Gå til innhold

kimhas

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i det siste av og til , mest i sving i lav fart, hørt et svakt klunk som jeg er nesten sikker på at er fra fjæren på høyre side foran. Høres ut som en fjær som setter seg. Så igår heiste jeg opp bilen og sjekket over forstillingen, alt var tight og ingen tydlige feil ( som forventet egentlig)

Jeg gjorde rent i fjær skåla oppe og nede ( lå jo litt grus der) og smurte godt kan hende det hjalp, har ikke prøvd bilen enda, så får komme med update på det.

 

For meg ser det ut som det er forskjell på fjærene, den på venstre side sitter jo godt fast og er litt lengre?

Jeg mener ikke at det er problemet for det har jo fungert fint lenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klunk i understellet på en Defender er helt normalt - kan sikkert komme fra 100 ulike steder ;-) , hvis du ikke finner noen feil så bare aksepter det som en lyd som viser at Defenderen din lever og trives ;-) . Hvis du hadde kjørt en vanlig menneskebil så hadde det jo vært noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klunk i understellet på Defender er IKKE normalt. Det er genialt enkelt og taust på asfalt og dårlig vei. På den annen side kan det være veldig vanskelig å finne kilden til lyden. Man tror det er fjær foran men så viser det seg å komme fra et helt annet sted. Derfor har mekanikere over hele verden en tendens til å prøve å overbevise eiere om at: de er sånn alle sammen! eller noe som helt normalt....

Klunkelyder er ofte ikke farlig og mekanikerne tenker kunden kommer tilbake når det banker metall mot metall og da er diagnose kjapp og grei.

 

Det er ikke ofte man kjører nye Defendere men de er selvfølgelig dønn stille i hjulopphenget.

 

Bruk tid på diagnosen. Du finner kilden til lyden tilslutt men kanskje ikke der du først tror.

Lykke til

Atle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkelyder hver gang jeg bremset kom av bakdør med tungt reservehjul og skranglete lås.

Ny lås og ny "striker" på karmen og problem løst :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foringene under panseret er dårlige kan det høres ut som om lyden panseret lager kommer fra under bilen!

Det har jeg også opplevd. Trodde det var dårlig foring en eller annen plass i hjulopphenget, men med lyset i riktig vinkel, på motorveien, så jeg panseret lå å jobbet i hengslene. Dårlige foringer i panserhengslene kan lage mye lyd som høres ut som om det kommer fra understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt litt med bilen og ikke hørt noe til lyden så foreløbig er den mistenkte fjæren synderen.

Jeg gjorde rent i fjær skålen, det lå litt små stein mellom der og jeg vridde litt på fjeren, tror ikke den satt helt perfekt.

og som Atle over her skriver, det skal ikke klunke og skramle i understellet til en Defender selv om det nok gjør det på mange ;-)

Takk for tips og innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det har jeg også opplevd. Trodde det var dårlig foring en eller annen plass i hjulopphenget, men med lyset i riktig vinkel, på motorveien, så jeg panseret lå å jobbet i hengslene. Dårlige foringer i panserhengslene kan lage mye lyd som høres ut som om det kommer fra understellet.

Hvor mye bevegelse opp og ned klarer dere å få på panseret med nye foringer i hengslene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...