Gå til innhold

Registrering av 109 exmill 2 seter varebil.


Eilif

Anbefalte innlegg

Hei igjen, nå lurer jeg på om noen har tips til framgangsmåte, har nå endelig fått igjennom alle papirer hos vegvesenet og eu-kontroll i morgen. Men så det store tabuet.. den er registrert som varebil med 2 seter selv om det er komplett med benker baki. så nå må jeg vel på visning igjen. har fått anbefalt drammen siden de har hatt en del av disse bilene inne før. noen som har noen tips til hva jeg bør si\henvise til for å få dette i orden? :)

landrover2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har vel vært noe endring på regelverk rundt sitteplasser sideveis i forhold til fartsretning.....(?)

Når jeg registrerte min så var jeg ikke kjent med et par krav for registrering som 8 seter. Det var fjerning av våpenfester - både i tak bak og de forran. Pluss at setebenker må festes - "hasper" som kan åpnes er godkjent.

Så jeg måtte vise min på nytt for omregistrering fra 2 til 8 seter, men det var helt uproblematisk da. (Tror den ble omregistrert til 8 seter i 2002....)

 

Frode

-Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo orginalt, og alle ex-millene har slike seter, så det burde ikke være vanskelig om de har sunn fornuft da.
Det er for mye papir styr nå for tiden, så jeg aner ikke hva de vil si ;) jeg ville prøvd først å sett hva som mangler etterpå :D
Du kan jo ta kontakt med de først og da, og høre med de hva de vil ha for å få det godkjent ;)

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta kontakt med de først og da, og høre med de hva de vil ha for å få det godkjent ;)

 

Jeg tror denne fremgangsmåten vil bringe deg lengst... En ryddig dialog med "vesenet" og gode løsninger på det de ønsker... Men selv det garanterer ingenting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Den Exmilen din ble jammen bra!

Hvis du skal forandre noe i vognkort er det ikke sikkert Drammen er det beste / mest lettvinte stedet....

Men hvis det er nærmest?

Uansett, gŕatulerer med lappen, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...