Gå til innhold

Antenne på D3


ovik

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å montere takantenne for å få godt mottak av FM og DAB+.

Antenne er anskaffet og testet. Det fungerer fint, men så må jeg finne et sted å bore hull i taket.

Bilen har takluke og glasstak, så det er ikke så mye plass.

 

To muligheter: enten foran takluka, rett over bryterpanelet, eller mellom takluke op panoramatak.

 

Jeg antar det er noen som har hatt ned innertaket og som vet om det er plass til å bore hull/montere antenne på ett av disse stedene. Tips ønskes før jeg begynner å plukke ned taktrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c-stolpen må være et ideelt sted (antenne med vinkelfot). god plass og du slipper fomle med taktrekk, kablingen skjuler du enkelt under gulvmattene. B)

 

vel... ved nærmere ettertanke er det nok d-stolpen som er det ideelle stedet! :blink:

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å bruke denne:

antenne_3.jpg

Antennen er kombinert DAB og FM med innebygd forsterker. Kjøpt hos Torshov.

 

Den må monteres på tilnærmet horisontalt underlag, så montering på D-stolpen er ikke aktuelt med denne. Det kan jo tenkes det finnes kombiantenne som kan monteres på siden av bilen,men så langt har jeg ikke funnet slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...