Tuscan Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Forslag: 1. Av med innsugsmanifolden og pakningen under. 2. Av med ventillokkene og vippearmen for den sylinder som fusker. 3. Ut med støtstengene for den sylinder som fusker. 4. Skift 2 stk hydraulisk løfter på sylinder som fusker. 5. Montér i omvendt rekkefølge. 6. Kjør resten av året med ett bredt glis !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 Ikke sjekket ventiler, men det er sikkert et godt forslag. Aner ikke om det er noe ugreit der. Men den oppleves veldig bra når den får nok "mat". ingen tikking eller klikking. Mulig at det ikke høres så godt på en V8tter som på de "halve" motorene. Følger deg på denne Vidar. Takk for en puntkliste ala "voksenopplæring"!! Likte best punkt 6 i grunnen. DER haru meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 Kjørte en tur med familien til Bamble i dag, og det er bare veldig kjekt, i en RRC. Bilen går egentlig ganske fint, til tross for lite respons fra temp.føler og at sylinder 8 er litt til og fra, men mest PÅ heldigvis. På returen står jeg og venter på en luke i påsketrafikken og øste på når sjangsen bød seg. DA vart det brått null respons på gasspedalen. Vaieren røk og der stod vi. Midt imellom trafikk fra nord og syd, men heldigvis på en relativt bred midtrabatt med gule tverrsover. Rev opp panseret og ut med svanehalsen og luftfilter. Vaieren hadde røket ved pedalen så det var igjen 30cm vaier. Av med strømpa, fant en passende dings på spjeld-leamikken, skjøta vaier med en USB kabel, som var det eneste for hånden, inn igjennom et hull i torpedoeggen på passasjersiden og rett i lakken til kona som satt parat i passasjersetet. Lettere stresset fikk vi bakket oss inn på en sidevei, litt småsress det altså i påsketrafikken men det gikk. Vi bestemmer oss for å prøve leamikken og kjøre hjem. Det mest kritiske er at hullet i torpedoen er veldig skarpt og vinkelen krapp... ergo sliter den "når som helst". Det andre er at dersom kona ikke holder stramt nok hopper vaieren ut av sporet på gasspjeldet. Litt småkleint med andre ord. Vi kjører, finner et system på "gass av, skift gir" og sånn bærer det hjemover, på alle bakveien vi finner. På tur inn mot Porsgrunn ryker USB kabelen nesten av men vi beholder turtall til vi finner en busstopp. Skjøter vaier med andre enden av USB kabelen og sånn kommer vi oss greit hjem. Dattera som kommentar er at vi "bygger minner" og det har hun jammen rett i. Nok en "bli kjent med bilen din" dag i RR entusiast livet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Utrolig sjarmerende lesing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Kul historie, og jammen er du oppfinnsom - en USB kabel var originalt ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 "Bygger minner" er riktig, og viktig Terje. Dere kommer til å huske den turen. Jeg har hatt en to-tre "harke-av-gårde, mon tro dette går" med Classics i England, og skal si en lever sterkere i de øyeblikk, så ville ikke vært foruten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Hadde en tilsvarende opplevelse, en natt, på vei hjem fra ferie. Ikke LR eller RR, men en Renault 14. Også der hadde speedvaieren røket ved gasspedalen. Løsningen den gang, ble justering ved forgasseren, og nytt feste ved gasspedalen, ved hjelp av en tennplugg med stramming av den lille nippelen på toppen av tennpluggen. Og vi kom oss hjem til Kristiansand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 he-he...skaper varige minner for flere altså. Det er fint så lenge det er "trygt og bra". Hvordan er det med vaier til gassen. Må denne være original eller kan man modde til noe? Vil jo nødig være uten RRC i disse dager! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Kan du ikke modde en bremsewire fra en gammel sykkel da? Jeg har reservewire, men den ligger i Br.dal... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 (endret) Det var helt ny vaier faktisk. Dratt rett ut av sekskangpressen på pedalsiden. Møkkadel. Nå er den moddet slik vi gjorde med mopedene i "gamle dager" når ikke vi hadde råd til nye deler. Mao, med rekkeklemme/sukkerbit på enden av vaieren. Tror jeg må ha et knippe med "USB" kabeler med på tur for det holder ikke evig dette ? Føleren til temp.måleren er som du antydet Erik. Rett til gods..i peak. Når jeg leet litt frem og tilbake så hjalp det ikke, snarere tvert i mot, ble vel bare enda kaldere. Tror jeg avskriver den og kjøper en ny. Men...Nå kan det kjøres igjen, det er morrro!! I morgen blir det lang tur til Sørlandet med biltralle og Defender. Blir spennende det også Endret 18. april 2017 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Biltralle ... skal du ha enda en bil ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 Nei nei, erru gæærn! Må selge noe snart. Blir sprø av alt som må gjøres hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Nei nei, erru gæærn! Må selge noe snart. Blir sprø av alt som må gjøres hele tiden. Hvor mye vil du ha for camperen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 (endret) Nesten alt er til salgs. Kun prisen som avgjør om det blir noe :) Endret 18. april 2017 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Føleren til temp.måleren er som du antydet Erik. Rett til gods..i peak. Når jeg leet litt frem og tilbake så hjalp det ikke, snarere tvert i mot, ble vel bare enda kaldere. Tror jeg avskriver den og kjøper en ny. Men...Nå kan det kjøres igjen, det er morrro!! Da blir det ordnings da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 Sikkert fint å få samlet opp litt grums når man først er i gang, tenker sikkert bilen og dermed var kløtsjen også borte. Nå er det jaggu litt mye greier i "bruktbilbransjen". Tror ikke jeg har en bil som er helt hundre for tiden. Steike og. Noen ganger er det ålreit...andre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Kjenner den feelingen Terje. Men plutselig er ting ålreit i gjenn, og da er det så innmari ålreit. Bil er herlig. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Masterpumpa eller slaven som har gitt seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 Mistenker det ja Vidar. Lar det bero til det vannrette-slapsregnet har gitt seg til jeg forsker mer på moroa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 Da var kløtsj-slaven byttet. Rart med det. Biler med litt deler herfra og derfra, og det skjærer seg ofte med delebestillinger. Som f.eks å kjøpe slave til en LT77 kasse, men som er montert på en 75 modell bil. Da blir det kluss. Så da måtte det også lages noen nye rør med nipler. Byttet gikk greit, luftingen likeså. Vel montert, så var bilen dønn uvillig til å starte. Byttet fordeler lokk, ut med plugger...phøøø. Måtte gi opp, inn og ete litt og så ut igjen etter en time. Da hadde den "stått seg til" og etter en syv-åttetusen snurringer på starteren så hakker den i gang. oLykke....jeg har endelig RR som bruksbil igjen...yess. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Dårlig gnist? En Rover V8'er med sterk gnist er morsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Ja, det er nok mulig ja. Tok ut en plugg og sjekket mens dattera kinnet og så ingen spes tydelig gnist. Noe var det. Burde vært mer. Riktignok sjekket i solskinnet! Hva er oftest årsak til dårlig gnist? (Har Lucas "elektronisk" stift ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 (endret) En god gnist går hele veien fra batteriets pluss-pol til batteriets minus-pol. God kvalitet på jording er ofte ignorert. Selv har jeg lagt opp egen solid kablet jording fra toppene - via blokka direkte til minus-polen. I tillegg jording fra blokka - via coilen - via ramma - via innerskjermene - via karosseriet. Dette har sikret god jording. Ellers så er alle kontaktpunkter fra pluss-polen gjennom hele tenningssystemet frem til tennpluggen viktig at er i topp stand. Rett coil til fordeleren er viktig. Riktige plugger, pluggledninger, rotorlokk (som du har skiftet) og rotor. Selvfølgelig at forgasserne er riktig justerte og balanserte. At tenningen, fordeleren og vakumklokka fungerer. Når alt dette spiller sammen - du verden så morsom en Rover V8 er .... !!! Endret 30. mai 2017 av Tuscan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 30. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2017 Takker! Tror jeg skal følge spesielt opp noen av punktene dine. Mistenker bla plussen frem til coilen. Denne går via relé som en tidligere "happy-elektriker" har montert som en av mange ekstra-el-duppeditter. Måle OK spenning inn på coilen, men er ikke dermed sagt at den er helt OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Her er det en svært forsømt tråd. DET betyr ikke at bilen er forsømt!! Etter å ha slitt litt med start problemet referert over så kom den igang og har senere bare startet og gått. Fikk på plass ny temp sensor forleden dag, så nå vet jeg hvor varm den er, ikke bare antar at det er OK. Dette har vært litt småkjipt iom at bilen ikke har mekanisk vifte, kun et par elektriske. De har forøvrig ikke vært på en eneste gang i vår bruk, ei heller nå på sommeren, med en del køkjøring til hytta daglig. Har i grunnen glemt den helt også, men det har som sagt ikke vært antydning til for mye varme. Gode bilen. Den er nå min/vår daglige bil. Kjører og gliser, fyller og banner, men det er uansett helt toppers bruksbil. Er veldig fornøyd med den. Sammenlignet med mye annet så synes jeg den er fin. Relativt tight å kjøre, akseptabelt støynivå, trekker bra, låter bra, sitter greit etc. Den er utstyrt med automatisk kjørelys og er i det hele tatt bare fin dagligbil. På blandet kjøring 1,5/mil. Det er naturligvis drøyt...men... Range Rover er gøy! (i fravær av Defender har også kona blitt ganske begeistret..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.