Gå til innhold

Disco2-hvilke deler bør en ha på lur i garasjen?


GuttormG

Anbefalte innlegg

Dysetetninger, har jeg funnet ut nå i sommer. (Err6417 og err7004)

Vurderer å bestille xyz-bryter. (Uhb100190)

Har byttet hjullager foran, og en nabo har gjort det samme. (Tay100060)

Og byttet ventilblokka på absmodulator (swo500030)

 

Og så burde alle med nyere LandRover ha (tilgang til) diagnose dupeditt, f.eks Nanocom fra black box solutions

 

Av det over så er det bare xyz-bryter som er så dyr at du bør tenke 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om XYZ bryteren (sitter på siden av automatkassen på sjåførsiden) er byttet tidligere. Den har gått litt opp i pris de siste årene. Ikke alltid det er bryteren heller men ledningsnettet til denne.

 

Luftbelger er nevnt men noen her fant noen gummiblokker på biltema som kan legges mellom aksling og ramme som nødrep. Koster ikke noe og tar ikke mye plass :)

 

Hvis ikke nav er byttet så er det en av få deler jeg har liggende ettersom jeg vet de er gamle. Ulempen med å kjøpe masse deler er at det er sjelden det er de som går :D

 

Ta heller en titt på wiki'en jeg laget en gang angående kjente utfordringer med eldre D2 og undersøk om det er noen ting du burde fokusere på. Er ikke rørene fra oljekjøler til automatkassen byttet tidligere ville jeg f.eks vurdert disse da de kan forårsake havari (hvis man ikke stopper i tide), samme med drivakselen foran.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt dette handler en billigst hvor?

XYZ-bryter?

 

Delenummeret er Uhb100190. (står i parantes i min tidligere post) Det er en bryter som sitter på siden av girkassen. Jeg er litt usikker på hva den faktisk gjør. Jeg tror den forteller ECU om hvilket gir du har valgt, og så forteller ECU på en merkelig måte hvilket gir girkassen skal forsøke å velge.. Noen ganger er det mulig å fikse bryteren, andre ganger er det ikke mulig.

Du kan søke på delenummeret på http://ebay.co.uk, eller hos deleleverandører som http://paddockspares.com, http://britcar.com eller andre

 

Delenumer finner du hos allbrit.de

 

Vannpumpe har delenr PEM500040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuel pressure regulator rep kit med pakninger og regulator (finner det på ebay) koster ikke mange kronene, kan være greit å ha.

 

En silicon slange 16mm invendig (arrester meg om jeg husker feil) liggende til rep av tilførsel til hjelpesnekke.

 

Paralellstag (om du skal kjøre i terrenget).

Det jeg kom på i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...