Gå til innhold

Piggdekk til D2


sjoseth

Anbefalte innlegg

På tide å tenke på vinterdekk. Har i dag noen 225/65r18 prod i 2008 som fulgte med bilen. Masse pigg og mønster igjen, men begynner å bli harde.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg Nokian Hakkapelitta LT2 i 265/75r16 (pigg) i den anledning. Men lurte på om folket på VBF har noen andre anbefalinger/erfaringer på annet dekk eller dim før jeg bestiller noe. Må ha pigg og sikkerhet kommer foran pris :) Bilen de skal på en en 2003 Disco 2, har både 16" og 18" tilgjengelig.

 

NT_product-image_HKPL_LT2_studs.png?c=pr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Hakka LT m/pigg på D2n i flere år nå. Suverene dekk! Jeg kjøpe opprinnelig Hakka R SUV (piggfritt) i 265/75R16. De var rett og slett helt ubrukelige, og utrolig uforutsigbare og skumle å kjøre på. Vianor ordnet opp, og lot meg bytte til nye dett etter egetvalg. Det ble da LT m/pigg (fordi jeg kjente disse fra Transporteren min). Dimmensjonen som jeg har er 235/85R16.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt et par vintre på Continental Conti IceContact(pigg) i 245/70x16. Er veldig godt fornøyd med dem, men de blir vel i minste laget for deg kan det se ut som. Fantes, og finnes sikkert fortsatt, i 245/75x16, men om de finnes større enn det har jeg ikke oversikt over. Grunnen til at jeg valgte disse var primært at de fantes med ganske lav lastindeks. Det var vel faktisk de lovlige dekkene jeg fant som hadde lavest indeks. Vel og merke blant de nogenlunde velrennomerte merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Cooper Weathermaster WSC med pigg 265.65x18

Har ikke hatt noen skumle opplevelser med de og kun mistet 2 pigg på 4 hjul

over 2 sesonger.

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...