Land Rover for alle penga Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Går grundig til verks her ja.... Hvorfor gjør du det egentelig? Så da ut som det holdt det som var? Bra du er igang igjen med MaggiT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Preventivt vedkikehold. Ikke alt som skal brekke før man utbedrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Den reparasjonene holder ingenting, eneste som er igjen av den orginale utriggerene er de ytterste 4-5cm og de er løvtynne. Dessuten har jeg stor tro på å gjøre ting rett en gang istedede for å jukse til noe en må ta igjen senere. Måtte se på bildene igjen; om noen seriøst mener det der ser "bra nok" ut havner de på listen over folk jeg aldri vil handle bil fra gitt.. Endret 6. november 2016 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Måtte se på bildene igjen; om noen seriøst mener det der ser "bra nok" ut havner de på listen over folk jeg aldri vil handle bil fra gitt.. Hvis den var ment til meg så var det en ekstremt unødvendig kommentar. Jeg syntes det så ut som det var hold i det. Men alltid best å være på den sikre siden. På bildene syntes jeg det så ut som stålet var tykt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Hvis den var ment til meg så var det en ekstremt unødvendig kommentar. Jeg syntes det så ut som det var hold i det. Men alltid best å være på den sikre siden. På bildene syntes jeg det så ut som stålet var tykt nok. Du må vere den mest hårsåre personen på denne jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Noe sånt, det går seg vel til med årene. Nå er det vel snart så sent på dagen at en kan bråke litt igjen:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 7. november 2016 Forfatter Del Skrevet 7. november 2016 Fint kaldt vintervær; opp med porten, slipp lyset inn og skap naturlig ventilasjon! Stubbene etter forsøk på "reprasjon", ivrige karer har jobbet her.. Kappe og slipe bort restene Rustet hull der ja; kjempeoverrasket altså... Kappe bort og gjøre klart for en insert da. Sjekke om en kan få tusket til seg en bit 2mm plate da noe sted. En annnen utfordring er å få ut restene av boltene som skal holde torpedoveggen til utriggeren; mutteren løsnet jo fint men bolt og rør ser ut til å være for evig forent. Mulig det blir en bit 50x50 firkantrør og noe fiksing der da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 8. november 2016 Forfatter Del Skrevet 8. november 2016 Etter å ha hivd ut ACE-greir i fronten av "Svarte helvete" var det nok arbeidslyst igjen til å gjøre litt varmt arbeide på Maggie T En bit papp ble tryllet fram og en mal laget, overført til 2mm plate og vips-en platebit som passer perfekt i hullet. Bare å sveise inn og slipe ned sveisen. Vakkert er det! Nevnte vel at restene av bolten mellom torpedo og utrigger satt godt? Noen klask med hammer og dor gjorde ikke nevenverdig inntrykk på denne biten britisk kvalitetstål.. Fram med MAP-brenneren og varmet til "cherryred", så noen kilo snø fra CO2-apparaet; fram med slegga, dor og hammer. Med slegga som mothold og ivrig hammerkyndig kompis i andre enden kom bolten saaaakte ut; her fikk vi ikke en mm gratis gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Når jeg kapper og sveiser på den nye utriggeren; er det noen veldig god grunn til å beholde den platen mot ramma? Eller er den der slik at britiske utenpåklattere skal slippe å felle inn stål i ramma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Trur det er for britiske uttapåklattere ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Satset på det så nå er plata i skrotpøsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Målemålemåletenke-en kopp kaffe-merkekappe; Fint brennlakkert på utsida-ikke noe på innsida-jada-kjempelurt. Borret et 13mm hull i bunnen slik at det går an å få inn guffe og ut vann. Så henge den bortpå ramma og måle og kikke, heftet på plass i ene enden og hengende i bolten i andre enden Ikke helt rett alle veier så ut med bolten og litt bruk av makt må til. Jekk og noen dask med hammeren. Noen flere punkt for å holde ting på rett sted langskips. Så var det tverrskips, en vater er da passe bein og fin? Satte den faast i ramma med en tvinge, klaringen inne ved ramma var akkurat 1stk 10mm stoppskive så en slik ble lagt mellom ytterst Et lite løft med kneet og noen punkter senere; der er den på pass! Helsveises når torpedoen er av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Er fabrikkhull på oppsida men ikkje under? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Jepp, to oppå for godt mål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 Fant en liten bil i en krok i garasjen, vinkelsliper og plasmakutter satt i drift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 To ting jeg lurer litt på Skal bulkhead bracket ligge stål mot stål med torpedoveggen? Har vært folk her før så nå er det ingen kontakt mellom de to på noe vis.. Og er dette orginale sills? Bare en tynn (0,9 sånn omtrent) alubit bøyd i U-form, ingen forsterkninger eller noe slikt; flimsy greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 24. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2017 Fra dagens økt med vinkelsliper og plasmaskjærer Vi er på passasjersiden, offeret er en tidligere reparert utrigger, betydelig bedre jobb enn på motsatt side men langt i fra bra. En rask runde med plasmaen (anbefales-løp og kjøp!) og vips avdekkes elendigheten Igjen solid rustangrep i nerkant (det var dette med å ha drenshull nederst da-legg merke til at britene har borret et øverst i ramma og valgt å molsveise tett i underkant..) Begynte å slipe rent for sveis og sånt men da ga min trofaste Skil vinkelsliper opp (stakkaren har levd hardt og lenge så helt greit) så da ble det stopp der for i dag. Ny blå Bosch innkjøpt. Vil tro de fleste seriebiler har rustangrep samme sted; gigantisk fukt og skitfelle dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 25. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2017 En liten runde i dag, ikke veldig spennede men er nå dokumentert. Kappet ut det som var dårlig og tynt av stål; Skjært ut en insert i 2,5mm plate. Tips-slip hjørnene runde så slipper en at de brener bort når en sveiser. Litt sveising og sliping og hullet-Hvilket hull? Aldri vært noe hull der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Bra jobba. Blir fint det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 30. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2017 Ny leke i garasjen, ble lei å late som jeg varmer opp ting med propanbrenneren. Måtte jo prøves så ut med restene av bolten mellom torpedoveggen og utriggeren på passasjersiden. Fort gjort gitt? Neste er å tilpasse og punkter på plass ny utrigger. I morgen kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 31. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2017 Sånn, da er begge torpedoutriggerene på rett plass Neste er da å plukke alt som er montert på torpedoen og løfte den av. Den trenger mye jobb, like stiv som en plastpose på passasjersiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Pass på at torpedo,dører,osv., passer når du skal montere igjen. Sveising av torpedo har man ofte foretrukket å gjøre på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 31. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2017 Ja, her er det 5 vinnende nødvendig å gjøre mye av sveisejobben med veggen montert. Masse kvalitetslappeteknikk å ta igjen. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Stå på, Guttorm. Blir litt av en bil dette. Pene linjer på disse bilene. Organisk, lissom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Enig med Gaute. Eller fabrikker en jigg som er solid, som du spenner opp torpedoveggen i. Dersom du beholder torpedo skrudd fast til ramma under sveising så monter på noen lange stag som går fra ramma til toppen av torpedoen også. Så en gang en torpedo som vred seg slik at den måtte kappes opp og sveises på nytt. Og det ble aldri helt bra. Artig å se du holder på med Light Weight'en. Blir bra. Ønske aill ein fin kveill hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.