Gå til innhold

Ny weber?


Anbessa

Anbefalte innlegg

Hei, plundrer litt med min Weber 34ICH og lurer på å sette inn en ny forgasser. Har sett at andre har brukt Weber 32/36 DGV , men det var vel 32/34 DTML som sto i 2,5 motoren fra 1983.

 

Jeg har en 2,25 ltr med Turner performance head. Hvis jeg får tak i en Weber 32/34 DTML til 2,5 motoren, må jeg da også ha inlet og eksos manifold fra 2,5 motoren til Defender?

 

Passer disse manifoldene på min motor?

 

Noe mer jeg må tenke på?

 

Takker på forhånd for gode råd fra VBF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ytterst ukvalifisert uti motorteknikken, men har noe erfaring med Weber før vi skrotet den til fordel for SU.

 

Weberen fulgte med dengangen den gamle 2 1/4 ble erstattet av en 2,5. Oljebadfilteret levde videre. Ok tomgang, greit forbruk, ingen problemer med kraften og heldigvis ikke behov for å stille de to parallelle patentene. MEN ved noen nivåer av luftfuktighet sommerstid kom det uforklarlige stopp der motoren kom til live igjen etter et kvarters tid.

 

Tvungent litteraturstudium av stoppårsaker ga svaret ising. Siden problemet ikke kom igjen særlig ofte tok vi det med ro en stund. Tilslutt ble det allikevel en SU fra ACR istedet. Den har virket uten problemer i endel år nå. Eneste plunder er at rensing og oljing av KN luftfilteret som erstattet det originale er mye mer krevende enn stell av det gamle oljebadsfilteret.

 

Ingen endring på eksossiden fra 2 1/4 anlegget i den runden. (Men noen år senere da hull bakpå manifolden stekte starteren måtte utløpsdelen også skiftes).

 

p.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32/34 er jo en velprøvd gasser som er levert på en haug biler opp i gjennom årene, bl.a. VW, BMW og Fiat. Såfremt du har innsug som matcher.

Men siden du åpenbart har en topp som er tunet så ville jeg fått den dyset skikkelig. Bl.a. er det en kar mellom Hokksund og Kongsberg med rullende landevei for 4x4 og som har lang erfaring fra gasserbiler. De pengene er vel anvendt investering for å få en uoriginal gassermotor til å yde det som er potensialet i motoren.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...