Gå til innhold

Led hovedlys til Defender


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut originalt hovedlys med LED-innsatser.

Hvor mye koster dette, - noen gode linker til import?

Vil uoriginalt LED-lys kunne by på problemer ved EU-kontroll eller hos BT?

 

 

Så har jeg hørt at siden LED ikke avgir varme så risikerer man at lykteglassene tetter seg ved snøvær. Har noen vært ute for denne problemstillingen?

LED-front-640x200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

lykter du poster er trolig fra JW speaker og koster ca 10 storre.

 

er lykte e-merket skal det ikke bli problemer.

 

Har lest at folk har opplevd litt problem i snø storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay har sånne ;)

Bare sørg for at de er for høyre kjøring (LHD, left hand drive) og E merket.

 

Har sett noen som er multi, de funker dårlig på mørke netter, fordi du mister lysbildet opp til høyre. Akkurat som de andre mister lysbildet opp til venstre :lol:

De er sikkert bare ment som ekstralys.

 

I tett snødrev så må du oftere ut og ta vekk snø, men hvor ofte er man egentlig ute i sånt vær :unsure:

Tror jeg har måkt snø av lyktene mine en eller to ganger på 15 år, med LED så hadde det kanskje blitt 4-6 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må de være merket med "HCR" for å være godkjent. Ikke bare E-merket.

 

 

trucklite81_1.jpg

 

Selv ser jeg på lyktene fra Trucklite. Mudstuff og Paddock leverer disse, og prisen er heller ikke ille.

Celebration-modellen av Defender kommer med LED hovedlys fra Nolden.

Er litt spent på disse. Så blir til at jeg venter og følger med enda en stund fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt nå i ett år med LED på elbilen. Funker som gull bortsett fra de dagene hvor det er tett snedrev og søle. Da tettes de til og sneen blir liggende pga manglende varme. Ikke mange dagene i året, men det merkes de dagene man kjører i mørket med igjenisede lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er et lignende alternativ til en mer overkommelig pris fra powerfulluk.com , GBP 289,- for ett par.

Ser bra ut disse. Ligner på LR sine i 2015 jubileums modellen (Nolden). Men det store spørsmålet er disse godkjent for bruk i Norge? Ser de oppgir E4, men er det E13 som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at de er godkjent i Tyskland og Frankrike, de er jo EU land. Så da vil jeg tro at de er gode nok for bruk i Norge.

 

Fin pris og har lyst på LED, men syns sånne med 4 LED ser så rare ut. Blir liksom flue øyne på bilen :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at de er godkjent i Tyskland og Frankrike, de er jo EU land. Så da vil jeg tro at de er gode nok for bruk i Norge.

 

Fin pris og har lyst på LED, men syns sånne med 4 LED ser så rare ut. Blir liksom flue øyne på bilen :lol:

 

Sendte de en mail og spurte om "HCR" merking som stor henvist til over, her var svaret:

 

Yes these lights are E Marked but they do not have the HCR Marking, however they will be fully Road legal for Norway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg spurte om salg av lampene ekslusive VAT så ville de ordne dette - dvs GBP 231,20 + frakt+MVA

---------

 

Hva betyr kodene etc, her er dokumentet - side 18 - opplysende eller vare mer forvirrende ;)

 

Illustrated example headlamp markings

Here are some illustrations of typical headlamp lens markings. The letters and number codes are described in full at the end of this section of the document.

Inspection & approval protocol for vehicle lamps, lights, and reflectors

18 Validating forward illumination lamps

Marks on U.S. headlamp

HB2 is the bulb type

SAE HR 95 means the headlamp takes halogen bulbs, and was built in accord with the SAE stan- dards as of 1995.

DOT means the headlamp was built to conform to US Federal Motor Vehicle Safety Standard 108.

ECE marks on headlamp for right-hand traffic


Example of (E) marking

(E11) is the ECE type approval mark. It appears twice, once near each function marking.

[HCR] means this is a halogen high/low beam headlamp.


ECE marks on headlamp for left-hand traffic

[HCR] means this headlamp takes halogen bulbs and produces a low and a high beam.

(E2) is the ECE type approval mark.

arrow near the [HCR] mark means this head- lamp produces a low beam for left-hand traffic, not acceptable, safe, or legal in Canada.

ECE marks on headlamp for right-hand traffic [HCR] means this headlamp takes halogen bulbs

and produces a low and a high beam. (E2) is the ECE type approval mark.

Complex ECE marks on combination front lamp

In this case, the one (E4) type approval mark applies to all the function markings present on the lens.

This lamp bears multiple markings for multiple ver- sion of the reflector, all of which use the same front lens.

The stylised divided-circle mark and “HCHR-6” are Japanese-market markings. Check these lamps carefully to make sure they are not for left-hand traffic.

 

 

Endret av ksskaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine montert igår tigergutt, og det var helt A4, eneste jeg la merke til var at lyskjeglen på disse var noe lavere enn originallyktene (det lille lyset som var). Byttet ut pærene i parkeringslysene med LED også, og var heldig så nå er disse lik farge som hovedlyset. Fikk prøvd lampene igår kveld og det lyser bra. Lampene er merket med E4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går kom mine lamper. Tre dagers levering med DHL - fantastisk.

Lampene ser veldig bra ut og jeg gleder meg til å få montert dem.

 

 

Jeg fikk mine montert igår tigergutt, og det var helt A4, eneste jeg la merke til var at lyskjeglen på disse var noe lavere enn originallyktene (det lille lyset som var). Byttet ut pærene i parkeringslysene med LED også, og var heldig så nå er disse lik farge som hovedlyset. Fikk prøvd lampene igår kveld og det lyser bra. Lampene er merket med E4.

 

 

Hva er erfaringene dere så langt - gir lampene fra powerfulluk valuta for pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte disse her om dagen på SVX'n og er sålangt svært fornøyd. Lyser sykt bra. Plug and play montering.

Slik ble det før grillen ble montert. Vurderer også å bytte blinklysene til Led ( Mudstuff har disse).

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ha fått bedre lys på bilen. Synes vanlige lykter er penest, blanke reflektrorer som fyller helt ut. Led minner mer om et par øyne med alt for mange pupiller.

 

Ønsker tilbakemelding om hvordan de lyser ;) særlig nærlys er viktig synes jeg, før fjernlys kan få hjelpelys.

 

Kaster de lys i vegkanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt ksskaret :)

 

Prøvde å handle, men ser at de ikke trekker fra den engelske momsen (vat).

Du må sende de en e-post med ordrenummeret og at det gjelder export til Norge (ex. Vat). Jeg fikk en e-post faktura jeg betalte over Pay PAL, sendte så en bekreftelse på at varen var betalt. Gikk en 4-5 dager så ringte DHL express med pakke til meg. Lyktene vil koste rett under kr 5000,- med frakt og mva.

 

Skal ta noen bilder av fronten og fra innsiden i mørket både på nær og fjærnlys. Lyser veldig bra på siden også. Fjærnlyset på disse er helt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt ksskaret :)

 

Prøvde å handle, men ser at de ikke trekker fra den engelske momsen (vat).

 

Ta kontakt med Sharon:

17. aug. 2015 kl. 11.27 skrev Sharon Reed <sharon@powerfuluk.com>:

Good Morning,

 

If you could advise a link to the item (s) you are after as well as your full delivery address and we can place the order manually for you, and we can raise your order EX VAT.

 

Kind Regards

 

Sharon

 

Customer Service

Powerful UK Ltd

01666 804444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...