Gå til innhold

Lettvekteren


GuttormG

Anbefalte innlegg

  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg løsnet den på en Volvo terrier. Ingen vits i å dra seigt. Da bare drar du rundt hele motoren ( i mitt tilfelle dro jeg hele traktoren, som sto med alt av bremser på og i gir) Gi den et rykk, så løsner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen plukket sund og lagt i bløt (vann, opppvaskmaskinsåpe og en akavrieluftpumpe), får ligge over natta og så en runde med Fomaen i morgen.

20151125_131833.jpg

 

Ordnung muss sein! Må snart pakke bort en god del deler så det ikke ender i en haug med surr!

20151125_131856.jpg

 

46-pipe og en bitt tynnplate ble parret til en 43-pipe, fram med den elektriske muttertrekkeren og vips-der var bolt og remskive av.

Ingen grunn til å stoppe der så av med dekselet over registeret.

20151125_132622.jpg

 

 

Når middagen er fortært, hunden klappet og kaffen drukket skal rullestyringer ut og registerkjedet av.

Må også lage til en annen brakett for å holde blokka i stativet slik at jeg får av clutch-huset.

 

Og satser på å få bestillt delene som skal til i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke vet bedre (eller skulket kjemien..) hevder alkohol ikke er en løsning. Bare tullprat selvfølgelig!

Etter en chivas kom drevet og rett etterpå kammen ut! var en liten låseskrue der ja..

 

20151126_111005.jpg

 

 

og det visste seg at biltema faktisk lager avtrekkere spesielt tilpasset 2,25ens svinghjul! Makan til fin butikk da gitt!

 

20151126_112732.jpg

 

 

Toppen spylt med Foma og rotordyse; den ble ren og jeg ble våt. Jaja-sikkert fint på sykehuset i jula; og en må jo skyndte seg å bruke det før Bartenderhelseministeren stikker av med det!

 

 

 


Grunnen til at ting, feks svinghjulet, sitter fast er bruk av syke mengder rød silikon; alt er limt fast med det. Ikke rart denne motoren holdt tett...

 

Forrige overhaling må ha påvirket prisen på silikonpupper-så mye er det av stoffet!

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg, kjeldressen og toppen ble tørr viste en nærmere inspeksjon at den slett ikke var ren nok; lå igjen mye koks:-(

Vurderte kaustikksoda men hadde ikke; derimot hadde jeg/vi en ny, fin boks Biltema Stekovnsrens. Gjorde god jobb med å løse opp koks og skit; et par tre omganger og ting var rent og pnt.

 

Div deler til denne motoren (og til Discoen) bestilt.


Toppen får nye ventiler; de gammle er oppbrukt; en sliiping til og de blir løvtynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene ser OK ut, vipparmene ser veldig bra ut;

Er fristet til å handle setefresesett men det blir litt i overkant for en motor.. Tar en tur oppom yrkesskolen og ser hva vi kan få til for en kasse Cola og en eske skolebrød:-)

 

Den gangen i forrige årtusen jeg gikk der hadde vi en virkelig fin slipemaskin (Wera? noe sånt), den har hyenene desverre horret bort men skal være rart om de ikke har et sett freser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg, kjeldressen og toppen ble tørr viste en nærmere inspeksjon at den slett ikke var ren nok; lå igjen mye koks:-(

Vurderte kaustikksoda men hadde ikke; derimot hadde jeg/vi en ny, fin boks Biltema Stekovnsrens. Gjorde god jobb med å løse opp koks og skit; et par tre omganger og ting var rent og pnt.

 

Div deler til denne motoren (og til Discoen) bestilt.

Toppen får nye ventiler; de gammle er oppbrukt; en sliiping til og de blir løvtynne.

 

Plumbo er nesten bare kaustisksoda... Har aldri brukt det for å rense bil, men alt stål - inklusive stålkjeler med fastbrent eller rust kan renses med litt fukt og plumbo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka skrubbet og vasket med diesel; trillet ut og spylt grundig med Fomaen. Kom fram og ut en del gugge ja.

Blåst tørr med trykkluft og står nå med 2KW varmevitfe under seg og sveiseteppe rundt seg til tørk.

 

Nå blir det vask og puss og stell av deler og litt rydding framover mens vi venter på pakke fra UK.

 

Kanskje skru av vent panel for å se hvor dårlig det er?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...