Gå til innhold

Vi Som er imot huggingen av S1 i Lofoten


Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det tenkes feil her; det viktige må være å få denne bort fra den onde opphuggeren. Om det blir stående bortlagret 1 måned eller 3 år i påvente av en med tid og vilje til å restaurere betyr nix og nothing.

 

Kronerulling for å "kjøpe den fri"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det allerede er noen som jobber med saken. Det ville vært fint om de somseriøst prøver å kjøpe bilen skriver det her før pågangen blir stor. Det har ingen hensikt om det eneste som skjer er at prisen blir drevet opp så mye at ingen tilslutt tar seg råd til å kjøpe bilen.

 

Finnes det flere bilder av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

-Det er (heldigvis!) en sannhet med modifikasjoner, men det er ikke så rart at huggeren svarte det, for jeg har tilbrakt formiddagen på telefon med toll- og avgiftsetaten, vegvesenet, fanden og hans oldemor og omsider fått vite følgende:

 

En vraket bil KAN leveres ut igjen, gitt at følgende gjøres:

 

a) Interessent må få tak i dokumentasjon fra relevant klubb eller organisasjon (Typisk NLRK eller LRSOC) som bekrefter at kjøretøyet har samferdselshistorisk interesse/verdi.

 

B) Interessent må også sannsynliggjøre at det vrakede kjøretøyet kan settes tilbake i kjørbar stand; man får ikke opphevet vrakingen bare for å kannibalisere den for deler i garasjen.

 

c) Søknad inneholdende info over, samt mest mulig informasjon om vraket (rammenummer, evt. regnummer, hvor den ble vraket - alt som gjør det enkelt å finne den i systemet) sendes Toll Midt, Bodø (Tollbugata 2, 8006 Bodø; 75 54 95 01)

 

d) Søknaden havner på pulten til en herremann ved navn Kjell Vindvik (på ferie til mandag førstkommende), som så vil opprette en sak på den, vurdere argumentene og evt. oppheve vrakregistreringen. Interessent vil i så tilfelle måtte betale inn vrakpant til Tollvesenet før vraket blir kjøretøy og kan hentes ut fra hugger.

 

e) Åja, også fikk jeg formaning om at det kunne være lurt å underrette hugger om at man var i ferd med å gjøre noe slikt, slik at man ikke får opphevet vrakingen av en komprimert kloss assortert metall og gummi...

 

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å skryte av Tolletaten; da jeg fikk forklart hva jeg ønsket å få info om, var det ikke måte på hvor mange konsulenter, kundebehandlere, rådgivere og whatnot som hev seg rundt for å lese i forskrifter og retningslinjer, ringe kollegaer på ferie og stille intrikate spørsmål og få orden på ting. 'Du skjønner det, Eriksen, at dette er et vesentlig mer underholdende oppdrag enn å utstede nok en begjæring om avskiltning... Vesentlig!'

 

Jeg har en halv skrivebordsskuffe som lagerplass og huset fullt av småunger, så min S1-fetisj begrenser seg i øyeblikket til støttemedlemskap i LRSOC - men om noen føler for å bruke infoen over til noe nyttig, blir jeg veldig, veldig lykkelig.

 

Erling har løsningen her. Bare noen der nord har muligheter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende melding sendt.

 

Hei.

Jeg vil med dette, med bakgrunn i sitat nedenfor, erklære at det vil innsendes begjæring om reversering av skroting av denne bilen.

 

Sitat fra land rover forum.

 

"-Det er (heldigvis!) en sannhet med modifikasjoner, men det er ikke så rart at huggeren svarte det, for jeg har tilbrakt formiddagen på telefon med toll- og avgiftsetaten, vegvesenet, fanden og hans oldemor og omsider fått vite følgende:

 

En vraket bil KAN leveres ut igjen, gitt at følgende gjøres:

 

a) Interessent må få tak i dokumentasjon fra relevant klubb eller organisasjon (Typisk NLRK eller LRSOC) som bekrefter at kjøretøyet har samferdselshistorisk interesse/verdi.

 

B) Interessent må også sannsynliggjøre at det vrakede kjøretøyet kan settes tilbake i kjørbar stand; man får ikke opphevet vrakingen bare for å kannibalisere den for deler i garasjen.

 

c) Søknad inneholdende info over, samt mest mulig informasjon om vraket (rammenummer, evt. regnummer, hvor den ble vraket - alt som gjør det enkelt å finne den i systemet) sendes Toll Midt, Bodø (Tollbugata 2, 8006 Bodø; 75 54 95 01)

 

d) Søknaden havner på pulten til en herremann ved navn Kjell Vindvik (på ferie til mandag førstkommende), som så vil opprette en sak på den, vurdere argumentene og evt. oppheve vrakregistreringen. Interessent vil i så tilfelle måtte betale inn vrakpant til Tollvesenet før vraket blir kjøretøy og kan hentes ut fra hugger.

 

e) Åja, også fikk jeg formaning om at det kunne være lurt å underrette hugger om at man var i ferd med å gjøre noe slikt, slik at man ikke får opphevet vrakingen av en komprimert kloss assortert metall og gummi...

 

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å skryte av Tolletaten; da jeg fikk forklart hva jeg ønsket å få info om, var det ikke måte på hvor mange konsulenter, kundebehandlere, rådgivere og whatnot som hev seg rundt for å lese i forskrifter og retningslinjer, ringe kollegaer på ferie og stille intrikate spørsmål og få orden på ting. 'Du skjønner det, Eriksen, at dette er et vesentlig mer underholdende oppdrag enn å utstede nok en begjæring om avskiltning... Vesentlig!'

 

Jeg har en halv skrivebordsskuffe som lagerplass og huset fullt av småunger, så min S1-fetisj begrenser seg i øyeblikket til støttemedlemskap i LRSOC - men om noen føler for å bruke infoen over til noe nyttig, blir jeg veldig, veldig lykkelig."

 

Disse papirene vil bli innsendt i løpet av mandag 17.8.2015 og oversendes dere som kopi.

 

Jeg håper dere kan bekrefte mottakelse av denne meldingen pr. e-post eller telefon.

 

Det ønskes også en konkret pris på kjøp av kjøretøyet i sin helhet fra dere, når dette kjøretøyet er å anse som ikke skrotet.

 

 

De beste hilsener, og en riktig god helg fra

Odd Egil Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg å true med advokat?

Jeg tror det blir vanskelig å oppnå en god dialog med å trekke inn offentlig forum og advokat.

 

Jeg vet det er noen som allerede har en dialog, og det er sannsynlig at bilen blir solgt hel.

Bilopphuggeriet velger selv om de vraker eller selger, og blir de lei så tipper jeg de velger å hugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lafte....

Disse som er i prosessen, bør informere om hvor i prosessen de er, slik at vi slipper å være redde for at bilen hugges..

 

Hva advokat og offentlighet angår, tror jeg ikke noen i huggerens posisjon ønsker å fremstå som en tomsete vriompeis fra Asbjønsen og Moe. Så, kapitalen er her, viljen, plassen og hjerteromet det er her også.

 

Et slikt klenodie kan enkelt og greit ikke forgå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret fra Lofoten Bilopphuggeri.

 

SV: ROVER 4950, 1951 modell selges i DELER!

17 Aug 2015 08:27

______________________________________________________

Vi må avvente situasjonen til månedsskifte aug/sept, til daglig leder er tilbake.

Det er kommet inn en del bud på denne bilen, komplett og deler.

 

Vi må ta en avgjørelse når daglig leder er tilstedet.

 

Mvh,

Lofoten Bilopphuggeri

Verksveien 13

8370 Leknes

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...