GuttormG Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 På 9.11.2016 den 16.41, GuttormG skrev: Helsveises når torpedoen er av Og i dag har en sprek sveiser på 75år fått unna helsveisingen. Undertegnede ordnet med kaffe og ryddet litt, å rote ned ved gulvet er ikke noe for den som har oppdaget gleden ved nyrestein.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Har hørt rykter om at nyrestein ikke er noe gildt ja Du får ha god bedring, og måtte steinen finne minste motstands vei ut i det fri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Når ekte mannfolk gråter,piper og henger i taklista er diagnosen lett jfr. en legevaktkompis av meg. Om det er bedre å få steinen ut på naturlig vis eller med hjelp vet jeg ikke. Har bare prøvd med hjelp. Lykke til. Endret 4. februar 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Synes dette blir bra jeg! Nærmer seg slutten på sveisingen nå :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Og andre siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre1994 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Litt ekstra forsterkning? :-P Ser bra ut!:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Ingenting ekstra, kopierer hele veien det gamle som fjernes. Måtte google, ser ikke ut som alle LW-rammer har de vinkeljernenen. Sikkert en grunn til det, men hva? Endret 10. februar 2018 av GuttormG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre1994 Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Ja, ramma vår har dem ikke? :-P Men ser fra bilde over att det er en del forskjellig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Trodde alle Light Weight har vinkeljern på utrigger til torpedovegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 7. august 2019 Forfatter Del Skrevet 7. august 2019 Jobb; det som legger hindringer i veien for fritid. Siden sist noen hørte noe om Lettvekteren har det ikke skjedd mye; vi har investert i argonmix fra ny leverandør (gassautomat.no , billig så løp og kjøp (m du ikke har polske kjenninger-de kan kjøpe latterlig billig og ta med med..)), noen deler blir jevnlig flyttet på og rammen fungerer som mellomlagring av verktøy og ting mens jeg holder på med andre prosjekter. Neste innsats i garasjen er å rydde bilen fram igjen, dra den ut og fjerne løs tectyl , sjekke/pusse over bremserør, rengjøre litt her og der, få på linolje der vi ikke kommer til skikkelig senere og den slags forefallende. Så skal motoren inn (den står litt i veien), og jeg har noen sprekker i panelene bak dørene jeg må se litt på, vet av en gudebenådet TIG-sveiser som jeg håper kan overtales til å hjelpe meg litt her. Og siden ingenting skjer før en begynner har jeg tatt tyren ved hornet og entret løvens hule; Statens Vegvesen... Bilen må jo ha skilter etterhvert. Blir sikkert en gøy prosess..... Bestillte et "Heritage Certificate" fra https://www.britishmotormuseum.co.uk/ (som sitter på LR arkiver fram til tidlig 80tall), antar Skrankeløvene hos Biltilsynet blir mildere stemt dess mer papirer en kan legge fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 På 24.9.2015 den 10.16, GuttormG skrev: Bilder er jo kjekt, bilen har jo ikke forandret seg så da få vi ta et av tollkortet. Utrolig motiverende å vite at en har ting klart slik at en kan få skilter! Dette viser seg å være gull verdt!! Dette og en kontroll hos trafikkstasjonen er det som skal til for å få registret bilen på norske skilter. Skikkelig opptur og motivasjonsbooster; det har ligget i bakhodet hele veien at registrering kunne bli vanskelig. Sitat Slik vi ser det, har kjøretøyet aldri vært registrert i Norge. Og når du har fått et duplikat 221 dokument (gult skjema-må være original) så har en i grunnen kommet langt. 221 dokumentet er et ihendehaverdokument. Det vil si at det fra namsmannen og melding om kjøretøy som skifter eier i utgangspunktet ikke har noe å si (men du kan jo ha dem på lur). Det du må gjøre er at du må vise kjøretøyet før du kan få dette registrert. Du må og betale engangsavgift (dette før du mer info om etter at visningen er foretatt), fylle ut dokumentet (221) og ha fått innmeldt en forsikring, så vil kjøretøyet bli registrert. NB! Dersom du har noen dokumentasjon på kjøretøyet mm, ta dette med til kontrollen. Kontrollen koster i dag kr 610 Da er motivasjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 31. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2020 Statens Vegvesens veier er uransakelige og ihvertfall helt uten kommunikasjonsmuligheter mellom ansatte eller ansvar for ansattes skriftlige uttalelser. Lettvekteren Maggie-T har funnet sin endelige grav hos Norsk Gjenvinning. Overskudd av deler legges ut for salg etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Hva? Måtte du skrote bilen? Veldig trist å høre. Jeg har en fra auksjonen i Sandnes som jeg ikke har registrert enda. Håper ikke den bilen lider samme skjebne, da selger jeg bilen tilbake til England. Vi er i alle fall interessert i deler. Først og fremst panseret. Og torpedovegg er også av interesse. Kan vi ta det på PM? Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 31. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2020 Alle de store bitene er borte. Jeg kunne sikkert klart å krangle til meg skilt osv, men jeg har ikke nok fritid til at jeg gidder bruke den på Vegvesenet og ansatte der. For de som har en slik bil og vil ha skilt er løsningen å få den til Sandnes/Stavanger; de har ingen problemer med å ordne papirbunken men bilen må dit for ID-kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.