Gå til innhold

Er jeg for ærlig...


Egil

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe L322 eller RR sport, og den forbindelse har jeg lagt ut min gamle P38 på Finn.no... Det er maaaange klikk på annonen , ca 2000, men bortsatt fra noen byttetilbud så er det stilt... Jeg tenkte at en bør ta sine forbehold (selges som repobjekt -selges som den er) og være ærlig når en selger en gammel luksus SUV. Videre er det greit å selge til noen som kjenner til merket og særegenhetene som følger med.... Jeg vil så langt det er mulig unngå å få en ny "telefon/brev venn" :rolleyes:

 

Prisen kan naturligvis justeres, men jeg tror ikke dette er avvgjørende.. Bensintørsten til en 4.6 ?

 

 

Hva tror dere?

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=63350340

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bommer litt når du kaller bilen reparasjonsobjekt. Ingen har lyst på et reparasjonsobjekt til 50K når en bil som betegnes som reparasjonsobjekt koster kun litt mer. Jeg skjønner poenget med at du ikke vil ha noe reklamasjonsansvar men det eneste som teller i så måte er å opplyse om bilens tilstand og sette prisen deretter. Alternativet er å selge til en bilhandler eller innbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte min 98 mod p38 4,6 for litt siden. Den gikk egentlig veldig raskt, litt overraskende... Kjøpte en vanlig bil (Pathfinder), men angrer allerede. Vil nok være på utkikk etter L322 eller Disco 3, abstinensen herjer allerede. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fin stand den og brukes hver dag. Men alle som kjenner til P38, vet at bilen kan kaste "problemer på deg" som en som ikke kjenner til disse bilene, vil oppfatte som mangler, men som oss andre ser på som "del av opplevelsen å ha en P38". Jeg forsøker bare å finne den rette kjøperen som vet hva han/hun kjøper.

 

Jeg ser poenget ditt med reperasjonsobjekt kontra ikke reperasjonsobjekt og har tatt dette til følge. Teksten er nå endret.

 

Innbytte er sålangt ikke et alternativ, ganske enkelt fordi jeg har funnet en bil jeg vil kjøpe og selgeren er privat.....

 

 

Endret av Egil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egil, må si meg enig med Tore ang. det å kalle bilen et reparasjonsobjekt. Det skremmer kanskje en del potensielle kjøpere, siden de tolker "rep.objekt" som "bil det må gjøres en del med før den kan brukes daglig", noe jeg tipper at ikke er det du mener med ordet. Kanskje det hadde vært bedre å få en testrapport fra NAF, og å fjerne rep.objekt fra annonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slo meg på målstreken, teksten er nå endret. Vedrørende NAF, så kan jo det være en ide, men bilen gikk gjennom den nye typen EU kontroll uten anmerkninger, så noe må jo være bra.. ( Selv om jeg vet at en tilstandsrapport fra NAF er mere omfattende en en EU kontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut det med gammel bil og mye utstyr.

skriv rett ut at det ikke virker....som f.eks

AC virker ikke

Du vet egentlig ikke hva som er feil

Jeg ville heller skrytt litt av hvor fantstisk disse bilene kjører, og er, fantastisk miljø, flott forum o.l.

lykke til med salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Angsten for reklamasjon er vel noe overdrevet, en 20 år gammel bil som selges for 5% av nypris, det kan ikke bli mye sak av slikt. Bildene med original felger på er best ;) .

 

Ordner seg nok.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da et kupp for den som er ute etter en slik bil. Feilene du lister opp bør være relativt grei skuring, kanskje bortsett fra det karosserimessige (jeg har ikke sett skadene, så vet ikke). At du tar de forbeholdene du gjør, sammen med biltypens dårlige rykte, gjør nok at folk blir skeptiske. Folk som kjenner biltypen godt nok, blir nok ikke skeptiske, men disse er nok i mindretall.

 

Løp og kjøp folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut et bilde av skaden på venstre bakskjerm. Det er litt sveising og pussing, men ikke en alt for stor jobb. Jeg kan jo ta på mondialfelgene og ta noen nye bilder, men jeg venter med det til annonsen går ut og en bestemmelse om å kjøre P38 en vinter til eller fortsatt salgsforsøk må tas....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sveisejobben du beskriv her, er den det ein ser i hjulbogen bak? Eller er det meir?

Ikkje ukjent på P38.

Eg skal lufte denne for ein bekjent som er på P38-jakt så får vi sjå.... Eg meiner pris&objekt stemmer overeins utifrå det som er å sjå i annonsa.

Send meg gjerne ein PM om du ynskjer å diskutere sal nærmare :-)

Endret av JefeDeMaquinas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,den bakerste "sparkelklatten" er det hull under.. Ellers bør vel kanten sandblåses, kansje må det bøtes litt på knekken innover. På andre siden bør kanten også blåses, for at det skal bli 100%. Typisk p38 rust...

Jeg hadde planer om å skifte skifte hele skjermen, men det er en smule problematisk å få tak i en brukt skjerm. Nye koster for mye.... Men jeg tror at det er en kurrant jobb å sveise. Jeg gjør det selv i høst hvis bilen ikke blir solgt. Uansett bør en eventuell kjøper besiktige skaden. Ellers er det,så langt jeg kan se, lite annen rust på bilen ( den har vært understellsbehandlet for 6-7 år siden. Litt brun på traversen over bakaksel, men ikke spesielt galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å unngå å få nye "tlf-venner" på er å være ærlig og åpen om alt fra begynnelsen. Ikke minst er det viktig å dokumentere hva som er sagt i salgskontrakten (Det gjør alltid jeg). Da kan jo eventuell potensiell kjøper selv vurdere om det er et "reparasjonsobjekt" eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt må jo ikkje stå i annonsen, viktigaste er jo at den som kjem for å kjøpe bilen får alle opplysninger. Så kan selgar f.eks få kjøpar til å signere på alle kjende feil og mangler som er blitt opplyst om undervegs - f.eks som vedlegg til kontrakt. Ryddig og vatntett.

 

Men skriv for all del nok i annonsen /fortel på telefon til at folk ikkje reiser halve landet rundt på bomtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke minst det å fortelle nok til at kjøper kan vurdere om det er verdt å komme.

Jeg husker jeg ringte på en VW boble for 20 år siden. Selger opplyste at bilen var i god stand, men hadde noe rust. Da jeg hadde kjørt noen timer og kom frem stod bilen langt ute på ei eng. Blomster spirte på gulvet, og den stod med 1 cm vann inni bilen. Full av rust. Dro skuffet derfra. En har jo alltid "forhåpninger" når en først velger å bruke noen timer på å se på bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg disponerer løftebukk, slik at hvis noen ringer og kommer og ser på bilen, har de full mulighet til å sjekke den grundig. Videre har jeg black box diagnoseutstyr slik at eventuelle feilkoder ( som ikke er der?)kan sjekkes.

 

Ellers har denne salgsprosessen som har dratt ut i tid resultert i at bilen jeg skulle kjøpe ble solgt i går. Jeg måtte takke nei, pga jeg ikke har plass til 4 biler på tunet. Nå lar jeg annonsen gå ut, får jeg et akseptabelt bud selges bilen, hvis ikke får den trille en vinter til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror løsningen er å ta noen bedre bilder og sette på originale felger på sommerhjulene, akkurat som "ehernst" har foreslått litt tidligere. Jeg kjøpte akkurat min 3. P38A 4,6. For meg var det avgjørende at bildene på Finn.no viste en ryddig og orignial bil. Du kan ikke forvente å skape et ryddig inntrykk av bilen når bildene viser en rotete bil, en bil som er kjørt med en kjempehenger og interiørbilder som er tatt gjennom vinduet. Det er viktig at tekst og bilder sammen skaper et positivt inntrykk. Dette er ment i beste mening. Prisen du ønsker er helt ok.


 

Endret av RRDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uenig i mye av det som blir sagt ovenfor... Men mitt problem for tiden er at jeg holder på å bygge på huset, er i full jobb, og har derfor ikke så mye tid til overs. Bilen går mer eller mindre i fast rute mellom byggevareforretninger og heimen... Kansje skulle jeg ikke ha lagt ut bilen på Finn i denne situasjonen, men det dukket opp en bil jeg hadde lyst på, så jeg bare lempet ut bilen. Nå går annonsen utpå søndag, så hvis det blir et forsøk til blir det noen bedre bilder, Mondial felger og renset interiør...

Endret av Egil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...