om saken: Sendte mail til vegvesen for en kort tid tilbake på hvordan jeg skulle gå fram i denne saken. Siden eksisterende ramme nummer på ramma er særdeles dårlig og kommer garantert til å bli uleselig ved sandblåsing og galvanisering. Fikk raskt svar fra vegvesen om at dette var ikke noe problem, bare kom med ramme hos de. Så skulle de slå inn nummeret på nytt og om man trenger det, også sette på en ekstra plombering (eller noe som også kan brukes til å verifisere at det er samme ramme før og etter galvanisering). Dro til biltilsynet/vegvesent i dag, møtte særdeles hyggelige folk. Samtlige var meget hjelpsomme. Ramme nummeret ble slått inn på nytt, diverse bilder ble tatt osv. Så nå kan jeg sandblåse ferdig ramma og få den galvanisert. I tillegg så har jeg en annen sak med biltilsynet/vegvesenet som også gjelder ramme nummer på en annen bil jeg holder på å restaurer (se tråd 2 dørs classic 1989 model). Her gjorde jeg en stor feil, sandblåste ramma og galvaniserte denne før jeg hadde snakket/eller forhørt meg med biltilsynet/vegvesenet på hvordan jeg skulle gjøre dette. Var 100% sikker på at jeg måtte slipe bort lakk, få fjernet varm galvaniseringen på et vis (pusses bort og man bruker svovelsyre). Dette var noe jeg ikke hadde lyst til å gjøre siden jeg da måtte bryte/fjerne et større område av galvaniseringen på ramma. Vegvesen hadde sett på denne saken, siden jeg hadde tatt særdeles mye bilder av prosessen/arbeidet med restauereringen kunne man med stor sikkerhet sannsynliggjøre at ramma tilhørte bilen! Så dette ordna seg, jeg må bare komme med bilen og de slår inn nummeret også på nytt på denne! : ) Må bare si, opp gjennom årene så har jeg hatt mine diskusjoner med biltilsynet/vegvesenet om biler/modifikasjon/endringer/heving/dekk/felg/godkjenninger på forskjellige duppe dingser osv (eks. var over 10 ganger fram og tilbake med defenderen min før alt var godkjent). Men på sakene mine vedrørende restaurering av mine 2stk Range Rover Classic så har de hvert særdeles hjelpsomme og løsningsorienterte! All skryt til vegvesenet i trøndelag her! : ) Planen nå er å få skrudd denne sammen igjen utover høsten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Så flott når ting går seg til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 De kjenner deg nå vet du. Vet at du kommer til å løpe ned døra der uansett helt til det går i orden. :p Fint når ting er på stell! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2019 Liten oppdatering: Har fått også sandblåst alt av underdeler. Dette ble ikke levert inn for galvanisert (kun ramma, og tverrbjelke og motorfester ble varm galvanisert), men ble å bruke sprøyte galavnisering (Zinga) på alt det andre. Tok så å syregrunnet disse, før x-lag med 2-komp lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Ser flott ut Hva koster galvanisering av ramme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
munken Skrevet 27. oktober 2019 Del Skrevet 27. oktober 2019 Veldig morsomt å se «gamlebilen» bli ny. Noen dager angrer jeg på at jeg solgte andre dager, som nå, da jeg ser hva det blir, ikke i det hele tatt. Lykke til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 15. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2019 Slik ble ramma etter galvanisering hos FerroZink! FerroZink ga super service. Så til dere andre som også plukker ned bilene helt ned osv. Lever ramma til galvanisering. Blir mye bedre enn å bruke x-antall lag med "jalla" lakk. Glemte å ta bilder av den før jeg begynte å grunne den litt her og der. Grunner ramma med syregrunning før noen lag med 2 komp sort lakk. Skal begynne nå i jula å skru sammen alt igjen! : ) Dette blir gøy siden alt er ferdig og klart for bare å bli satt sammen. Ting tar tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjellB Skrevet 15. desember 2019 Del Skrevet 15. desember 2019 Tommel opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.