Gå til innhold

Ønsker meg en salongrifle, hva slags?


telindnor

Anbefalte innlegg

Spør her om dette også jeg :)

Ønsker oss en salongrifle til småviltjakt på rype etc, samt til trening. Det finnes "vanlige", det finnes "magnum" og det finnes kanskje flere også. Hva bør vi vurdere til spesielt rypejakt. Regner med at vi bør ha kikkertsikte på den.

(Dersom noen har en de ikke benytter og er villig til å selge er det interessant.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme utenom CZ/Brno. Vært på markedet siden 50-tallet i omtrent samme utførelse.

Har spor for kikkertmontasje og du får den ferdig gjenget for lyddemper.

Bolt action bør man ha til skytetrening, gjerne åpne sikter.

Den kan du like gjerne kjøpe brukt...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61160339&searchclickthrough=true&searchQuery=brno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en Anschutz jeg skal selge. Dette er samme merke som skiskytterne ofte bruker, men dette er en jakt/treningsutgave. Den er utstyrt med kikkertsikte og lyddemper. Fremstår omtrent som ny. Maks skutt 300 skudd med den.

 

Send meg en PM hvis du er interessert..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Anschütz 1416 cal 22 lr som jeg er veldig fornøyd med. Anerkjent merke, men ikke så lett å få fatt i brukt som CZ/Brno, som også er velprøvde og anerkjent som gode. Nomis her over har jo en av samme merke til salgs.

 

Her viser min salongrifle seg frem, mens hun lengter mot salongene. Hun, fordi de går for "Annie" rundt i verden :)

10a4c091.jpg

 

4152c620.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med CZ452 (Brno) en avtrekks jobb og du har en super salongrifle.

 

Har også eiet en ruger 22 og en ruger 10/22 Halvauto men det meste precis er CZen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, får du en fornuftig pris på Anschutsen til Nomis, så slå til asap.. Dette våpenet i god stand, ligger ofte rundt 5-6000, kun for våpenet.

Dette våpenet er meget presist, og glimrende til småvilt jakt, eg har brukt cal. 22 myet til fjellrype jakt og andejakt,der avstanden gjerne blir 40-70 m.

Ellers så er gode gamle Brno, eller også kalt cz452, også mye våpen for pengene. Her kan du få en komplett ny pakke for ca 6000,-

Eg har brukt en slik i ca 30 år.

Men vurder først børsa til Nomis.

 

 

Rune

Våpenansvarlig

XXL Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persolig så har jeg jaktet i flere år med Ruger 10/22, og er storfornøyd!

Med demper og riktig ammo, så får du yppelige samlinger.

Du må prøve forskjellig typer ammo, for å finne ut hva som går best in din rifle.

Persolig så bruker jeg kun Eley Subsonic, og samler på 5kronen på 70 meter.

Synes halvauto er mere "morro" en å ta ladegrep for hvert skudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...