Gå til innhold

RoH

Anbefalte innlegg

I dag har jeg forsøkt å finne ut av farger jeg skal ha på bilen. Marine blue var orginalt og den ønsker jeg å fortsatt ha på bilen men jeg sliter med fargekode.

Ha tatt med alt jeg finner om temaet her inne til farvehandler og Autolakk, men de finner ikke ut av det siden disse kodene er spesifikke blandingskoder for de ulike produsentene. I tillegg finnes ikke de basene som ble benyttet i gamle dager, noe som også er en utfordring.

Er det noen som har en farvekode på Marine Blue ? Ønsker også kode på den lyse grønne farven som ble benyttet på motorblokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Bengalakk oppskrift for Marine Blue i en tråd her på forumet i går kveld. Bengalakk B-base BS057 OK028,5 SS146,5.

Kjøpte en boks i dag og testet på bilen og det ser veldig bra ut tatt i betraktning at den gamle fargen er falmet, og så lyver bildet litt.

 

IMG_2503.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dele leveranse fra EWS i dag og føler for å skryte av han og den servicen han leverer. Prisene er også helt innenfor i forhold til å bestille fra øya. Så la oss alle verdsette at vi har en slik leverandør her hjemme ved å benytte han slik at han fortsetter med det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for billakk, og ikke benga, når du ellers legger så mye fint arbeid i prosjektet. Fargekode må det være mulig å finne ut av. Tror jeg har en oversikt et eller annet sted. Hvis ikke så er det mulig å skanne fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for billakk, og ikke benga, når du ellers legger så mye fint arbeid i prosjektet. Fargekode må det være mulig å finne ut av. Tror jeg har en oversikt et eller annet sted. Hvis ikke så er det mulig å skanne fargen.

Skal ha bil lakk (tokomponent). Kjøpte bare en liter benga for å teste fargen, og når den er bestemt kan jeg få scannet den. Har du noen koder er det bare å sende over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn mindre deler med rett farge istedet.

Gjerne noe fra innvendig som ikke er falmet for mye. Tror du lykkes bedre med rett farge på den måten.

Har dessverre ikke noen smådeler som kan scannes, derfor må jeg søke alternative måter. Håper også at noen kanskje har den orginale koden, men tror endringer i basene som benyttes i dag kan skape nyanser.

Så ja, det beste hadde vært å få scannet en orginal del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen fargekoder for seriebiler.

Lakkleverandør er angitt, sammen med den aktuelle leverandørens fargekode:

 

Marine Blue:

Rover no.: RTC4043A

DuPont: 38503*

Ditzler: 16514

Glasurit: ROV-504

RM-Supermax: RV-017

Unipart: GAP40

 

Limestone:

Rover No.: RTC4044A

DuPont: 38505*

Ditzler: 46251

RM-Supermax: RV-040

 

Andre seriebilfarger som er oppgitt er:

 

Pastel Green:

Rover No.: RTC4041A

DuPont: 38504*

Glasurit: ROV-605

RM-Supermax: RV-028

 

Bronze Green:

Rover No.: RTC4042A

DuPont: 38500*

Ditzler: 46541

Glasurit: LEY-637

RM-Supermax

 

Mid Grey:

DuPont: 38501*

 

Davos White:

DuPont: 38514*

 

*) Til DuPont kodene skal det legges til en ekstra bokstav, avhengig av lakktype.

"A" = Cntari Acrylic Enamel

"L" = Laquer

"D" = DuLux

 

Fargekodene er hentet fra nettsiden www.landrover.net/paint/

 

Hpper dette kan være til hjelp for noen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...