Gå til innhold

Lettvekteren


GuttormG

Anbefalte innlegg

Blir bra til slutt dette ja?

 

Torpedoen skal (sannsynligvis) av for å komme til her og der, og for besøk hos sandblåser. Når jeg begynner å sveise inn nytt blir den montert på plass igjen. Gjør jeg ikke det er det nok små sjanser for å få dette rett.. Passasjersiden har strukturell styrke som en Rema1000-pose, minner om tilstanden i en og annen av de tankene en har inspisert for skipsredere med mest fokus på saldo på kontoen...

Går ikke så fort dette da, stadig jobb og andre forstyrrelser, men det haster jo ikke☺

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Rettetang inkl rør bør fjernes den veien dusatt det på.

Rattaksel med hylse og snekke lar jeg ofte sitte til torpedoen er løs fra ramma og løftet ut.

Da  løsner jeg støtteplata fra torpedoveggen og drar ut snekke med hylse og aksel forover og litt nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Åja, dere trodde prosjektet hadde død ja? Nånei, ferdig til 17.mai..

 

Et kjærlig røsk og det "påsveisede" panelet mellom dør og torpedo var av, vin snakker seriøst dårlig sveising. Ingen grunn til å stoppe der så det meste av fotbrønnen ble skjært bort. Hektisk leting etter punktsveisutborringsdingsen ga ingen resultater så da ble det stopp der inntil vi har vært innom gubbdagis.

 

 

20171122_172003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra Guttorm. Like greit å gjøre jobben skikkelig når du først er i gang.

 

Og bruk så lang tid som nødvendig. Dette er hobby og kos. Jeg bruker tid, og gleder meg over det jeg får gjort.

 

I tillegg dukker det opp uforutsette ting, som tar tid og midler. F.eks en serie 3 Light Weight som har rullet.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torpedoveggen tatt av og begynt å borre ut punktsveis. Kikket på å gjøre disse reparasjonene med veggen på bilen men det er for knotete å komme til.

Begge fotbrønner må byttes, de to panelene foran dørene på hver side og div deler over/rundt styring/brems/clutch pumper. Det er også et par sprekker som må slipes opp, borres og sveises. Masse gøy.

 

 

20171128_122643_001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er handelsflåtens stolthet overlatt til andre for noen uker og sveiseapparat, vinkelsliper og kaffe funnet fram igjen.

Eller, en må begynne med litt rydding (det svake kjønn mener jo det bare å hive kasser og skrot rett innom døra i garasjenn...), og bryte den nye kompressoren (største enfase fra Stanley) opp på loftet.

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, førersiden ferdig. Litt kosmetisk sliping og forsterking med kitt og lakk så blir det bra.

20180108_184052_001.jpg

 

Så litt kos med plasmaskjæreren så en får kommet til på passasjersiden. Flere lag reparasjoner her.

 

20180108_184032.jpg

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangt går bra, hadde sj410 som eneste bil i mange år :-)

 

Det som kanskje skjer er at den ene bensintanken fjernes for å gi plass til varmeapparat og litt sånt noe.

 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok ivrige karer :-)

 

Idag har det vært kamp med fotbrønnen på passasjersiden. Etter mange stygge ord og bruk av rå kraft er den på plass og skal få stå der og tenke på hva den har gjort. Ihvertfall til i morgen, da sveiser jeg den fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...