Gå til innhold

TDV6 havari, kjente problemer ?


RolfM

Anbefalte innlegg

Ikke så ille det. Det er for motor ut og motor inn?

 

Trodde de kom og hentet bilen, jeg.

 

 

Ja de 2800 er for Motor inn og ut inkludert recondition av motor, i UK

 

4Land i Polen henter bilen, men valgte å gå for motorfiks av diverse årsaker, bla dette med å sette inn en motor igjen som ikke hadde de orginale lagrene og oljepumpe var en av de tingene jeg satte høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 279
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

4land kan ikke gjøre alt altså?

Vel, både jeg og Tomek følte vel ikke helt det var trygt med det havariet (brukket veiv), så når jeg snakket med L C S så var det klart at kompetansen der var mye høyere på dette og de hadde rutiner på det, de var vandt til å overhale disse motorene med disse skadene, og jeg fikk fast pris på jobben, de har masse delemotorer som de tar delene av om det skulle vise seg at noe er for skadet til å bruke i motoren til kunden. Se min kvittering som eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, både jeg og Tomek følte vel ikke helt det var trygt med det havariet (brukket veiv), så når jeg snakket med L C S så var det klart at kompetansen der var mye høyere på dette og de hadde rutiner på det, de var vandt til å overhale disse motorene med disse skadene, og jeg fikk fast pris på jobben, de har masse delemotorer som de tar delene av om det skulle vise seg at noe er for skadet til å bruke i motoren til kunden. Se min kvittering som eksempel på dette.

 

Veldig ærlig med folk som ser og sier dette da. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke 2800 dekker alt. Det er vel bare jobben i UK, så har du Polen i tillegg.

 

Snakker vi om en 50-60 000kr totalt, Rolf? Uansett begynner det å bli bra mtp all oppgradering av lagerproblematikken.

 

Du kan jo si sånn ca totalkostnad i NOK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for å si det slik, 2800 er prisen for om du kommer der med bilen og de tar motoren ut og fikser den og setter den inn igjen ( +vat /mva)

2000 er prisen er vist de får levert motoren på sin adresse (+ vat/mva)

Betalte i tilegg 150 for bytte av alle glødepluggene.

Så med ting og tang som blir gjort i Polen vett jeg ikke helt ennå, for der blir tatt litt forefallende så får se når det drar seg til, men hvis en bare ser på motor problemet så trenger det nødvendigvis ikke bli så dyrt vil jeg si, det blir hele veien forespeilet på nettet ar en må dele ramme og karosseri, men det er det jo ingen av de erfarne som gjør, og så sier de nei uff det er nå alt for mye jobb.
Så er en litt dyktig og har en god kompis å støtte seg på så bør det la seg gjøre i en godt utstyrt "garasje" høres det ut på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Defender 2002 i åtte år og skal skifte den ut til noe mer "normalt". Har absolutt hatt lyst på Discovery 3 eller 4, dels fordi jeg har lyst på en, dels fordi det har en egenverdi å holde seg til LR, men det er jaggu bare klager på alt mulig om disse, og med mindre stort sett alle som opplever problemer melder det her på forumet B) er det vel slik at disse gir ikke uvesentlige problemer i min tenkte eiertid. Altså, hvis jeg kjøper en bil til tre-fire hundre tusen vil jeg ikke regne med problemer og utgifter av betydning, dvs. til mange titalls tusen, de neste tre fire årene. Må jeg ende opp med en ny Ford Mondeo, som forøvrig er en utmerket og moderne bil? :) (Jeg tenker ikke bare på dette med motoren, det er forhåpentligvis unntaket at den raser, måtte bare finne en post å skrive dette i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kompiser har kjøpt sannsynlig mer pålitelige, fra bl. a. Mitsubishi og Toyota, nettopp fordi en kan kjøpe seg problemer med alle biler. Jeg har skrudd en del selv og har hatt det klart billigste bilholdet, på sammenlignbare biler. Men når motoren raste på Toyotaen, ordnet forhandler opp (8 år gammel bil, kjøpt for to år siden fra forhandler) - dette hadde ikke skjedd med Landrover tror jeg.

 

Så om du fikser en foring, et sett bremseskiver og et oljeskift selv, så har du sannsynligvis et rimelig bilhold. men så var det dette med å sove om natta, om en leser lrforum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond,

 

Snakker for meg selv, D3 er en sterkt avhengighetsskapende bil. Bedre bil skal du lete lenge etter (D4 da:-)).

 

Jeg har også en ny Mondeo, men D3 er, selv med 10år på baken, fortsatt i en helt annen klasse. Nydelig komfort og den er jammen rå utenfor veien og!

 

Min D3 med nå 263 000km på baken starter og går alltid! Og det jeg verdsetter mest er plassen. Får plass til begge de svære hundene mine (svært dobbeltbur) i tillegg til barnevogn og annen last på toppen av det igjen. Det får jeg ikke fra noen andre bil, da må jeg opp på kassebil..

 

God plass i bakseter og kupé generelt. Perkfelt turbil mao!

 

 

LØP OG KJØP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Defender 2002 i åtte år og skal skifte den ut til noe mer "normalt". Har absolutt hatt lyst på Discovery 3 eller 4, dels fordi jeg har lyst på en, dels fordi det har en egenverdi å holde seg til LR, men det er jaggu bare klager på alt mulig om disse

 

Range Rover L322 virker å være ett godt kjøp for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er vel ikke selve oljepumpa som er svak, men festet som er svakt og knekker på 2007 modellene. Det burde være lett å se om dette har skjedd.

 

Mener at dette ikke er problem på 05 og 06 modellene.

 

Selv kjører jeg to oljeskift i året 6-8000 km på min 05 mod med blendede EGR.

Har 06 modell å der var det den svake oljepumpa. Er skiftet til den forsterka. Er ene innfestningen til et løpehjul på regreima som knekker på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja folkens det er vel kanskje noen som har registrert at jeg har fått bilen min hjem igjen.

 

Jeg ville jo vente litt før jeg skrev noe her, for regner med endel følger denne tråden, og /eller andre "hiver" seg mere over denne

 

Men må si det er utrolig hvor fort alt blir glemt når sola skinner å en kjører en "strøken" både teknisk/og synlig Discovery , en glemmer all håret en har slitt ut, alle timene en har brukt på nettet for å lese, sjekke, diskutere m.m, en glemmer alle pengene som har gått med, og det eneste en er glad for er at en ikke gav opp på veien.

( blir vel litt som å ha unger som kan være litt utfordrende frem til de blir voksen og fornuftigere, har bare små barn ennå selv, men var vel ikke enklest selv :)

 

Og så setter jeg meg ned her for å skrive litt om min historie, som ble litt vel utfordrende til tider......

Som dere har lest (eller kan lese) så ble min motor sendt til gutta i London Car Solution fra Polen, og returnert og så satt i bilen igjen, jeg reiste så med kone og barn ned til Polen for å hente bilen, men ved siste test tur JEG skulle ta så kom det litt lyd, og oljelampe lys, jeg stoppet motoren umiddelbart og rant inn til siden.

Fikk bekreftet etter noen timer at dette så ut som et nytt havari med mye metall i sumpen.

(Da ble det mye nye hår som gikk og pusten var vel svak:)

 

Jeg ringte så til gutta i LCS, som i grunn fikk et like stort sjokk, men sa umiddelbart (uten jeg hadde sagt, eller hevet en tone) at jeg måtte slappe helt av, dette skulle de ordne opp i, det var ikke noe å tenke på, bare få motoren, helst med bilen til oss sa de, så ordner vi det.

Jo så ble det til det, jeg ville da selfølgelig sende hele bilen bort til de, slik at de kunne ta seg av alt og teste skikkelig før jeg hentet igjen.

 

Og de gutta de fortsatte sin utrolige service og vennlighet, motoren ble skiftet og det ble satt inn "ny" motor, ikke 1 del av den andre ble brukt altså, helt ny veiv, nye lagre, nye glødeplugger, nye stempel ringer m.m. altså alt nytt som trengst, lagrer er performance lagre, veiv er støpt i bedre stålkvalitet enn orginal +++++

Jeg fikk se den gamle motoren, og det var 2 lagre som hadde "angrepet" den nye veiven, (egentlig ikke så mye som jeg hadde trodd da jeg så det som var kommet i sumpen) skjeve lagerbukker vil velkjent tro.......

Gutta hadde testet bil og motor godt da jeg hentet den så fikk beskjed om det var bare å komme seg hjem uten bekymring.

Og det ble det for hvert land vi passerte, vi tok den lange veien hjem, det ble ca 2500km med høye hastigheter i lang tid, over Haukeli hjem, via Frankrike,Belgia,Tyskland, Danmark og Norge så klart.

Skiftet så oljen etter 2 dager hjemme da motoren var ferdig innkjørt, og oljen var fremdeles som ny, (aldri kastet sånn )

Fikk beskjed av gutta på LCS å kjøre kun Castrol sin olje på og diskuterte dette, og de er 100% på dette, det samme er Gunnar på Sandnes Bilverksted som jeg mener og har særdeles god peiling på disse bilene, så jeg er IKKE i tvil, kun Castrol EDGE Professional A5 5W-30 på min fremover uansett hva andre mer eller mindre eksperter mener her eller andre plasser, og maks kjøre 12 000 / 1 år før skift.

 

Så nå har jeg nyt bilene i 3500km og er særdeles fornøyd med jobben de gjorde i UK, og måten de taklet havariet og ikke noe kluss er berømmelig fantastisk å ha med slike folk å gjøre, det er når slik skjer en ser hva folk er bygget av.

De sa dette var den første motoren de hadde hatt det hadde skjedd på, og det var den første motoren de hadde sendt fra seg, noe som de ikke likte da se ikke fikk testet den selv +++

Så de trodde ikke de ville gjøre det igjen, de ville heller ha hele bilen og ta alt selv ( inn/ ut med motor og overhalingen)

Men de har samarbeid med transportør som henter biler i hele Europa, ikke billig men 100% og henter på "døra" sa de.

 

Så kan 100% stå inne for en anbefaling av disse gutta, mer enn om jeg ikke hadde fått det "nye" havariet, pga den måten de handlet når den katastrofen skjedde.....

 

Så London CAR Solution får 6+ på min terning ( Ring Jeff om det er noe dere lurer på, han svarer på ALT en lurer på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rolf!

 

Vi har jo fulgt denne tråden lenge og spesielt også din situasjon. Veldig interessant med en rebuild (ikke av din) av motor med disse forsterkede delene. Jeg vil anta at du kan kjøre bekymringsfrie kilometer langt inn i evigheten nå :-)!

 

Synd det ble "litt" ekstra utfordringer på veien, men desto enda bedre å lese at du har fått utmerket hjelp og at disse folkene LCS virkelig har god kunnskap og topp service!! Dette er nok et firma som flere av oss vil lagre ;-)!

 

Blir spennende å følge deg videre, motoren da altså, og da gjerne opp mot andre som har valgt andre veier enn deg :-)!

 

Og best av alt; du har fått verdens beste bil tilbake !!! Enjoy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig bra info RolfM.

 

2800£ + levere bil i London..........ikke så ille. Det er jo knallfint å ta en liten ferie dit. :)

Da kan det hende jeg tar sjansen på å kjøpe en D3 eller D4 alikevel for deretter å kjøre den rett til CAR Solution i London før motoren skjærer seg.

 

 

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig bra info RolfM.

 

2800£ + levere bil i London..........ikke så ille. Det er jo knallfint å ta en liten ferie dit. :)

Da kan det hende jeg tar sjansen på å kjøpe en D3 eller D4 alikevel for deretter å kjøre den rett til CAR Solution i London før motoren skjærer seg.

 

 

mvh

Terje

 

Hehehe

 

Ja vett ikke om jeg ser helt vits med det, du betaler samme pris når skaden er skjedd, så da blir tillegget å ha en god bil f.eks en Discovery 3/4 :) til å dra en henger med den havarete bak på / eller annen bil frakt.

 

Og synes om en tar med kun dette at det ikke er så dyr fix egentlig, men for meg så ballet det på seg mye for å få bilen mest mulig nær 100% når det første stod på ....... det blødde så fra kontoene, så da lot jeg det bare stå til endel mere,

så nå blir det nudler resten av året :0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...