Gå til innhold

Kjøpe slange til servopumpe (lavtrykk)?


Dagson

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at slangen mellom servopumpa og reservoaret er lekk. Slangen går over til et rør, ny slange osv. til reservoaret. Det er nok delenummer NTC2595 og koster omtrent 50£ for hele enheten inkluder rør og to fast monterte slangestumper på røret. (1987 Ninety V8, PAS pumpe ANR2003)

 

Hadde håpet jeg kunne slippe en ny bestilling og venting. Har bestilt ny pumpe men glemte slanger.

 

Jeg kan ikke forstå annet enn at det ikke er trykk i slangen. Det viktigste er at den tåler oljen til servoen og at den ikke klapper sammen når den bøyes.

 

Det er vanlig slangeklemme som fester slangen til servopumpa.

 

Jeg mener derfor at det burde være mulig å bruke en slange fra rull fra Tess, Biltema, Torshov bil eller noe.

 

Har andre vært ute for dette?

 

Det er vanskelig å identifisere hvor lekkasjen er, men det drypper olje, pumpa skriker og gir ujevn styrefølelse i lav fart.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

 

Tessoil heter slangen, for lavtrykk. 5/8" innvendig. Varenr. 11608-10. Pluss to slangeklemmer 15-24 mm, varenr. 32701-024. Totalt 246,50 ved privatkjøp på Tess på Alnabru. Som regel billigere utenfor byen. Fort nedi 150,- da.

 

:)

 

Les mer her. Har en følelse av at det kan være det samme problemet?:

 

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=54259&page=2

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...