Jump to content
LRforum
GuttormG

Lettvekteren

Recommended Posts

På 9.11.2016 den 16.41, GuttormG skrev:

20161109_131653.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Helsveises når torpedoen er av

 

 

Og i dag har en sprek sveiser på 75år fått unna helsveisingen. Undertegnede ordnet med kaffe og ryddet litt, å rote ned ved gulvet er ikke noe for den som har oppdaget gleden ved nyrestein..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hørt rykter om at nyrestein ikke er noe gildt ja:huh: Du får ha god bedring, og måtte steinen finne minste motstands vei ut i det fri:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når ekte mannfolk gråter,piper og henger i taklista er diagnosen lett jfr. en legevaktkompis av meg.

Om det er bedre å få steinen ut på naturlig vis eller med hjelp vet jeg ikke.

Har bare prøvd med hjelp.:P

Lykke til.

Edited by gautes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingenting ekstra, kopierer hele veien det gamle som fjernes.

 

Måtte google, ser ikke ut som alle LW-rammer har de vinkeljernenen. Sikkert en grunn til det, men hva?

 

CHASSIS NEW m.gif

Edited by GuttormG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jobb; det som legger hindringer i veien for fritid.

 

Siden sist noen hørte noe om Lettvekteren har det ikke skjedd mye; vi har investert i argonmix fra ny leverandør (gassautomat.no , billig så løp og kjøp (m du ikke har polske kjenninger-de kan kjøpe latterlig billig og ta med med..)), noen deler blir jevnlig flyttet på og rammen fungerer som mellomlagring av verktøy og ting mens jeg holder på med andre prosjekter.

 

Neste innsats i garasjen er å rydde bilen fram igjen, dra den ut og fjerne løs tectyl , sjekke/pusse over bremserør, rengjøre litt her og der, få på linolje der vi ikke kommer til skikkelig senere og den slags forefallende. Så skal motoren inn (den står litt i veien), og jeg har noen sprekker i panelene bak dørene jeg må se litt på, vet av en gudebenådet TIG-sveiser som jeg håper kan overtales til å hjelpe meg litt her.

 

Og siden ingenting skjer før en begynner har jeg tatt tyren ved hornet og entret løvens hule; Statens Vegvesen... Bilen må jo ha skilter etterhvert. Blir sikkert en gøy prosess.....

Bestillte et "Heritage Certificate" fra https://www.britishmotormuseum.co.uk/ (som sitter på LR arkiver fram til tidlig 80tall), antar Skrankeløvene hos Biltilsynet blir mildere stemt dess mer papirer en kan legge fram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 24.9.2015 den 10.16, GuttormG skrev:

Bilder er jo kjekt, bilen har jo ikke forandret seg så da få vi ta et av tollkortet. Utrolig motiverende å vite at en har ting klart slik at en kan få skilter!

 

tollkort.JPG

 

 

Dette viser seg å være gull verdt!! Dette og en kontroll hos trafikkstasjonen er det som skal til for å få registret bilen på norske skilter.

Skikkelig opptur og motivasjonsbooster; det har ligget i bakhodet hele veien at registrering kunne bli vanskelig.

 

Sitat

Slik vi ser det, har kjøretøyet aldri vært registrert i Norge. Og når du har fått et duplikat 221 dokument (gult skjema-må være original) så har en i grunnen kommet langt. 221 dokumentet er et ihendehaverdokument. Det vil si at det fra namsmannen og melding om kjøretøy som skifter eier i utgangspunktet ikke har noe å si (men du kan jo ha dem på lur).

 

Det du må gjøre er at du må vise kjøretøyet før du kan få dette registrert. Du må og betale engangsavgift (dette før du mer info om etter at visningen er foretatt), fylle ut dokumentet (221) og ha fått innmeldt en forsikring, så vil kjøretøyet bli registrert.

 

NB! Dersom du har noen dokumentasjon på kjøretøyet mm, ta dette med til kontrollen. Kontrollen koster i dag kr 610

 

Da er motivasjonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statens Vegvesens veier er uransakelige og ihvertfall helt uten kommunikasjonsmuligheter mellom ansatte eller ansvar for ansattes skriftlige uttalelser.

 

Lettvekteren Maggie-T har funnet sin endelige grav hos Norsk Gjenvinning.

 

Overskudd av deler legges ut for salg etterhvert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva?

 

Måtte du skrote bilen?

 

Veldig trist å høre.

 

Jeg har en fra auksjonen i Sandnes som jeg ikke har registrert enda. Håper ikke den bilen lider samme skjebne, da selger jeg bilen tilbake til England.

 

Vi er i alle fall interessert i deler. Først og fremst panseret. Og torpedovegg er også av interesse. Kan vi ta det på PM?

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle de store bitene er borte.

 

Jeg kunne sikkert klart å krangle til meg skilt osv, men jeg har ikke nok fritid til at jeg gidder bruke den på Vegvesenet og ansatte der.

For de som har en slik bil og vil ha skilt er løsningen å få den til Sandnes/Stavanger; de har ingen problemer med å ordne papirbunken men bilen må dit for ID-kontroll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...