Gå til innhold

D2 med overfølsom gasspedal


fossnes

Anbefalte innlegg

Har disco2 td5(manuell) som i helgen ble brukt i bratte skogsbilveier i jaktterreng. Kjøring hovedsakelig i lavserie 1-2- gir). Opplevde gassen som altfor følsom i lavserie, vanskelig å kjøre jevnt over steiner og stokker.

Skal ikke td5 bli forandre gassfølsomhet i lavserie?

Kontakter som kan sjekkes?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter bilen i lavserie, skal den ikke få samme responsen på gasspedal. Den vil oppleves som om den har mindre hk.

Hvis den ikke gjør det, kan det være at evt eiere av bilen før deg, har tatt av kontakten/ledningen som går på lavserie-spaken, for å få full effekt også i lavserie.

Gasspedalen er generelt følsom på disse. På min (D2 med automat), når jeg låser den i 1.gir og kjører nedoverbakke (i høyserie), så går motor og jager litt når jeg holder litt turtall med pedalen.

Det kan kanskje også være olje i ecu-kontakten i front av motor? ( litt usikker på dette kan påvirkes av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har ikke D2, men Defender med TD5...

Mener jeg leste noe lignende ang. TD5 i defender her inne tidligere. Har du mulighet til å lese av med diagnose ala Nanocom? Se hva den sier ang. høy/lav instilling. Min viser "High" når spaken står i lav, og "Low" når den er i høy... Det er flere jeg kjenner med TD5 Defender som har det samme...hvorfor kan jeg ikke forklare. Min Defender er også følsom i lav serie, og jeg tenkte det skulle være så enkelt som å bytte om på ledningene på signalgiver inn til ECU (switch på transfer kassa) men så var det jo bare en leder fra den switchen, altså resten går via jord, så da stoppet det der.

(nå er dette noen år siden jeg forsket på dette, og det kan jo hende jeg kikket på feil switch??? mener det var bare en leder ut fra denne, det kan kanskje de voksne her inne avklare...?)

Det skal være forskjellig gass respons i høy og lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...