Gå til innhold

D3 - Uten AUX inngang


Tysen

Anbefalte innlegg

Hei, har Lowline stereo i min D3, uten AUX inngang. Ser i boken at noen ble levert med denne inngangen montert bak i senterkonsollen mellom fram stolene, men ikke min. Noen som vet om ledninger ligger klar noen plass, og bare er å kobles til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp harman kardon sin blue tooth adapter.

Og koble den inn bak anlegget.

Så kan du streame rett fra tlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger klart. Kan bare kjøpe panelet og koble til:-)!

 

Det var det eg håpte på, eller muligheten til å finne de riktige kablene, og plassere den en plass som er mer betjeningsvennlig fra framsetene :-)

Kjøp harman kardon sin blue tooth adapter.

Og koble den inn bak anlegget.

Så kan du streame rett fra tlf

 

har i dag løst det med en adaptersak fra biltema, som virker med kabel i telefon, og videre fra adapter til bilstereo via radiosignal. Det virker, men på høyde med en gammel kasettspiller lydmessig blush mulig like smart å bytte ut hele spilledåsen med en 2 DIN spiller?

 

Lå ikke klart i min 2005 selv om stereoen har AUx knapp? Kabelen stopper visstnok et sted bak imellom så er enklere å sette tilkoblingen på radioen enn å lete etter den kabelen.

 

Da er det ikke sikkert det er min heller. Har Aux knapp eg og, men ikkje hullet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet til 2 din. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. 2 DIN. har vurdert dette før, og har flere ganger vært på vei å dra kortet. Er det noen som har funnet den plastrammen som skal fungere som brakett for den nye spilleren, når man fjerner den originale, i grå plast? Har kun sett og funnet denne i svart plast, og den passer vel kun til biler med svart interiørplast, og det kom vel ikke før i 2008? Min er 2005 og har grå plast i interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har highline, hullet og knappen. Men ingen lyd derfra :( Blir vel blåtann adapter på meg.

Nokså sikker på at da jeg navigerte meg igjennom bilkonfigurasjonen (CCF) i min IID Tool forleden så var det en setting for Aux enabled/disabled. Kanskje den er disabled på din av en eller annen grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik skal du ha: CT23LR02A

I tillegg trenger du adapter til knappene på rattet, denne har jeg: ASWC-1

Pluss antenne- og ISO-adapter.

 

Komplett kit på ebay.

Skal bytte til 2 din spiller etter hvert, må ha overganger. Linken til ebay er i utgangspunktet flott, men hva menes med "Not suitable for Harmon Kardon amplified systems"?

 

Noen som har tips til 2 din spiller, gjerne med inngang for kamera både bak og foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte til 2 din spiller etter hvert, må ha overganger. Linken til ebay er i utgangspunktet flott, men hva menes med "Not suitable for Harmon Kardon amplified systems"?

 

Noen som har tips til 2 din spiller, gjerne med inngang for kamera både bak og foran.

Hør med Ove:e her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte til 2 din spiller etter hvert, må ha overganger. Linken til ebay er i utgangspunktet flott, men hva menes med "Not suitable for Harmon Kardon amplified systems"?

 

Noen som har tips til 2 din spiller, gjerne med inngang for kamera både bak og foran.

 

Du må ha "Low Line" stereoanlegget for å kunne gjøre denne tilpassingen. Dette er ikke integrert med CANBUS som de mer avanserte anleggene er, slik jeg har forstått det.

 

Parrot Asteroid Smart er en 2-din spiller som har inngang for 2 kamera, video-kompositt. Det ene av disse kan aktiveres automatisk med revers hvis du kobler opp riktig. Trenger du DAB er ikke dette anlegget for deg.

Endret av Asbjorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vel funnet ut av det selv også etter hvert via google. Kan ikke ta ut "harmon" spilleren, den gir input til "mange?" andre ecu'er..

 

Men, rart om ikke noen på "øya" har en fix på dette...

 

Hva med å ha både org og ny spiller oppe å gå?

Org må flyttes til hanskerom eller bagasje rom el lign.. Mye arbeid.... Kanskje kun deler av spiller som trengs?

 

Egentlig kun to ting som ny spiller må kobles opp i mot dagens system.

- Ratt kontroll av lyd +++

- Signaler til forsterker.

 

Muligheter for å sende signaler fra ny spiller til org forsterker? Aner ikke

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen i UK som har byttet fra high end anlegget til 2 din, men man som nevnt beholde head uniten, og gjømme den bort.

Siden den er gateway for MOST bus`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da hadde eg noe tid å slå i hel i garasjen, og fikk koblet meg til med en provisorisk kontakt på kablene ut fra original radio. Eg brukte det eg kunne finne i rotet, og tok en gammel scartovergang som eg delte, og loddet på noen ledninger som så ble koblet til blå, rød og svart ledning ut fra radio. Svart er jording, og rød-blå er venstre og høgre stereolyd. Trekte så en kabel fra denne kontaktengjennom veggen til hanskerom, men har tenkt å kjøpe en kontakt og sette inn i denne veggen senere.

2015-10-31 16.06.27.jpg

2015-10-31 16.07.13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...