RoH Skrevet 23. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2016 Blir nok poppnagler siden det var det som var der fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eldareng Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hvis du ombestemmer deg; Søk på Ebay; land rover series solid aluminium rivets. Er nok bedre å bruke en hammer å klinke med, tar litt lengre tid, og med litt øvelse så blir det slik det var orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Med hammer og holdekloss blir det flate hoder. Det finnes spesielt egnet verktøy til klinking som gjør at hodene fortsatt holder kulehodeformen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Mener eg hr sett sett mef nagler å verktøy på ebay. Denne bile blir jo steike flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 10. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2017 Da har felgene kommet tilbake fra pulverlakkering i fargen Limestone. Nå blir det neste å finne passende dekk og dimmensjon. Synes disse dekkene var tøffe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 I dag måtte girkassa ut da jeg her om dagen oppdaget at clutchen ikke løste ut. Mye ble prøvet for å se om den bare var litt treg, men den var ikke til å rikke. Så da er det å forsøke å finne årsaken. Er jo smertelig klar over at motet er større en kompetansen og skulle nok sjekket litt mere før jeg satte ting sammen, men, men. Utfordringen er kanskje at jeg har en serie 3 motor og serie 2 gear kasse. Jeg vet at når jeg monterte clutchen så var det 3 styre pinnet på sving hjulet, men bare 2 hull i disken, så smart som jeg var så boret jeg 2 hull slik at den passet på sving hjulet. Skrue hullene var de samme. Spørsmålene er da mange : Har jeg feil disk? Utløser armene er i lik høyde og når jeg presser på en og en ser jeg at disken trekker seg tilbake. Kan clutch plata være feil? Osv, osv Regner med at det er mye kompetanse her på forumet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 JermundPr her på forumet veit vel litt om serie3 motor og serie 2 girkasse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Hvilken cluch kjøpte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Hvilken cluch kjøpte du? Kjøpte clutch hos EWS, men har ikke noen detaljer på den nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Må vel bytte til serie 2 svinghjul for at skal passe sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Må vel bytte til serie 2 svinghjul for at skal passe sammen? Kanskje det er løsningen..... Ser at Famous Four har en 3 pakning med clutch, disk og utløser lager til under 100 pund, noe som bør passe sammen. Men, kanskje det er svinghjulet som må passe til gearkassa.... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Det er også to størrelser på clutch. Hvordan.kjentes pedalen ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Det er også to størrelser på clutch. Hvordan.kjentes pedalen ut? Pedalen kjentes fast og fin. Brukte også en stor skift nøkkel på utløseren for å sjekke at jeg hadde fult utslag uten at det hjalp. Virket som slaven også hadde fult utslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Så du hadde motstand og riktig dødgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Så du hadde motstand og riktig dødgang? Tja, ting virket som om det var riktig, men som sagt her er jeg nok avhengig av å finne svar før kassa settes inn igjen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Mener å huske det er forskjell på trykkplate på serie 2 og 3, fordi det er annen type type utløser mekanisme på serie 2/2a kassen. Det går også ann å montere utløsermekanismen feil sammen, slik at slaglengden blir for kort. Det har jeg nemlig prøvd...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2017 Da tror jeg jeg har funnet feilen med clutchen. Clutch plata er for stor i forhold til disken. Så på Famous Four at de finnes i to størrelser, 9 toms og 9,5. Den plata jeg har er 9,5 tommer og er åpenbart for stor for disken. Spørsmålet nå er om jeg skal få byttet plata til en i 9 tommer, eller om jeg skal kjøpe ny disk og plate som hører sammen.... Har testet disken ved å trykke på de 3 utløser armene og den beveger seg fint, så mulig det bare er å få fatt i riktig plate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Da er det tid for en liten oppdatering på prosjektet. Clutch ble helt fin når jeg fikk riktig plate i forhold til disk. Ble jo litt ekstra jobb å ta ut gearkassa, men det er jo godt å ha noe å gjøre.... Har jo også vært litt spent på om motoren starter etter overhaling, så har brukt tid på å få klargjort for en prøve start. Oppdaget fort at radiatoren ikke var tett, så kjøpte en ny aluminiums radiator av EWS. Har også fått kjøpt inn batteri, lagt strøm til starteren og fylt på olje og kjølevæske. Testet i dag oppstart med start gass, og motoren tente med en gang! Det var en deilig følelse å høre den surre. Får snart fylle på litt bensin slik at jeg kan kjøre motoren varm og få trekket etter toppen og justert ventilene på nytt. Liten video av oppstart IMG_3203x.mov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 En milepæl dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg er fortsatt like imponert.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Skru på felger med håndkraft og forsiktig pipebruk. Mine pulverfelger flasset fort rundt bolthullene ved bruk av slagpipe og mutterbanker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 nånå-vi trekker ikke til med powertools vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 nånå-vi trekker ikke til med powertools vel? Gaute har ikke tid til annet Der skal det gå effektivt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Gaute har ikke tid til annet Der skal det gå effektivt Her er det ingenting som haster..... Blir forsiktig bruk av moment nøkkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 Da har jeg et par spørsmål jeg håper noen kan svare på:-) Har hørt at det skal være olje på pokalene på seriebiler (GL4) og ikke one shot grease. Stemmer dette? Har problem med at bremsene løper på når jeg triller bilen bakover. Har slipet (vinklet) bakre bremsebånd i toppen, men de tar tydelig tak når hjulet dreies bakover. Vil motor kraft få de til å slippe, eller er det noe som må justeres..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.