Maddox Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Når jeg tar igang forover eller bakover med min ex mil 109 så rykker det og skjelver i bilen til jeg får slept clutchen helt ut. Noen som kan diagnosere litt? Er det snart lamellbytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Olje på lamellene gir ofte rykking. Bremsevæske også. Samt slappe fjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Bytt alt. Disk,plate,lager,foring og plastdingzer. Ikke minst rep. av grunnen til feilen. PS Lafterolf og jeg kan også gi rykking og skjelving i bilene på dårlige dager. Endret 20. august 2015 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddox Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Ok da får jeg se om det blir verre. Har ikke noe sted å gjøre en så stor operasjon foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Har det samme på 80'n. Det er vel ikke helt uvanlig at bakre simmerring på motoren er dårlig og at det lekker derfra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Stemmer.Men på kassa er det orginalt dårlig tetting i forkant så parkering over natta med snuten bratt nedover anbefales ikke på serie 1 og 2. Litt usikker på om S3 har bedre tetting på inngående aksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Oi, og min som er parkert for overvintring i bratt helling med snuta nedover..... Ja, ja, da vet jeg hva våren vil bringe..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Hvis bilen står mye kan det lekke inn på platen på den ene siden. Hadde det på min. Jeg "brenner" clutchen litt, dra på håndbrekket, og slur litt forsiktig på cluchen i fjerde gir. Da kan det hjelpe veldig. Dårlige kryss i mellomakselen, svake motorfester forsterker hele greia... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Du får gå og snu bilen,Siglis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Burde vel det men står så godt innpakka. Er også greit når det kommer en meter med snø at det sklir nedover taket og ned på panseret istenden for at det bygger seg opp på hele panseret og blir 2 meter der og 1 på taket??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Sant nok. Men lurer på om duu ikke burde flytte eller bygge garasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Når jeg tar igang forover eller bakover med min ex mil 109 så rykker det og skjelver i bilen til jeg får slept clutchen helt ut. Noen som kan diagnosere litt? Er det snart lamellbytte? Hva er en clutch som slipper? Det samme som å slure? Clutchen kan godt vibrere mens du slipper ut pedalen, og likevel fungere supert (uten å slure). Den vibrasjonen kan godt komme uten at det lekker olje eller at noe annet er feil. For hvis selve clutchplaten slites litt (eller billelitt) ujevnt, vil du få vibrasjon til pedalen er sluppet helt ut og clutchen har fått tak. Så om vibrasjon er alt du kjenner, uten at du ser noe til lekkasje, uten at det likter svidd olje og uten at det slipper/slurer, så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over. Clutchen kan holde i mange år. Det eneste du må gjøre er å venne deg til vibrasjonene som oppstår mens du slipper ut pedalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Og notere deg bak øret at for hvert slag i drivverket blir det mer slakk. Ujevnt slitt plate har jeg ikke erfart,men derimot varmeflekker på svinghjul og disk som gir en overflate med endret friksjon er ikke uvanlig . Endret 17. september 2015 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddox Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 AreM. Det er nok litt rart beskrevet med at den slipper. Mere lugging og skjelving. Hehe vanskelig å beskrive disse levende maskinene. :-) Den slurer ikke og det er kanskje som noen sier litt slark og mjuke motorfester som gjør skjelvinga. Så fort jeg øker turtallet og farten så er alt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 En del av sjarmen Blir det bedre etter at du har kjørt litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.