Rover87 Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Noen som har fått gjort dette på Discoen sin? Erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover87 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OANO Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Tilnærmet ja, har en tdv6, 245 hk Fant ut etter et halvår at den hadde en chip plugget inn. Effektøkningen er faktisk veldig merkbar, skikkelig fres over den . Har etpar kompiser med makan motor, uten chip, var sikker på at det var noe galt med bilene deres, helt til vi fant chippen min... Iflg fabrikant er økningen 40hk/100 newton. Har ingen grunn til å betvile dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Tuning av SDV6 i D4 gjøres iallfall hos Bell Auto Services- BAS i UK. Øker 245Hk med ca 40hk. Ser foreløpig ikke ut til at kan gjøre dette via epost som for D3. Men hør evt ned Praesto4x4. Glen vet sikkert mer om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover87 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Hehe Ok! Er ikke SDV6 oppgitt med 255hk og TDV6 245? Jeg syns uansett at den går som et skudd tatt vekten og klossen den er i betraktning! Derfor jeg snuser på ytterligere 100Nm og ca 50hk da dette fort kan bli en rev i fåreklær? jeg vet dog ikke om min er tunet tidligere, hvor fant du dette ut OANO? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Mulig jeg tar feil her, men TDV6 er vel så langt jeg har fått med meg 2,7 literen, mens SDV6 er 3 literen. Sistnevnte har kommet med en "avgiftsvennlig" versjon med 211 hk, og en "vanlig" på 245 eller 255 hk - avhengig av årsmodell. Mener at det var 245 frem til 2012, og deretter 255. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OANO Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Mulig jeg tar feil her, men TDV6 er vel så langt jeg har fått med meg 2,7 literen, mens SDV6 er 3 literen. Sistnevnte har kommet med en "avgiftsvennlig" versjon med 211 hk, og en "vanlig" på 245 eller 255 hk - avhengig av årsmodell. Mener at det var 245 frem til 2012, og deretter 255. Alle heter tdv6, unntatt: 256 hesteren fra 2012 og nyere. Chippen fant vi under plastdekslet over motoren, ikke store saken. Den er plugget inn før dysene for å gi de høyere trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover87 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Min heter SDV6 og er bygget sent 2010! Er dieseltuning så veldig bra egentlig? På D2 satt de inn en ny software i hjernen, akkurat hva som ble endret på vet jeg ikke men har hørt litt av hvert om dieseltuning ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OANO Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Min heter SDV6 og er bygget sent 2010! Er dieseltuning så veldig bra egentlig? På D2 satt de inn en ny software i hjernen, akkurat hva som ble endret på vet jeg ikke men har hørt litt av hvert om dieseltuning ... Muffens...min er også 2010, med 245 hk i vognkortet, og tdv6 på bakluka. Og din er 2010, med 245 i vognkortet, og sdv6 på bakluka ? Har googla litt rundt, uten at jeg er sikker på fasit. Det sies at fra MY2011 merkes bilen med den samme motor som MY2010, til sdv6. Da har du kanskje en MY2011 ? Mye uklarhet rundt det her også: http://www.disco3.co.uk/forum/topic65291.html Remapping er bedre enn tuning ja. Denne motoren kommer i mange varianter 211/245/256 hos LR, og sikkert andre effekter hos Ford/PSA Forskjellen er grovt sagt mappingen i ECU. Er ikke redd for å ta ut 40 hk ekstra med tuning i en motor som er så godt dimensjonert som denne... Endret 22. juli 2015 av OANO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover87 Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg tror min er en 2011mod, var da SDV6 kom såvidt jeg har sett. Var dette med lagerskåler og oljepumpe da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Audrey er en 2011 modell, produsert sent i 2010, og har også SDV6 på bakluken, 3 liter og 245 hester... Har det vært montører hos LR med dysleksi? Etter å ha snoket litt rundt, så ser jeg at det påstås at forskjellen på 3 liters SDV6 og TDV6 er at SDV6 har partikkelfilter, mens TDV6 ikke har det?¤klør seg i hodet¤ Åpenbart at dette ikke er helt rett frem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 2.7 L TDV6 2005–2010 V6 single turbo 191 HK 440 Nm 3.0 L TDV6 2011-> V6 twin turbo 211 HK 520 Nm 3.0 L SDV6 2009-2011 V6 twin turbo 245 HK 600 Nm 3.0 L SDV6 2011-> V6 twin turbo 257 HK 600 Nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Tore traff sporet! ? Endret 24. juli 2015 av isak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover87 Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Står jo tdv6 på 2009-10 modeller.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Det stemmer bra det. 2,7 literen på 191Hk heter TDV6. Når 3-literen på 245Hk kom ble det en SDV6 mens spareversjonen av den med 211Hk, som erstatter 2,7 literen kalles fremdeles TDV6. Så da blir det slik at motoren med lav ytelse, 191 eller 211Hk, kalles TDV6 mens den med høy ytelse, 245 eller 257Hk, kalles SDV6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Snuser litt på denne https://lrbutikken.no/index.php?id_product=1564&id_product_attribute=0&rewrite=tdv6&controller=product noen som har prøvd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 På 26.7.2015 den 22.06, Tore Kjernmoen skrev: Det stemmer bra det. 2,7 literen på 191Hk heter TDV6. Når 3-literen på 245Hk kom ble det en SDV6 mens spareversjonen av den med 211Hk, som erstatter 2,7 literen kalles fremdeles TDV6. Så da blir det slik at motoren med lav ytelse, 191 eller 211Hk, kalles TDV6 mens den med høy ytelse, 245 eller 257Hk, kalles SDV6. Og så det noe snodige at SDV6 motoren (258 hesteren) kalles for TDV6 både i RR FF og LRD5! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 På 21.11.2019 den 14.02, Discokongen skrev: Snuser litt på denne https://lrbutikken.no/index.php?id_product=1564&id_product_attribute=0&rewrite=tdv6&controller=product noen som har prøvd?? Finnes helt sikkert noen i Trondheim som fikser det for en billigere penge, og du slipper å sende ECU. Jeg fikk tunet og programmert vekk EGR hjemme i garasjen min (quantum tuning), kostet ca 4000kr for 2-3 år siden. Hør med ES tuning, de har jeg god erfaring med på andre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, Evo16v skrev: Finnes helt sikkert noen i Trondheim som fikser det for en billigere penge, og du slipper å sende ECU. Jeg fikk tunet og programmert vekk EGR hjemme i garasjen min (quantum tuning), kostet ca 4000kr for 2-3 år siden. Hør med ES tuning, de har jeg god erfaring med på andre biler. Takk for input! Fikk du gjort det på D3 eller D4? Har forstått det slik at D3 kan tunes via diagnoseporten, mens D4 ikke har den muligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 1 time siden, Discokongen skrev: Takk for input! Fikk du gjort det på D3 eller D4? Har forstått det slik at D3 kan tunes via diagnoseporten, mens D4 ikke har den muligheten. D4 245hk versjon. Måtte ut med styreenhet og og dele den. Hele jobben var gjort på en times tid, og på den tida lastet han ut programmet, sendte det til England og fikk tilbake oppgradert program som ble lastet inn i ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 Supert!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 4 owner Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Vurderer tuning av min 2015 3.0 SDV6 256hk. Noen her som har gode erfaringer med det? Går dieselforbruket noe ned ved normal kjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerOtto Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 På 7.1.2020 den 20.52, Disco 4 owner skrev: Vurderer tuning av min 2015 3.0 SDV6 256hk. Noen her som har gode erfaringer med det? Går dieselforbruket noe ned ved normal kjøring? Samem her, ser at flere tar 2013-2016 med SDV6 modellene opp til 300K , noen ulemper med det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landrev Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Er ikke 3.0 TD - 306DT som jeg tror er motorkoden for den som sitter i min den samme som sitter i nyere RRS? Der yter den jo 306hk originalt? Correct me if i`m wrong? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.