Gå til innhold

EGR sensor A. D3 2006


Marius92

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en feilkode P0405 som tilsier at EGR sensor A Circuit Low. Kan man ut fra feilkoden vite hvilken side det er snakk om?
Har ikke bestemt meg enda for blending eller ny egr ventil. Hørt at det ikke er utelukkende possitivt å fjerne Egr.

 

Takker for svar

 

Marius


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt sensor A er førersiden, høyre rattede biler tatt i betraktning.

 

Dvs sensor A er på din passasjerside.

 

Ang ny ventil eller blending må du selv vurdere, men jeg er glad bilen min ikke får all den guggen inn i motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva som er negativt med å blende EGR-ventilene?

 

Gjorde det på min 2005mod for over 2 år siden!

Sikkert mange meninger for og i mot her som på mye annet.

Oppgaven til EGR er jo å tillføre eksos(resirkulere) tilbake i innsuget for at det skal bli mindre oksygen i forbrenningen. Dette vil jo bidra til minimalt lavere forbruk samt at man får en lavere forbrenningstemperatur. Worst case kan for høy temperatur ødelegge andre komponenter i motor.

Mange av fordelene er vel også direkte knyttet til utslipp og miljø som kanksje ikke vekter så høyt i mitt dilemma.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finest ikkje et problem på denne jord for motoren å kjøre med blendet egr. Liker motoren å fylle seg innvendig med sot? NEI! Alt kokser igjen, innsug, ventiler ser ut som en sopp, map sensoren gror igjen.... få bort egr dritet om man kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at EGR kan få ned forbruket. Kun det motsatte.

Skitten og dårlig luft i en forbrenningsprosess vil du unngå for enhver pris. Men de monterte dette grunnet miljøkrav, og man kan vel diskutere om dette hjelper i praksis.

Kan ikke i min villeste fantasi forstå at en motor som er igjenkokset bruker mindre drivstoff eller er bra for miljøet på sikt.

EGR skulle vært forbudt mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre oksygen i forbrenningen, gir bare mindre fullstendig forbrenning og potensielt mer uforbrente hydrokarboner og sotpartikler. Det som reduseres ved lavere forbrenningstemp når eksos resirkuleres, er nitrøse gasser -NOx, og det er det som er målet med EGR-systemene.

 

Økt temp ville jeg ikke bekymra meg det minste for, da egr-ventilene bare åpnes innimellom for å ta toppene under gasspådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...