Gå til innhold

Bengallakk eller folie?


Alvegg

Anbefalte innlegg

Etter langtur så har jeg bestemt meg for å gjøre en hel masse med Defenderen. Er blant annet plaget av at lyktene på taket treffer de blanke aluplatene på panser og skjermer. Så nå skal de bli sorte. Må de lakeres proft eller kan jeg bruke Bengallakk og rulle? Samtidig så har det kommet en boble i lakken på panseret hva gjør jeg med den? Pusser ned og maler over med Bengallakk? Kan jeg eventuelt male hele bilen med matt sort Bengallakk eller er det bedre å få lagt matt sort folie? Er på jakt etter å høre andre sine erfaringer her?

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Nå er lysene flyttet lengre bak på taket. Når det gjelder plastdipp er det noen som vet om det tåler røff behandling? Det er stadig tråkking på platene både på panser og skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol: Har samme problem med barn som klatrer på bilen, det får de jo lov til ^_^

Hadde en morsom episode på siste fotball kamp, i pausen satt vi på panseret og spiste litt.

Så parkerte en bil ved siden av, en toyota landcruiser sak. Gutta mine klatra straks opp på taket, ned igjen, opp igjen, hit og dit og tilslutt lå de og glodde på gutta i nabobilen.

Da begynnte de også å klatre på sin, straks far hadde snudd ryggen til. Bulk i panseret, bulk på taket og en illsint far som hylte og skreik :lol:

Så sier jeg til karen, er ikke bruksbil detta der. Kaster ikke bensin på bålet jeg :D

Hvoretter karen banner så omtrent alle på kampen hører det :lol::lol:

 

Nydelig, det er en fryd å ha bruksbil B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Da har Bengallakken hold fint på alle «dørkplatene» på bilen. I snart to og et halvt år. Kan se litt slitasje ved førerdøren  men der treffer støvlene mine når jeg går ut av Defenderen . Vurderer sterkt å rulle over hele bilen når det blir varmt i været. Nei jeg er ikke bekymret for verditap foe den skal aldri selges. Er det noen som har prøvd å blande Raptor med  Bengallakk? Tenkte det ville bli mer slitesterkt. Er stadig i kontakt med kvist og greiner mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å blande Benga og Owatrol for å få bedre flyt og blankere overflate når vi rullet i tidligere tider.

Av og til ble fikk vi det så fint til at folk lurte på hvilken lakkerer vi hadde brukt.

Innholdet i boksene kan muligens ha forandret seg på 35ish år.

Utvendig har boksene ihvertfall gjort det.Produsentene også hvis jeg ikke husker feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...