GuttormG Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Hvor hardt sitter den mutteren på remskiva? Den startesveiva går innpå? Passende verktøy? Kan se ut som vold er brukt før:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Muttertrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Så var det å finne en passende pipe da; nesten 43mm (1-3/4"?). Skal se at verktøypusheren får råd til juletre i år også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg løsnet den på en Volvo terrier. Ingen vits i å dra seigt. Da bare drar du rundt hele motoren ( i mitt tilfelle dro jeg hele traktoren, som sto med alt av bremser på og i gir) Gi den et rykk, så løsner den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Passende verktøy er det det står i akkurat nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Par mm større spiller ikke så stor rolle på så store dimensjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Toppen plukket sund og lagt i bløt (vann, opppvaskmaskinsåpe og en akavrieluftpumpe), får ligge over natta og så en runde med Fomaen i morgen. Ordnung muss sein! Må snart pakke bort en god del deler så det ikke ender i en haug med surr! 46-pipe og en bitt tynnplate ble parret til en 43-pipe, fram med den elektriske muttertrekkeren og vips-der var bolt og remskive av. Ingen grunn til å stoppe der så av med dekselet over registeret. Når middagen er fortært, hunden klappet og kaffen drukket skal rullestyringer ut og registerkjedet av. Må også lage til en annen brakett for å holde blokka i stativet slik at jeg får av clutch-huset. Og satser på å få bestillt delene som skal til i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Register, clutch og rullestyringer ute. Drevet til oljepumpe og fordeler vil ikke ut og svinghjulet vill ikke av. Hmmpff; inn og tar en liiiten Chivas istedet så løsner nok skiten til i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 skru ut starter og ta en trekloss og bank den ut med en hammer, så snurrer du motoren rundt. og plutselig er svinghjulet ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Folk som ikke vet bedre (eller skulket kjemien..) hevder alkohol ikke er en løsning. Bare tullprat selvfølgelig! Etter en chivas kom drevet og rett etterpå kammen ut! var en liten låseskrue der ja.. og det visste seg at biltema faktisk lager avtrekkere spesielt tilpasset 2,25ens svinghjul! Makan til fin butikk da gitt! Toppen spylt med Foma og rotordyse; den ble ren og jeg ble våt. Jaja-sikkert fint på sykehuset i jula; og en må jo skyndte seg å bruke det før Bartenderhelseministeren stikker av med det! Grunnen til at ting, feks svinghjulet, sitter fast er bruk av syke mengder rød silikon; alt er limt fast med det. Ikke rart denne motoren holdt tett... Forrige overhaling må ha påvirket prisen på silikonpupper-så mye er det av stoffet! Endret 26. november 2015 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 250Euro for en ny militær softtopp med sidevinduer; er det en OK pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Det er billig ja. Hvor fant du den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 I Nederland. Har sånn halveis tenkt å få bøyd rørene til kalesjen lokalt, fant god tegning med alle nødvendige mål. Sånn i stedet for å transportere 1" rør fra UK:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Passer den vanlig 88'? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Nei-si det? Slik jeg har skjønt det er det samme kalesjer og tak og sånt på lettvekt som på seriebil? Er jeg feilinformert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Da er det ikke mer å plukke ut av den blokka igrunnen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Hvor mye må gjøres med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Blokka? grundig rengjøring, hone sylindere, male. Ellers får motoren fornyet alt av lager, stempelringer, pakninger og tettninger. Toppen ser ut til å klare seg med en runde slipepasta og albuefett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Etter at jeg, kjeldressen og toppen ble tørr viste en nærmere inspeksjon at den slett ikke var ren nok; lå igjen mye koks:-( Vurderte kaustikksoda men hadde ikke; derimot hadde jeg/vi en ny, fin boks Biltema Stekovnsrens. Gjorde god jobb med å løse opp koks og skit; et par tre omganger og ting var rent og pnt. Div deler til denne motoren (og til Discoen) bestilt. Toppen får nye ventiler; de gammle er oppbrukt; en sliiping til og de blir løvtynne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Dette blir bra Godt å se noen foreta en god gammeldags motoroverhaling, som også blir dokumentert her på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Bra jobb! Hvordan er ventilseter og vippearmer ? De er kanskje like slitt som ventilene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Setene ser OK ut, vipparmene ser veldig bra ut; Er fristet til å handle setefresesett men det blir litt i overkant for en motor.. Tar en tur oppom yrkesskolen og ser hva vi kan få til for en kasse Cola og en eske skolebrød:-) Den gangen i forrige årtusen jeg gikk der hadde vi en virkelig fin slipemaskin (Wera? noe sånt), den har hyenene desverre horret bort men skal være rart om de ikke har et sett freser:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Etter at jeg, kjeldressen og toppen ble tørr viste en nærmere inspeksjon at den slett ikke var ren nok; lå igjen mye koks:-( Vurderte kaustikksoda men hadde ikke; derimot hadde jeg/vi en ny, fin boks Biltema Stekovnsrens. Gjorde god jobb med å løse opp koks og skit; et par tre omganger og ting var rent og pnt. Div deler til denne motoren (og til Discoen) bestilt. Toppen får nye ventiler; de gammle er oppbrukt; en sliiping til og de blir løvtynne. Plumbo er nesten bare kaustisksoda... Har aldri brukt det for å rense bil, men alt stål - inklusive stålkjeler med fastbrent eller rust kan renses med litt fukt og plumbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Plumbo er også knall til å rengjøre bensintanker:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Blokka skrubbet og vasket med diesel; trillet ut og spylt grundig med Fomaen. Kom fram og ut en del gugge ja. Blåst tørr med trykkluft og står nå med 2KW varmevitfe under seg og sveiseteppe rundt seg til tørk. Nå blir det vask og puss og stell av deler og litt rydding framover mens vi venter på pakke fra UK. Kanskje skru av vent panel for å se hvor dårlig det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.