kimhas Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hei, Jeg har i det siste av og til , mest i sving i lav fart, hørt et svakt klunk som jeg er nesten sikker på at er fra fjæren på høyre side foran. Høres ut som en fjær som setter seg. Så igår heiste jeg opp bilen og sjekket over forstillingen, alt var tight og ingen tydlige feil ( som forventet egentlig) Jeg gjorde rent i fjær skåla oppe og nede ( lå jo litt grus der) og smurte godt kan hende det hjalp, har ikke prøvd bilen enda, så får komme med update på det. For meg ser det ut som det er forskjell på fjærene, den på venstre side sitter jo godt fast og er litt lengre? Jeg mener ikke at det er problemet for det har jo fungert fint lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hjullager, knokkelhus / pokal , manko på fett , øvre og nede kingbolt (ja,æ veit,men kaller det nå det) ! Start der ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 28. august 2015 Forfatter Del Skrevet 28. august 2015 Takk for svar, de tingene har jeg kontroll på. Får prøve bilen igjen å se om det ble noe forskjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Foringer i panhardstaget (det som holder akselen sideveis) En slakk som såvidt kjennes med brekkjern er stor nok til å gi klunk! Hadde det på min 110 før den hadde runda 70-80k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fossnes Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hei, dempere med slak i foring kan gi klunk. Og stabilisatorstag på bakaksel! kan ha slark i foringer/oppheng og lyden forplanter seg til foraksel. Ikke minst har du noe løst liggene i dashbord som kan klunke fint i humper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ketilelg Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Innfestingen av styresnekka kan, hvis boltene er det minste slakke, gi klunk i lav hastighet. Det drev meg nesten til vannvidd før jeg til slutt fant ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Klunk i understellet på en Defender er helt normalt - kan sikkert komme fra 100 ulike steder ;-) , hvis du ikke finner noen feil så bare aksepter det som en lyd som viser at Defenderen din lever og trives ;-) . Hvis du hadde kjørt en vanlig menneskebil så hadde det jo vært noe annet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AtleGotsch Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Klunk i understellet på Defender er IKKE normalt. Det er genialt enkelt og taust på asfalt og dårlig vei. På den annen side kan det være veldig vanskelig å finne kilden til lyden. Man tror det er fjær foran men så viser det seg å komme fra et helt annet sted. Derfor har mekanikere over hele verden en tendens til å prøve å overbevise eiere om at: de er sånn alle sammen! eller noe som helt normalt.... Klunkelyder er ofte ikke farlig og mekanikerne tenker kunden kommer tilbake når det banker metall mot metall og da er diagnose kjapp og grei. Det er ikke ofte man kjører nye Defendere men de er selvfølgelig dønn stille i hjulopphenget. Bruk tid på diagnosen. Du finner kilden til lyden tilslutt men kanskje ikke der du først tror. Lykke til Atle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hvis foringene under panseret er dårlige kan det høres ut som om lyden panseret lager kommer fra under bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Klikkelyder hver gang jeg bremset kom av bakdør med tungt reservehjul og skranglete lås. Ny lås og ny "striker" på karmen og problem løst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Første Defenderen jeg hadde skramlet fælt. Viste seg å være diverse muttere og bolter som gutta på Sollihull hadde glemt i boksen under setet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hvis foringene under panseret er dårlige kan det høres ut som om lyden panseret lager kommer fra under bilen! Det har jeg også opplevd. Trodde det var dårlig foring en eller annen plass i hjulopphenget, men med lyset i riktig vinkel, på motorveien, så jeg panseret lå å jobbet i hengslene. Dårlige foringer i panserhengslene kan lage mye lyd som høres ut som om det kommer fra understellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Da har jeg fått kjørt litt med bilen og ikke hørt noe til lyden så foreløbig er den mistenkte fjæren synderen. Jeg gjorde rent i fjær skålen, det lå litt små stein mellom der og jeg vridde litt på fjeren, tror ikke den satt helt perfekt. og som Atle over her skriver, det skal ikke klunke og skramle i understellet til en Defender selv om det nok gjør det på mange ;-) Takk for tips og innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Det har jeg også opplevd. Trodde det var dårlig foring en eller annen plass i hjulopphenget, men med lyset i riktig vinkel, på motorveien, så jeg panseret lå å jobbet i hengslene. Dårlige foringer i panserhengslene kan lage mye lyd som høres ut som om det kommer fra understellet. Hvor mye bevegelse opp og ned klarer dere å få på panseret med nye foringer i hengslene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.