schimbo Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Hei. Har en Defender PUMA 110 122 HK Tdi 2007 modell gått 130 000km. Plutselig kom det en kraftig bankelyd i motor. Jeg stoppet og sjekket olje som var over minimum. Tauet til verksted hvor de lyttet og lurte på om det kunne være råde lager som var røket og dermed skadet veiven slik at hele motor måtte taes fra hverandre. Snakket med en som mente dette ikke var rådelager så lenge ikke bilen var kjørt tørr for olje men det var en spesielt del i forbindelse med oljepumpen. Er det noen som har vært borti tilsvarende? TAKK for hjelp, verksted har ennå ikke begynt på en dyr diagnostikk. Verksted sier de først vil skru av bunnpanne for å sjekke lager Endret 22. juli 2015 av schimbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Gjelder dette en Td5? Årsmodell? Oljepumpeboltene på de første motorene var ikke tilstrekkelig tilskrudd og kunne derfor løsne etter en tid. Om dette ikke ble sjekket og ettertrukket, kunne de løsne helt, falle ut og effektivt ødelegge motoren. Noen få av de siste motorene har også hatt samme problem. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schimbo Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) 2007 model PUMA 110 Endret 22. juli 2015 av schimbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Hvor langt kjører du på hvert oljeskift, og hvor mye har du kjørt nå siden forrige oljeskift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schimbo Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 skifter på hvert 15 000. Skulle til å skifte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Da er det neppe oljepumpeboltene.Det er jo en Fordmotor, så mulig du kan finne noe på et forum som diskuterer disse motorene.Men på sikt så er jeg sikker på at det dukker opp en løsning her også. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kjør til nærmeste Ford verksted snarest, du har nok ei dårlig dyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schimbo Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Så dere utelukker rådelager og ødelagt veiv? Hva slags dyse tror du det kan være Roar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Det er jo håpløst å vite for meg, jeg har ikke hørt motoren din, og ikke sett den heller. Men, jeg vet om en Puma eier som kjørte for lenge med bankelyd, og opplevde havari, og så har jeg en bror som har skrudd Ford i 18 år, og i følge han så er det lite trøbbel med Transit diesel, men det har røket noen dyser. Altså diesel innsprøytning dyser. Når ei diesel dyse begynner å svikte, så gir den alt for mye diesel, og da får man en veldig har banking i motoren, det er fordi det kommer alt for mye drivstoff inn i en sylinder og man får en alt for stor eksplosjon og tenningsbank. Reis med bilen til et bra, litt stort Ford verksted, så vil de nok finne feilen fort, slik at det ikke blir brukt mange kr på kanskje, vi må se, osv osv. Ei dyse bytter de fort, programmerer den inn, og du er "good to go" fort......hvis ikke du har vært utrolig uheldig da.... Jeg krysser fingrene og håper at det bare er ei dyse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CKronning Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Her har du en link til noe som kan være relatert til ditt problem: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=73658&hl=puma Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CKronning Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) dobbeltpost Endret 22. juli 2015 av CKronning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 https://fordtransit.org/forum/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schimbo Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Takker og bukker til dere alle. Går til Ford verksted først, og har også fått tips fra den lokale LR klubben om en skotsk LR mekaniker i Kristiansand. Det ordner seg nok, men vil jo helst ha noen som kan motorene til å sjekke fremfor noen som leter i blinde Skal gi oppdatering på løsningen. Svein Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Svigerfar hadde også denne bankingen, som viste seg å være en ødelagt dyse i sin Transit (samme motor). Han dro ikke til verkstedet med en gang, noe som endte med ødelagt stempel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
schimbo Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Heisann. Ville bare oppdatere dere med at problemet med bankelyden var en defekt dyse. Igjen takker jeg alle for fantastisk hjelp som sparte meg for masse penger til feilsøking og gjorde at jeg valgte et verksted med erfaring med disse motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 VBF!!!!! Så bra det ordnet seg uten masse om og men. Dette er nytting erfaring å ta med seg i tilfelle det skulle bli en puma i gården.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Så flott at det ordnet seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.