Gå til innhold

Clutch som slipper?


Maddox

Anbefalte innlegg

Bytt alt.

Disk,plate,lager,foring og plastdingzer.

Ikke minst rep. av grunnen til feilen.

 

PS

Lafterolf og jeg kan også gi rykking og skjelving i bilene på dårlige dager.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Stemmer.Men på kassa er det orginalt dårlig tetting i forkant så parkering over natta med snuten

bratt nedover anbefales ikke på serie 1 og 2. Litt usikker på om S3 har bedre tetting på inngående aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen står mye kan det lekke inn på platen på den ene siden. Hadde det på min. Jeg "brenner" clutchen litt, dra på håndbrekket, og slur litt forsiktig på cluchen i fjerde gir. Da kan det hjelpe veldig.

 

Dårlige kryss i mellomakselen, svake motorfester forsterker hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar igang forover eller bakover med min ex mil 109 så rykker det og skjelver i bilen til jeg får slept clutchen helt ut. Noen som kan diagnosere litt? Er det snart lamellbytte?

 

Hva er en clutch som slipper? Det samme som å slure?

Clutchen kan godt vibrere mens du slipper ut pedalen, og likevel fungere supert (uten å slure). Den vibrasjonen kan godt komme uten at det lekker olje eller at noe annet er feil. For hvis selve clutchplaten slites litt (eller billelitt) ujevnt, vil du få vibrasjon til pedalen er sluppet helt ut og clutchen har fått tak.

 

Så om vibrasjon er alt du kjenner, uten at du ser noe til lekkasje, uten at det likter svidd olje og uten at det slipper/slurer, så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over. Clutchen kan holde i mange år. Det eneste du må gjøre er å venne deg til vibrasjonene som oppstår mens du slipper ut pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og notere deg bak øret at for hvert slag i drivverket blir det mer slakk.

 

Ujevnt slitt plate har jeg ikke erfart,men derimot varmeflekker på svinghjul og disk som gir en overflate med endret friksjon er ikke uvanlig .

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AreM. Det er nok litt rart beskrevet med at den slipper. Mere lugging og skjelving. Hehe vanskelig å beskrive disse levende maskinene. :-) Den slurer ikke og det er kanskje som noen sier litt slark og mjuke motorfester som gjør skjelvinga. Så fort jeg øker turtallet og farten så er alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...