Gå til innhold

D3 - feil speil på passasjerside?


pez_d_spencer

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg av en eller annen grunn har feil speil på passasjersiden på min 07 D3. Har hatt bilen siden mai og det har irritert meg siden da. Føler jeg har verdens største blindsone. På venstre siden er det skikkelig vidvinkel og jeg ser fra dørhåndtaket bak og nesten opp til taket. På høyre side ser jeg bare ca. 20-25 cm av bakdørvinduet. Har to bilder for å illustrere. Begge er tatt med mobilen (fra nesetippen for å vise "POV" ;) ). Bildene er tatt rett etter hverandre og på høyre side ser det ut som om bilen bak er helt opp i baken på meg, mens på venstre side er den langt bak (avstanden har ikke endret seg mellom bildene).

 

Skal det være slik? Er ubehagelig og jeg føler jeg ikke har skikkelig kontroll på høyresiden av bilen. Spesielt ved forbikjøring hvor det er vanskelig å anslå hvor den forbikjørte bilen befinner seg.

Disco - speil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som tok opp dette, jeg har akkurat samme på min. Kan ikke ha speilet i samme posisjon når jeg kjører vanlig og skal rygge. Føler at det er en ekstrem zoom nesten i høyrespeilet og har tenkt tanken på at det kanskje er et britisk høyrespeil som er montert? usikker på om det er noen forskjell, men utrolig irriterende å kjøre med hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at speilet på venste side er convex/buet, og det på høyre side er flatt. Jeg irriterte meg også over dette og har byttet til convex speil på høyre side også.

 

edit: tok ett par bilder av hva jeg ser i speilene. Det på høyre er tatt fra venstre side, men jeg zoom'et litt inn.

 

https://www.dropbox.com/s/82oeyi1rvtuck6o/20150820_145732.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/lhbsh9fhy7357p3/20150820_145717.jpg?dl=0

 

Endret av Fogga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...