Gå til innhold

Vi Som er imot huggingen av S1 i Lofoten


Anbefalte innlegg

Vi som håper at S1 I Lofoten komer i trygge hender, send meldinger og e-poster for å stoppe huggingen!


Kotakt Lofoten bilhuggeri og Få denne reddet, Det er mange S1 i graven fra før og for guds skyld ikke la det bli fler, hadde jeg bodd nærmere hadde denne vært trygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Den ble lagt i systemet på direkten. Vedkommende som leverte bilen gikk ikke fra hoggern før han SÅ at den "gikk igjennom" papirmøllen. Hadde tydeligvis bestemt seg!! Så i følge en hyggelig og litt trist hogger så er den ikke lenger mulig å få på veien hel. Men den kommer på Finn etterhvert som delebil. Nå var det litt på hell ift ferie der oppe..så følg med, deler, i alle fall, kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg,og andre,har sett på ting og tang og lagt inn bud ved uttrykt salg,vurdert salg eller "vilikkeselge"

hva det nå enn var.men som kort tid senere bare har blitt skrotet eller kastet.

Men hva grunnene har vært vet ingen av oss det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Lofoten Bilopphuggeri ; Denne er vraket, og kan ikke utleveres.

 

-Det er (heldigvis!) en sannhet med modifikasjoner, men det er ikke så rart at huggeren svarte det, for jeg har tilbrakt formiddagen på telefon med toll- og avgiftsetaten, vegvesenet, fanden og hans oldemor og omsider fått vite følgende:

 

En vraket bil KAN leveres ut igjen, gitt at følgende gjøres:

 

a) Interessent må få tak i dokumentasjon fra relevant klubb eller organisasjon (Typisk NLRK eller LRSOC) som bekrefter at kjøretøyet har samferdselshistorisk interesse/verdi.

 

B) Interessent må også sannsynliggjøre at det vrakede kjøretøyet kan settes tilbake i kjørbar stand; man får ikke opphevet vrakingen bare for å kannibalisere den for deler i garasjen.

 

c) Søknad inneholdende info over, samt mest mulig informasjon om vraket (rammenummer, evt. regnummer, hvor den ble vraket - alt som gjør det enkelt å finne den i systemet) sendes Toll Midt, Bodø (Tollbugata 2, 8006 Bodø; 75 54 95 01)

 

d) Søknaden havner på pulten til en herremann ved navn Kjell Vindvik (på ferie til mandag førstkommende), som så vil opprette en sak på den, vurdere argumentene og evt. oppheve vrakregistreringen. Interessent vil i så tilfelle måtte betale inn vrakpant til Tollvesenet før vraket blir kjøretøy og kan hentes ut fra hugger.

 

e) Åja, også fikk jeg formaning om at det kunne være lurt å underrette hugger om at man var i ferd med å gjøre noe slikt, slik at man ikke får opphevet vrakingen av en komprimert kloss assortert metall og gummi...

 

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å skryte av Tolletaten; da jeg fikk forklart hva jeg ønsket å få info om, var det ikke måte på hvor mange konsulenter, kundebehandlere, rådgivere og whatnot som hev seg rundt for å lese i forskrifter og retningslinjer, ringe kollegaer på ferie og stille intrikate spørsmål og få orden på ting. 'Du skjønner det, Eriksen, at dette er et vesentlig mer underholdende oppdrag enn å utstede nok en begjæring om avskiltning... Vesentlig!'

 

Jeg har en halv skrivebordsskuffe som lagerplass og huset fullt av småunger, så min S1-fetisj begrenser seg i øyeblikket til støttemedlemskap i LRSOC - men om noen føler for å bruke infoen over til noe nyttig, blir jeg veldig, veldig lykkelig.

Endret av Odd Erling N. Eriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempejobb Eriksen!!!

 

Dette bør jo være noe for Land Rover klubbene? De kan jo være behjelpelige med nevnte dokumentasjon, og medlemmer litt lenger nord enn Sinsenkrysset er kanskje interessert i jobben med å redde denne skatten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å reise utover å hente den, men hadde ikke tid før i dag, men det var for seint. ( Jeg bor litt over 4 timers kjøring en vei fra huggeren )

Nå skal jeg si at jeg ikke akkurat brenner etter å redde denne, da jeg ikke har økonomi til en slik restaurering.

Å restaurere en tidlig serie 1 koster utrolig mye penger, krever mye tid, og man vil få problemer med å skaffe en god del av delene, dette bør en evt redningsmann/kvinne huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at eier ventet til den var gått gjennom systemet, kan være så enkelt som at han vil ha kvittering på at bilen er levert, og at vrakpant blir utbetalt. At enkelte velger å vrake en bil og bli ferdig med det, framfor å styre fram og tilbake med mulige kjøpere, "kjøpere" og misfornøyde kjøpere, det kan jeg også forstå. Alle har ikke det samme forholdet til de samme bilene. Men her gikk det da veldig fort i svingene. Hadde eier gitt oss et par dager til så hadde den vært solgt.. :o

 

Håper noen tar seg bryet, og lykkes, med å få denne ut på veien igjen. Og at vedkommende holder oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å restaurere en tidlig serie 1 koster utrolig mye penger, krever mye tid, og man vil få problemer med å skaffe en god del av delene, dette bør en evt redningsmann/kvinne huske.

 

-Amen. Jeg har selv veldig lyst på et slikt prosjekt - når jeg har plass til det. Det vil i praksis si om noen år - da har jeg pådratt meg et småbruk med en stor, fin driftsbygning. (Vel, fruen har - men jeg antar at jeg får følge med på lasset...) - og Serie 1-deler har blitt enda vanskeligere å få tak i, til enda mer ublu priser. Jaja.

 

Heldigvis har jeg lagt ambisjonsnivået på 'pen og kjørbar', ikke på 'som da den forlot fabrikken, og kun hengertransport til treff med likesinnede'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...