Gå til innhold

Led hovedlys til Defender


Anbefalte innlegg

Da har jeg googlet litt, og funnet denne siden.

 

Sjekke dette. Da tror jeg Hr E Iversen har rett. Sånn cirka væffal

 

  • HR High (main) beam headlamp or driving lamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HCR Low and high (dip and main) beam headlamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HC/R Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, Class-B (usually halogen or LED)

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Info står på lovdata. Om en bil er typegodkjent med HCR-lykter, som defender'n er, er det krav til at merkingen er lik om lykten skiftes.

HCR er vanlig merking for hovedlykt med lang -og nærlys.

Merking ble vektlagt spesielt ved pkk-kurset i fjor i forb. med de nye reglene og ny teknologi i bilene og ettermarkedet. Derfor må det stå e-merke og HCR. LED-Lykter eller ei.

 

Det samme gjelder og om man skulle montere tåkelys eller et ekstra ryggelys. Og her er det da andre bokstaver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er HCR-merket.

 

Ledlysene jeg kjøpte har mange svakheter. En av dem er at nærlyset, som lyser når fjernlys er på, er sterkere enn fjernlyset. Det gjør at det kraftigste lyset er nært bilen og øynene trekkes nærme bilen.

De som omtales her har sterkere fjernlys. Det må være en stor fordel i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...