Marius92 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei, Har en feilkode P0405 som tilsier at EGR sensor A Circuit Low. Kan man ut fra feilkoden vite hvilken side det er snakk om?Har ikke bestemt meg enda for blending eller ny egr ventil. Hørt at det ikke er utelukkende possitivt å fjerne Egr. Takker for svar Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Har hørt sensor A er førersiden, høyre rattede biler tatt i betraktning. Dvs sensor A er på din passasjerside. Ang ny ventil eller blending må du selv vurdere, men jeg er glad bilen min ikke får all den guggen inn i motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Kan ikke skjønne hva som er negativt med å blende EGR-ventilene? Gjorde det på min 2005mod for over 2 år siden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius92 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Kan ikke skjønne hva som er negativt med å blende EGR-ventilene? Gjorde det på min 2005mod for over 2 år siden! Sikkert mange meninger for og i mot her som på mye annet. Oppgaven til EGR er jo å tillføre eksos(resirkulere) tilbake i innsuget for at det skal bli mindre oksygen i forbrenningen. Dette vil jo bidra til minimalt lavere forbruk samt at man får en lavere forbrenningstemperatur. Worst case kan for høy temperatur ødelegge andre komponenter i motor. Mange av fordelene er vel også direkte knyttet til utslipp og miljø som kanksje ikke vekter så høyt i mitt dilemma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Finest ikkje et problem på denne jord for motoren å kjøre med blendet egr. Liker motoren å fylle seg innvendig med sot? NEI! Alt kokser igjen, innsug, ventiler ser ut som en sopp, map sensoren gror igjen.... få bort egr dritet om man kan.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Har aldri hørt om at EGR kan få ned forbruket. Kun det motsatte. Skitten og dårlig luft i en forbrenningsprosess vil du unngå for enhver pris. Men de monterte dette grunnet miljøkrav, og man kan vel diskutere om dette hjelper i praksis. Kan ikke i min villeste fantasi forstå at en motor som er igjenkokset bruker mindre drivstoff eller er bra for miljøet på sikt. EGR skulle vært forbudt mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Mindre oksygen i forbrenningen, gir bare mindre fullstendig forbrenning og potensielt mer uforbrente hydrokarboner og sotpartikler. Det som reduseres ved lavere forbrenningstemp når eksos resirkuleres, er nitrøse gasser -NOx, og det er det som er målet med EGR-systemene. Økt temp ville jeg ikke bekymra meg det minste for, da egr-ventilene bare åpnes innimellom for å ta toppene under gasspådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.