Professoren Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Fikk fire to'er feil på bremsene i PKK'n. 1: bremsekraftforsterker defekt eller for dårlig virkning 2: utilstrekkelig bremsevirkning på venstre bakhjul 3: bremsene ligger på, venstre fremme 4: parkeringsbremsen holder ikke kjøretøyet i ro i foreskrevet helning Er det noen som kan hjelpe meg med fremgangsmåten for evt å ordne disse problemene selv? Hørt at dette er vanlige problemer med seriebiler... Har alltid ønsket meg en serie bil, og kjøpte en for å også lære og skru litt bil selv. Men jeg er helt nybegynner og trenger nok å få det inn med teskje I tillegg skulle jeg gjerne kommet i kontakt med noen som faktisk gjør reparasjoner på Land Rover i Vestfold-traktene... Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Ikke godt bevandret i seriebil, men med de feilene ville i allefall jeg bestilt opp nye deler rund baut og således nullstille bremsene. Er dette en bil du ikke har daglig bruk for, kan du jo åpne opp og se hva som må byttes, hva som bør byttes, og hva som kan være med videre. Noen "voksne" her inne har kanskje linker eller delenummer til deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg har 1-tonns versjonen av Serie 3, og lurer på om den har både 11 inch tromler foran som bak. Og kan man da bruke de samme bremseskoa til tromlene bak og fremme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Send mail til vestships å bestill nye hjul sylindere å bremsebånd. Å bytt like greit master sylinderen i samme slengen. Da veit du ka du har. Håndbrekket er sikkert gjennomtrukket av olje fra girkassa. Bytt tettning en å sett på nye bremsebånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Bremsebånda foran er 3" bred. De bak er smalere. lite å hente på å kjøpe fra England, Vestfold ship er billige og har alt du trenger på lager, og de sender tvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Vestshhips har også meget god service. Å di har mye rart på lager. Å nå er pundet så høyt att å handle fra kølholmen sparer di lite på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Ok. Stikker en tur innom der i morgen. Er så heldig å ha de i byen min Takk for responsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Da er du heldig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Her er mine (enkle) tips: 1: bremsekraftforsterker defekt eller for dårlig virkning - Jeg ville jo begynt med å sjekke slangen fra manifolden til bremsekraftforsterkeren. er den hel? Er bremsene like harde når du tar den av? - Jeg leste en test av Land Rover Serie III en gang. Der var bremsene omtalt som "unacceptably firm". Det er min mening også. Bremsene på slike biler minner mer om et treningsapparat på SATS. Er du sikker på at verkstedet som gjennomførte EU-kontrollen vet hvor hard pedalen på disse bilene faktisk skal være? På den annen side: uten fungerende bremsekraftforsterker er bremsene helt uutholdelig harde - og etter min mening farlige. 2: utilstrekkelig bremsevirkning på venstre bakhjul - Dette kan jo være så enkelt som å skru bremseskoene nærmere trommelen med en fastnøkkel. Hvis ikke det hjelper kan det selvsagt være andre ting: skru av trommelen: møter du masse olje og gørr, så er antageligvis simmeringen gåen. Den er kjapp å bytte og koster en femtilapp eller så. LItt usikker på om bremsesko som har gått i olje en stund får tilbake bremseeffekten igjen, eller om du bør bytte de. Jeg byttet det ihvertfall, og rengjorde grundig. 3: bremsene ligger på, venstre fremme - Har du eller noen andre justert avstanden som i punkt 2, og tatt i litt for mye, kanskje? Ellers må du ta av trommelen og se hva det kan være. 4: parkeringsbremsen holder ikke kjøretøyet i ro i foreskrevet helning - Har aldri hatt bil med bedre håndbrekk enn seriebil... Begynn med å justere avstanden mellom trommel og bremsesko med en fastnøkkel. Kanskje det er alt som skal til. Hvis det ikke hjelper og du møter olje og gørr her også, så har du svaret lenger opp i tråden. Generelt synes jeg det er en god ide å vite at ihvertfall bremsene funker 100%, så det å "nullstille" er en god ide. Er du usikker, så synes jeg du skal la et verksted ordne akkurat dette, men det jeg har beskrevet ovenfor er enkle og billige tiltak som kanskje løser noen av feilene for deg - og som ihvertfall ikke gjør vondt verre. En annen bonus er jo at du blir bedre kjent med bilen. ...og jeg har også utelukkende gode erfaringer med Vestfold ship. Lykke til! Endret 29. juli 2015 av olehenrikfjeld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brutus Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Lite tips om du har fått olje/silikonvæske på bremseklossene - Biltemas Bremserengjøring (atr. nr. 364550). Jeg hadde også 2'er feil på bremser bak på min ex.mil i våres - for stort avvik høyre/venstre side. Tok av tromler - en av de var insauset i silikonvæske. Vasket grundig med denne - på etterkontroll gikk den gjennom uten anmerkning. Frode - Brutus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Takk for hjelp folkens! Da har jeg litt å gjøre i regnværsdagene her utover uka... Digger dette forumet altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 VBF her får man svar på alt og ikkeno, hummer og kanari, appelsin og banan. Kort sagt uunværlig for normalt fungerende mennesker og oss med langt fremskreden LR gladskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Hei, jeg bor i Tønsberg, har hatt en seriebil siden 2008 - lærer stadig nye ting, men har jo plukket opp noe erfaring underveis. Står du fast når du skrur, ta gjerne kontakt, om ikke annet så for moralsk støtte . Jeg har brukt NAF til PKK kontroller i Tønsberg, hadde problemer med bremsene sist, svært dårlig bremser høyre bak + måtte pumpe for å få fullgod effekt- da byttet jeg bremsesko og bremsesylinder høyre bak, bremsesko venstre bak og mastersylinder. Da ble det bra. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg rengjorde håndbrekktrommel med Tec7 da jeg holdt på med bremsene på min ex.mil. Effektivt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokansjefen Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Jeg rengjorde håndbrekktrommel med Tec7 da jeg holdt på med bremsene på min ex.mil. Effektivt ? Må jo bli noe forferdelig klin??? Og hva når den herder??? Ja, jeg skjønte at det var Tec7-cleaner du snakket om, jeg måtte bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Hehe... Huff, ja? Jeg mente selvfølgelig Tec-7 cleaner. Takk for påminnelsen?? Jeg var så inni "rengjørings-produkter" at jeg tenkte bare det ene ordet i hodet... ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Kun rengjøring av ymse bremsedeler er en dårlig ide med mindre vi snakker om alt annet enn bremsevæsker og oljer. Første bud er å få bukt med kilden til væsketilførselen og få stoppet den. Så kan man tenke rengjøring av deler som fortsatt skal gjenbrukes. Bremsebelegg suger til seg væsker og har liten lyst til å bli ordentlig rene igjen. Det ser bra ut inntil belegget blir varmet opp litt ved bremsing og det begynner å svette ut væske. Før i tiden,da belegget på skoene var naglet,var det enklere å rengjøre. Da varmet man opp belegget og tørket av etterhvert som forurensningen piplet fram. Nå er det en viss fare for at varmen svekker vulkaniseringen/limet som holder belegget til skoen. Det merkes først ved frisk nødbremsing . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Enig med deg, Gaute? Jeg uttalte meg kun om håndbrekk. Bremser er viktig, og da er det viktig at ting blir gjort grundig. På min bil skiftet jeg ut alt av bremsekomponenter. Deleprisen er overkommelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Da har jeg fått sjekket håndbremsen. I trommelen var det masse gørr og olje, så da tenkte jeg at en pakning hadde gått. Det viste seg at der det skulle være pakning var der ingen Så nå er det pakning der, og straks nye bremsesko... Men fikk en liten overraskelse da jeg løsnet mellomakslingsfeste og det rant en "liten" bit olje ut Hva/hvor må jeg fylle på for å erstatte dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Og leste noe om at man kanskje må skifte ut tetningsring hvis det har kommet olje inn. Er det da snakk om "tetningsring, innkapslet" 236417 (5330-99-801-6220) eller "tetningsring" FRC1780 (5330-99-829-7480)? Eller begge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jepp, den skal være riktig i følge deleboka mi ihvertfall. Begge numrene henviser til samme ringen. http://www.johncraddockltd.co.uk/search/results.html?s=frc1780 Det skal ikke være olje inni trommelen, så der trenger du ikke å etterfylle noe Men sjekk oljenivået i fordelingskassen, evt etterfyll med GL4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professoren Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Vet du hvor jeg kan få tak i en tetningsring fortest mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Prøv Vestfold Ships & Industriservice i Kilengate 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Esser Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 1: bremsekraftforsterker defekt eller for dårlig virkning Innsugingsvakumet på min gamle dieselmotor var så lavt -- og bremsekraftforsterkeren tilsvarende svak -- at eneste løsning var å montere en vakumpumpe. Bilen var livsfarlig! Jeg beskrev min løsning i denne tråden: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=47456&hl=vakumpumpe Bremsene ble kjempebra. Og det er de fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.