Jump to content
LRforum

Recommended Posts

På 22.3.2018 den 19.17, Sverre1994 skrev:

Off topic, men er det gl4 gir olje en skal smøre med? :-P Skal en barre smøre ett tynt lag på pokalene eller hvordan er det? Nyydelig bil du har :rolleyes:

For oppussing over tid kan det være greit å smøre på litt gl4 utvendig på pokalene.

Men det skal ditto inni pokaler,differ,girkasser og snekker også.

Ble visst dobbeltsvar pga sløv og sliten taster.

Fikk ikke slettet så det blir som det blir.

Edited by gautes

Da begynner det å gå unna her.  Fått montert dørkene, side skjørtene og blink og parklys foran.  Begynner nå å se ut som en ferdig bil.

IMG_4105.jpeg

IMG_4107.jpeg

Ser meget bra ut dette :)

Da har jeg fått tilpasset setene og det begynner se ut som en ferdig bil :-)

IMG_4134.jpeg

IMG_4137.jpeg

En ting jeg lurer på er at seteputen på benkene bak virker å være litt smale.  Ca 7 cm smalere enn rammen og ryggen.  Noen som vet om det er slik det skal være, eller om det finnes flere størrelser?  Se bilde under.

IMG_4136.jpeg

Finnes i flere bredder.

Måtte korte inn noen jeg hadde for noen år siden.

Tenkte nok det.  Da får jeg se om jeg kan få tak i to puter.  Ramma måler 85 cm så om noen har puter liggende er det bare å si fra.

Endelig fått lest tråden helt fra start. Utrolig flott jobb - og nå er det ikke lenge til lønn for alt strevet!

Jeg har også en e-verksbil fra NTE, flott at disse lever videre :)

Dette blir en veldig flott bil:) må vel være en god følelse å bygge en ny landrover. gøy lesing. Bra jobba! 

wow.. dette blir en flott seriebil.. super jobb du gjør. gleder meg til å se det ferdige resultatat

Takk for hyggelige kommentarar!

Ja nå er det ikke lenge til bilen er ferdig selv om det var veien til målet som var og er viktig.  Nå gjenstår også noen store kostnader da jeg må kjøpe dekk, bakluke (tailgate), canvas og bøyler.  Håper jo at jeg kanskje kan få fatt i noe brukt så ikke alt må bestilles nytt fra øya.  Mangler også en del småting, så skal legge ut en liste på "ønskes kjøpt"

Edited by RoH

Dissekerer en 88 nå.

Sakte men sikkert så muligheten for småplukk kan være der.

Da er baklem og varmeapparat på plass i bilen.  Takk Gaute for hjelp med baklem og andre småting!

IMG_4153.jpeg

IMG_4154.jpeg

Nå går det skikkelig fremover her.  Fikk gjort ferdig grill og platen under og satt de på plass.  Også sidevinduene kom på plass.  Måtte få hjelp til å sveise litt på det ene vinduet i nedkant, og i tillegg laget vi noen små hull slik at vann kan komme ut senere.

Har også snakket med Vestships og de kunne skaffe noen av de små ting jeg mangler som dørstoppere, inv dørhåndtak, utvendig speil til forskjermene ++++

Mangler nå bare en ok støtfanger.

I tillegg har jeg bestilt ny sort canvas og bøyler fra England +  nye dekk.  Alt dette kommer etter påske, så da blir det fest i garasjen.

Prøveskilter i mai ser ut som kan bli vårens vakreste eventyr etter fire år med arbeide.

IMG_4162.jpeg

Noen som vet hva som skal være i denne store åpningen under dash.  Deksel eller noe annet?

IMG_4209.jpeg

Der skal det stå en plate mener jeg. Mangler du tror jeg det skal finnes en hos meg på en torpedovegg jeg har stående.

Hei

ja, der tar jeg imot den hjelpen jeg kan få.  Har lurt litt på hvordan jeg skulle løse dette.

Chokewiren går orginalt gjennom et av hullene i denne plata.

Likeens er oftest varmeapparatets el.bryter også der.

På vår S2 er det som Gaute og andre sier en plate der. Der skal choke stå til høyre og bryter til varmeapp til venstre for choken. Der hvor din choke er montert i dag, er startbryteren plassert på vår!?

Strøken jobb. Gøy å følge :)

Da kom det endelig pakke fra øya med canvas og bøyler, men ingen monteringsanvisning.....  Etter litt googling fant jeg en video som viste tingene steg for steg og den var svært nyttig :-)

Noen bilder av resultatet.  Som dere ser er den litt slapp, men skal vist være slik for at den skal krympe på plass etter at den har fått litt fukt på seg.  Får vel rygge ut og spyle litt vann på den:-)

IMG_4228.jpeg

IMG_4229.jpeg

IMG_4230.jpeg

Nå håper jeg de nye Goodyear dekkene kommer slik at jeg kan få på felg og dekk!

Husk å la den tørke skikkelig, mens den er strammet opp godt. Leste at det var sånn man måtte gjøre. :)