Gå til innhold

RoH

Anbefalte innlegg

Ja, så det i videoen.  Bør være strammet så lenge som mulig og gjerne bli fuktet.  

Syntes settet med stenger etc var dyrt, men må bare si at det var en utrolig kvalitet på dette og canvasen.  Håper dekkene kommer snart, så er det bare noen små ting før jeg kan få skilter på.  Det blir en milepæl etter 4 år med arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg justert tenning og sjekket at vekter og vakuum ventil fungerte.  I tillegg litt justering på forgasser.  Utrolig hvor fint motoren går etter overhalingen:-)

Med nye dekk fikk jeg også justert forstillingen.  Kjenner at det er litt slakk i snekken, men det vet jeg ikke er til å unngå.

I morgen er det siste innspurt før EU kontroll.  Mangler støtfanger, men skal til Gaute i morgen og håper det løser seg, så kanskje godkjenning er oppnåelig i løpet av et par uker.

Panser er også på og nye speil er klare for montering på forskjermene.  Bilder kommer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en tur ut i det fri i dag.  I teorien er jeg nå klar for en EU kontroll neste uke, men bremser blir jo ikke tipp topp før jeg får kjørt litt.  Justerte bremsene i dag og har en lav pedal som tar godt, men trykker jeg en gang til blir den høyere.  Mener det ikke skal være luft i systemet siden jeg benyttet en proff lufter med trykkluft.  Snakket med verksmester der jeg skal ta kontrollen og han var inneforstått med at det vil være lav pedal til båndene har fått slitt seg til.  Skal ordne med prøveskilter i morgen slik at jeg får kjørt en tur før kontrollen.

Noen bilder ute i det fri :-)

 

IMG_4238.jpeg

 

IMG_4239.jpeg

 

IMG_4240.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott seriebil!

 

Jeg slet med lufting av bremsene på en motorsykkel nylig etter bytte av slanger, klosser og stempler og der viste det seg å være luft i caliperne selv om jeg brukte lufteverktøy etc. Det er nok litt pga båndene som du sier men hvis det ikke blir bedre etter litt kjøring/bremsing så ikke se bort ifra at det kan være luft et eller annet sted :) 

(jeg trodde jeg hadde prøvd alt men viste seg at jeg måtte klemme inn stemplene helt for å få ut luften der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Måtte bare post et bilde av bilen med skilter på :D

Har blitt lite tid i garasjen nå i sommer, men nå skal det kjøres og sjekkes at ikke det er mutterer og skruer som ikke er dratt til.

 

IMG_4340.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til de kyndige her på forumet.

Har litt problem med varmeapparatet.  Har en serie 3 motor og den gamle typen register som står inne i bilen.  Når jeg stenger helt på vannpumpen bygger det seg opp trykk fra retur slangen og det damper fra koblingene på registeret inne i bilen, sikkert siden slangeklemmene ikke er sterke nok.  Når jeg monterte,  koblet jeg bare inn og ut tilfeldig, men lurer nå på om jeg kan ha koblet feil.

Er det en inn og en ut?  Siden det bygger seg opp trykk tenker jeg at det kanskje er noen form for tilbakeslagsventil på utgangen....

Noen som har kunskap her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om at du har koblet motsatt ja.

Da stenger ventilen som styrer vanngjennomstrømmingen etter registeret i sted for før. Da vil du ha fullt trykk mot registeret når du stenger. 

Om du bytter om vil det være trykkløst når det er stengt, og når du åpner så er det full gjennomstrømming, så ikke noe vesentlig trykk da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...