Gå til innhold

Serviceinterval RRS


ehrnst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har funnet noen serviceoversikter på nett, men usikker på hvilke som er gjeldene. Kan noen peke meg i riktig retning? Når det er sagt, jeg skjønner den ikke helt heller. Det er spesifisert olje og filter service hver 12k km samt a/b. Det blir jo potensielt mye service i løpet av ett år. Jeg har en 10 år/240k som kommer opp, men i og med den skal ha en oljeservice på 12k, så må jeg ta den nå. Sist service var på 208k. Bilen går straks 220.

 

Oljeskift kan jeg jo enkelt ta selv. Gjerne oftere enn intervaller, men kan jo ikke skifte pr 6000 heller.

 

Og ellers, sier bilen i fra? Finner ingen måte å sjekke når neste er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er mye det samme under skallet vil jeg tro denne til D3 duger (og det er 24000 km eller 12 mnd, det som kommer først):

http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/10022/JLR%2011%2082%2010_6E%20-%20Discovery%203%20Maintenance%20Check%20Sheet%20%28All%20Models%20UK%20%26%20EU%29%20-%20miles.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel absolutt å anbefale at du skifter motorolje og filter hver 10-12.000 km pga den veivlagerskål problematikken. Tror konklusjonen etter nokså mange havarier på TDV6 er blandt annet at service intervallet på 24.000km ikke er noen suksess.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...