Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
Rover87

Tuning av SDV6'n

Recommended Posts

Tilnærmet ja, har en tdv6, 245 hk

 

Fant ut etter et halvår at den hadde en chip plugget inn.

Effektøkningen er faktisk veldig merkbar, skikkelig fres over den .

Har etpar kompiser med makan motor, uten chip, var sikker på at det var noe galt med bilene deres, helt til vi fant chippen min...

Iflg fabrikant er økningen 40hk/100 newton. Har ingen grunn til å betvile dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuning av SDV6 i D4 gjøres iallfall hos Bell Auto Services- BAS i UK.

 

Øker 245Hk med ca 40hk. Ser foreløpig ikke ut til at kan gjøre dette via epost som for D3. Men hør evt ned Praesto4x4. Glen vet sikkert mer om dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe Ok! Er ikke SDV6 oppgitt med 255hk og TDV6 245? Jeg syns uansett at den går som et skudd tatt vekten og klossen den er i betraktning! Derfor jeg snuser på ytterligere 100Nm og ca 50hk da dette fort kan bli en rev i fåreklær? jeg vet dog ikke om min er tunet tidligere, hvor fant du dette ut OANO?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil her, men TDV6 er vel så langt jeg har fått med meg 2,7 literen, mens SDV6 er 3 literen. Sistnevnte har kommet med en "avgiftsvennlig" versjon med 211 hk, og en "vanlig" på 245 eller 255 hk - avhengig av årsmodell. Mener at det var 245 frem til 2012, og deretter 255. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil her, men TDV6 er vel så langt jeg har fått med meg 2,7 literen, mens SDV6 er 3 literen. Sistnevnte har kommet med en "avgiftsvennlig" versjon med 211 hk, og en "vanlig" på 245 eller 255 hk - avhengig av årsmodell. Mener at det var 245 frem til 2012, og deretter 255. :)

Alle heter tdv6, unntatt: 256 hesteren fra 2012 og nyere.

Chippen fant vi under plastdekslet over motoren, ikke store saken.

Den er plugget inn før dysene for å gi de høyere trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min heter SDV6 og er bygget sent 2010! Er dieseltuning så veldig bra egentlig? På D2 satt de inn en ny software i hjernen, akkurat hva som ble endret på vet jeg ikke men har hørt litt av hvert om dieseltuning ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min heter SDV6 og er bygget sent 2010! Er dieseltuning så veldig bra egentlig? På D2 satt de inn en ny software i hjernen, akkurat hva som ble endret på vet jeg ikke men har hørt litt av hvert om dieseltuning ...

Muffens...min er også 2010, med 245 hk i vognkortet, og tdv6 på bakluka.

Og din er 2010, med 245 i vognkortet, og sdv6 på bakluka ?

Har googla litt rundt, uten at jeg er sikker på fasit.

Det sies at fra MY2011 merkes bilen med den samme motor som MY2010, til sdv6.

Da har du kanskje en MY2011 ?

 

Mye uklarhet rundt det her også:

http://www.disco3.co.uk/forum/topic65291.html

 

Remapping er bedre enn tuning ja.

Denne motoren kommer i mange varianter 211/245/256 hos LR, og sikkert andre effekter hos Ford/PSA

Forskjellen er grovt sagt mappingen i ECU.

Er ikke redd for å ta ut 40 hk ekstra med tuning i en motor som er så godt dimensjonert som denne...

Endret av OANO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audrey er en 2011 modell, produsert sent i 2010, og har også SDV6 på bakluken, 3 liter og 245 hester... Har det vært montører hos LR med dysleksi?

 

Etter å ha snoket litt rundt, så ser jeg at det påstås at forskjellen på 3 liters SDV6 og TDV6 er at SDV6 har partikkelfilter, mens TDV6 ikke har det?

¤klør seg i hodet¤

 

Åpenbart at dette ikke er helt rett frem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
2.7 L TDV6 2005–2010 V6 single turbo 191 HK 440 Nm

3.0 L TDV6 2011-> V6 twin turbo 211 HK 520 Nm

3.0 L SDV6 2009-2011 V6 twin turbo 245 HK 600 Nm

3.0 L SDV6 2011-> V6 twin turbo 257 HK 600 Nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer bra det. 2,7 literen på 191Hk heter TDV6. Når 3-literen på 245Hk kom ble det en SDV6 mens spareversjonen av den med 211Hk, som erstatter 2,7 literen kalles fremdeles TDV6. Så da blir det slik at motoren med lav ytelse, 191 eller 211Hk, kalles TDV6 mens den med høy ytelse, 245 eller 257Hk, kalles SDV6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...