Gå til innhold

Lettvekteren


GuttormG

Anbefalte innlegg

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vasker og skrubber

Tok turen til en besninstasjon i dag med avfetting og div deler (bunnpanne, clutchus, svinghjul og noe annet småtteri); masse gris og rot med vann men rent og pent ble det.

 

I kveld har stemplene fått puss og stell; Biltema stekovnsrens og kokvarmt vann med maskinoppvakspulver., skuring med kost og litt skraping med en avknekt og tilfilt stempelring. Ble så rene og pene så:-)

Oljet og pakket plastposer i påvente av deleleveranse.

 

20151202_204259.jpg

 


Litt trangt å få stempelpinnen gjennom boringen i stemplene men noen minutter i varmvann fikset det.

Ingen slitasje av betydning der heller:-)

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusler med delevask og rydding.

 

Begynt å demontere vannpumpa for overhaling; bare to ting å si. Ting sitter noe for j..ig; og stålet i den pumpeakslingen er harde greier-kjørneren ble dor tvert.

 

Anskaffelse eller bygging av hydraulisk presse vurderes:-)


Og er det noen som har tegninger av kalesjebøyler til seriebil? Jeg hadde men finner ikke igjen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt kampen med vannpumpa; den er ikke en orginal lR og tydeligvis ikke til å få fra hverandre. Etter å ha surmulet litt over det varmet jeg lagerhuset til det var VARMT for å se om det gikk an i det hele tatt-men nei-det sitter skikkelig.

Sikkert noen flinke indiske barnearbiedere som har montert.

Trenger altså ny vannpummpe med 9 boltehull; er det sivilt eller exmil??

''''

Pusset og stellt videre på div deler; ren terapi og kose med litt diesel og neger********-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]Delene er nå i Brings klamme hender; vannpumpe er på vei med Posten fra EWS, kalesjen er et eller annet sted mellom Nederland og Kristiansund.

 

Jaja, noe må en jo finne på mens en venter så jeg ryddet litt og flyttet lettvekteren litt slik at det ble bedre plass rundt fronten. Så fikk jeg den goe ideen å plukke av vent panel. Som forventet hadde stålmarken spist godt der; positivt da at topen av torpedoveggen ser bra ut.

 

20151210_125942.jpg

 

Og tro det eller ei, mens jeg tastet dette kom det en kar fra Bring med deler fra Paddocks:-) , pakket i en eske merket "MSC Hake fillet". Smoething is fishy..

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger veivasklingen i blokka igjen, og det jobbes med tettningen bak. Og jeg lurer på hva det er verkstedmanualen vil jeg skal trimme av T-pakningene??

 

"Trim the top edges of the T-seals to prevent them from fouling the cylinderblock when beeing fitted"

 

20151210_195924.jpg

 

 

Og jeg har selvfølgelig ikke husket å bestille Hylomar;hva kjøper jeg hos Wurth eller Bilextra som erstattning?

 

 

Og "oil seal retainer"; de to halvmåneflensene-der skal det kun brukes Hylemasse?

 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lesing i Loctitebrosjyrer og diskusjoner over og bak disken; endte opp med Loctite nr ettellerannet som skal duge.

Og har bestemt meg for at LR mener jeg skal trime ned toppen på T-en så da har jeg gjort det. Da gjenstår det å true lageroverfallet med pakningene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukket opp vannpumpe også gitt!

 

Ga opp å få sammen den lagerbukken med korkpakninger; det er sikkert mulig på noe vis-men ikke på noen måte jeg klarte å finne, Etter litt googling og lesing ble det svart RTV pakningsguffe fra Loctite.

 

Og år det var unnagjort var det bare å fortsette litt til

 

20151212_172954.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oil seal retainer med påvulket gummi ligger her på benken, taket er kommet i hus (etter å ha blitt fraktet litt til og fra toll noen ganger...).

 

Såvidt begynt å pusse på ventiler, ser greit ut dette. Akkurat passe mye å pusse mens en hører på RadioNorge og drikker litt kaffe.

Ingen bilder da mobilen ikke ble med ut i sjapa i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebayselgerslasken har opgitt feil gjenger på de tempfølerene; får se om vi kan få lurt til en overgang.

 

 

Ellers lite som skjer; SWMBO beordrer jule vask/handel/pynting/rydding osv.

 

Men juleverksted ble det jo tid til; møt familien Rull!

 

 

 

20151218_174519.jpg

 

Fra venstre; Toa Lett, Dass, mor, far, Do og Doss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det?

 

Dorullnisser laget vi i 1.klasse på skolen for ca 40år siden; den gangen det var 30 elever i hver klasse, en lærer og alle kunne lese, skrive og regne etter 6år. Nokså surrealistisk med tanke på dagens epidemi av ungdom som ikke kan dette etter 10års skolegang...

 

Jaja, hvor var kamferdropsene da?

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt* Vi i dag lærer mye mer enn dere gjorde for 40 år siden. Vi lærte jo å lese skrive på barneskolen vi også. Men vi lærer masse gramatikk og oppbygning av setninger. Vi er 20 elever og har 1 lærer i 8b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...