Gå til innhold

RoH

Anbefalte innlegg

Hehe.. Mulig det, ja?

Apropo "ull" - ta en kikk på prosjekttråden min om "Alex" i dag?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da ble det endelig tid til å jobbe med bilen igjen:-)

I påvente av deler fra øya fikk jeg rengjort og slipt undersiden av bak kassen. Grunnet deretter med syregrunning siden mye av aluminiumen ble bar. Får se hva jeg gjør videre.

Så at det opprinnelig var bilens farge i hjul buene, men mulig jeg bare lakker hele undersiden sort.

Lurer også på hvordan bak kassen skal monteres. Skal den kun festes i de 5 festene bak og 2 foran? Ser det er noen hull i avstivningene i gulvet, og lurer da på om det skal være noen fester mellom rammen også? Sikkert noen som vet :-)

 

IMG_3062.jpg

 

IMG_3064.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de 4 forran. men du fester jo setekassen i den og B) Men setekassen støer ikke opp så mye... Men ja, utenom setekasse bare de 4... Og de 4 skal festes i den bjelken som går under døra, og i setekassen....

 

Bra jobb med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det deler fra øya, så i går og i dag har jeg fått ferdig bremse og clutch rør. Nå er det bare å få fatt i bremseveske og en lufter fra Biltema så blir det spennende å se om alt er tett. Fikk også montert en hydraulisk bremselys bryter! :-)

 

IMG_3066.jpg

 

IMG_3067.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Fader så fin denna blir og for en jobb du gjør :D. Også må jeg bare spørre hvor du har fått tak i de klemmene som fester kobber rørene til torpedoveggen? Jeg er på utkikk etter nøyaktig slike, men sliter litt med å finne noen som selger de.

 

Mekonomen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig jobb og bil!

Ang bremselufter så kjøpte jeg denne som jeg synes er helt topp til spes den gamle s2en da den har originalt svært liten bremsevæskebeholder. Med ekstra beholder til væske og trykk på mastersiden skyves luften veldig greit ut av åpen nippel. Fin når man er alene om jobben.

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tiden med en liten oppdatering her. Går sakte men sikkert fremover og har nå fått pusset opp radiatoren og fronten. Fikk montert de sammen denne uken og test montert på bilen. I tillegg har jeg også fått montert den nye tanken.

 

IMG_3095.jpg

 

IMG_3096.jpg

 

IMG_3097.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert - balsam for øyet ;););)

 

Det ser jo nesten ut som du driver med ny-produksjon av Land-Rover !

Takk! :)

Har tenkt den tanken selv, men det er så morro å se at det blir bra. Utfordringen blir å begrense seg når karosseriet skal på plass, det er jo en Landrover ikke en Ferrari..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fått overhalt varmeapparat registeret. Demonterte hele greia og sjekket at motoren virket, samtidig som jeg rengjorde alle delene og hadde på litt lakk.

Ser at jeg mangler delen bak på registeret der defroster slangene skal kobles til.

Et bilde fra test montering

 

IMG_3104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tid for en liten oppdatering.

Har lenge vurdert hva jeg skal gjøre med bak kassen og de galvaniserte listene som er rustne og ikke pene. Tok i går av et hjørne og tok med til sandblåseren og resultatet ble veldig bra. Tok derfor å demonterte alt i dag, noe som også gjør at jeg kommer bedre til for å pusse opp selve kassen. Skal også ta ut rutene i frontrute rammen og få den sandblåst samtidig. Spørsmålet blir så hva jeg gjør videre. Tror ny galvanisering blir omfattende og dyrt, så mulig jeg velger å syregrunne og lakkere i en passende grå farve.

Blir en god del popp nagler som skal på plass senere, men får bare skaffe meg riktig verktøy :)

 

IMG_3126.jpg

 

IMG_3127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sandblåst frontrute rammen og alle kant listene til bak kassen. Så blir det syre grunning etter jul, og så finne en passende matt sølv/grå farge som kan passe istedenfor galvanisering. Bak kassen vurderer jeg å få proffe folk til å hjelpe meg med å rette bulker og sparkle :)

 

IMG_3128.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt sjekket galvanisering nå som du har det demontert. Litt bulker er jo bare sjarmerende så hvis det ikker er for ille ville jeg heller prøvd å rette ut de værste selv og brukt ørlite sparkel hvis du må ha det rett. Helt rett blir vel ikke en serie bilder uansett :D:)

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt du har!

Hvis du skal bruke orginale "solid aluminium rivets" i stedet for popnagler kan det være lurt å kjøpe trykklufthammer på Biltema, art. nr 17-396. Tenkte bare jeg ville tipse om det da den er utgått fra sortementet, men de hadde igjen i Haugesund så jeg da jeg var der i dag.

Med trykkluft hammeren går det fort å klinke på plass listene.

Mvh. Eldar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...